І семестр

Зарубіжна література

 

Вересень

Всього – 4

уроки

Урок №1. Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.

 

Урок №2. Й.В. Гете. Віхи життя та значення діяльності для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст».

Урок №3. Й.В. Гете. Особливості композиції та проблематика трагедії «Фауст».

Урок №4. Модернізм. Художнє новаторство модерн. прози початку ХХ століття. Ф.Кафка, його світобачення. Новелла  «Перевтілення».

Жовтень

Всього – 3

уроки

Урок №5. Франц Кафка «Перевтілення». Своєрідність світобачення в оповіданні.
  Урок  № 6. Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність твору.
Урок №7.  Гійом Аполлінер– поет-авангардист. Зв’язок Поезії Митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Тема кохання й часу у вірші«Міст Мірабо».Верлібр у творчості Ґ йома Аполлінера.

Листопад
Всього – 4 уроки

Урок № 8. Гійом Аполлінер. Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо». Гійом Аполлінет – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 р.р.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Гійома Аполлінера.

 

Урок №9.  Райнер Марія Рільке. «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд). Своєрідність поглядів і поетики Р.М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філосовський характер і художня довершеність лірики поета.

Урок № 10. Альбер Камю. Віхи життя й особливості світогляду.

Урок № 11. Алегоризм образів і ситуацій. Притчевість твору. РМ №2. Висловлювання про власне розуміння «лабіринтів  роману» (інтерпретація).

Грудень
Всього – 3 уроки

Урок № 12. Тема ІІ світової війни в повоєнні десятиліття. Б.Брехт. Життєвий і творчий шлях письменника. «Епічний театр» Брехта.  Проблема моральної відповідальності вчених за наслідкинаукових досліджень в драмі.

 

Урок №13.  «Життя Галілея». Неоднозначність образу Галілея. Інтелектуальний характер драми.

Урок № 14. А.Камю. Життєвий і творчий шлях письменника, його філософські й естетичні погляди. Камю і екзистенціалізм. Абсурді трагічний стоїцизм у романі «Чума».