2024/2025 навчальний рік (І семестр)

7 клас. Історія України (І семестр)

                     Біологія

 

Вересень – грудень 

Усього – 38 уроків

Урок 1. Біорізноманіття нашої планети та рівні його організації (генетичне, видове, екосистемне). Значення біології в природі та житті людини
Урок 2. Систематика – наука, що вивчає різноманітність організмів
Урок 3. Основні методи дослідження біорізноманіття. Планування біологічного дослідження. Збереження біорізноманіття – запорука стабільного існування біосфери  
Урок 4. Типи організації клітин. Методи дослідження клітин. Збільшувальні прилади і правила роботи з ними
Урок 5. Будова клітини евкаріотів. Органели клітини, особливості їхньої будови та функцій. Взаємозв’язок органел клітини між собою
Урок 6. Практична робота “Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа”
Урок 7. Особливості будови клітини прокаріотів та їх процесів життєдіяльності
Урок 8. Різноманітність прокаріотичних організмів. Роль прокаріотів у природі
Урок 9. Роль прокаріотів у житті людини
Урок 10. Особливості організації клітин одноклітинних евкаріотів. Одноклітинні евкаріоти – мешканці прісних (на прикладі евглени зеленої та інфузорії-туфельки) та морських (на прикладі форамініфер) водойм. Лабораторне дослідження “Спостереження за інфузоріями”
Урок 11. Паразитичні одноклітинні евкаріоти (на прикладі дизентерійної амеби, малярійного плазмодія). Профілактика паразитарних (інвазійних) захворювань людини
Урок 12. Одноклітинні евкаріоти – предки багатоклітинних видів. Поняття про колоніальні та багатоклітинні організми
Урок 13. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань з теми «Клітина. Прокаріоти. Одноклітинні евкаріоти»
Урок 14. Водорості одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні. Різноманітність зелених водоростей. Лабораторне дослідження “Будови зелених одноклітинних (на прикладі хламідомонади) та багатоклітинних нитчастих водоростей (на прикладі спірогіри або улотрикса)”
Урок 15. Різноманітність бурих, червоних, діатомових водоростей
Урок 16. Роль водоростей у природних екосистемах та житті людини
Урок 17. Формування різних типів тканин та диференційованих органів (вегетативних і репродуктивних)
Урок 18. Середовище мешкання вищих рослин. Адаптації вищих рослин до різних умов зростання. Формування різних життєвих форм у вищих рослин – наслідок адаптацій до різних умов зростання
Урок 19. Вегетативні органи рослин – корінь, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота “Дослідження кореня та видозмін кореня”
Урок 20. Вегетативні органи рослин – пагін, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота “Дослідження пагонів та бруньок різних рослин”
Урок 21. Вегетативні органи рослин – листок,  будова, функції та видозміни
Урок 22. Взаємозв’язки між різними органами рослини. Рухи рослин.  Лабораторне дослідження “Дослідження транспорту речовин  по рослині за допомогою барвників”
Урок 23. Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Життєві цикли вищих рослин
Урок 24. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань “Рослина — цілісний інтегрований організм”
Урок 25. Вищі спорові рослини – мохи
Урок 26. Вищі спорові рослини –  плауни, хвощі
Урок 27. Вищі спорові рослини – папороті
Урок 28. Практична робота “Порівняння будови різних  представників вищих спорових рослин”
Урок 29. Насінні рослини – голонасінні. Лабораторне дослідження “Дослідження шишок та хвої (сосни або ялини)” 
Урок 30. Насінні рослини. Покритонасінні. Квітка. Суцвіття. Лабораторне дослідження “Дослідження будови квітки та суцвіття”
Урок 31. Особливості розмноження насінних рослин (процеси запилення та запліднення, формування насінини та оплодня (у квіткових рослин)
Урок 32. Насінина. Лабораторне дослідження “Дослідження будови насінини (на прикладі квасолі та пшениці)” 
Урок 33. Плід. Способи поширення насіння та плодів. Лабораторне дослідження “Дослідження різноманітності плодів”
Урок 34. Різноманітність покритонасінних (дводольні та однодольні). Роль вищих рослин у природі та житті людини
Урок 35. Практична робота. Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових)
Урок 36. Рідкісні та зникаючі види рослин України/свого краю. Червона та Зелена книги України, їхня роль у збереженні біорізноманіття. Природно-заповідний фонд України, його значення для збереження біорізноманіття
Урок 37. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань “Різноманітність вищих рослин”
Урок 38. Узагальнення вивченого за семестр. Діагностична робота