2024/2025 навчальний рік (І семестр)

7 клас. Історія України (І семестр)

                     Біологія

 

Вересень – грудень 

Усього – 38 уроків

Урок 1. Біорізноманіття нашої планети та рівні його організації (генетичне, видове, екосистемне). Значення біології в природі та житті людини 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 2. Систематика – наука, що вивчає різноманітність організмів 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 3. Основні методи дослідження біорізноманіття. Планування біологічного дослідження. Збереження біорізноманіття – запорука стабільного існування біосфери   7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 4. Типи організації клітин. Методи дослідження клітин. Збільшувальні прилади і правила роботи з ними 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 5. Будова клітини евкаріотів. Органели клітини, особливості їхньої будови та функцій. Взаємозв’язок органел клітини між собою
Урок 6. Практична робота “Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 7. Особливості будови клітини прокаріотів та їх процесів життєдіяльності 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 8. Різноманітність прокаріотичних організмів. Роль прокаріотів у природі 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 9. Роль прокаріотів у житті людини 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 10. Особливості організації клітин одноклітинних евкаріотів. Одноклітинні евкаріоти – мешканці прісних (на прикладі евглени зеленої та інфузорії-туфельки) та морських (на прикладі форамініфер) водойм. Лабораторне дослідження “Спостереження за інфузоріями” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 11. Паразитичні одноклітинні евкаріоти (на прикладі дизентерійної амеби, малярійного плазмодія). Профілактика паразитарних (інвазійних) захворювань людини  
Урок 12. Одноклітинні евкаріоти – предки багатоклітинних видів. Поняття про колоніальні та багатоклітинні організми 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 13. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань з теми «Клітина. Прокаріоти. Одноклітинні евкаріоти» 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 14. Водорості одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні. Різноманітність зелених водоростей. Лабораторне дослідження “Будови зелених одноклітинних (на прикладі хламідомонади) та багатоклітинних нитчастих водоростей (на прикладі спірогіри або улотрикса)” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 15. Різноманітність бурих, червоних, діатомових водоростей 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 16. Роль водоростей у природних екосистемах та житті людини 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 17. Формування різних типів тканин та диференційованих органів (вегетативних і репродуктивних) 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 18. Середовище мешкання вищих рослин. Адаптації вищих рослин до різних умов зростання. Формування різних життєвих форм у вищих рослин – наслідок адаптацій до різних умов зростання 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 19. Вегетативні органи рослин – корінь, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота “Дослідження кореня та видозмін кореня” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 20. Вегетативні органи рослин – пагін, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота “Дослідження пагонів та бруньок різних рослин” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 21. Вегетативні органи рослин – листок,  будова, функції та видозміни 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 22. Взаємозв’язки між різними органами рослини. Рухи рослин.  Лабораторне дослідження “Дослідження транспорту речовин  по рослині за допомогою барвників” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 23. Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Життєві цикли вищих рослин 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 24. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань “Рослина — цілісний інтегрований організм” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 25. Вищі спорові рослини – мохи 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 26. Вищі спорові рослини –  плауни, хвощі 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 27. Вищі спорові рослини – папороті 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 28. Практична робота “Порівняння будови різних  представників вищих спорових рослин” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 29. Насінні рослини – голонасінні. Лабораторне дослідження “Дослідження шишок та хвої (сосни або ялини)”  7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 30. Насінні рослини. Покритонасінні. Квітка. Суцвіття. Лабораторне дослідження “Дослідження будови квітки та суцвіття” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 31. Особливості розмноження насінних рослин (процеси запилення та запліднення, формування насінини та оплодня (у квіткових рослин) 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 32. Насінина. Лабораторне дослідження “Дослідження будови насінини (на прикладі квасолі та пшениці)”  7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 33. Плід. Способи поширення насіння та плодів. Лабораторне дослідження “Дослідження різноманітності плодів” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 34. Різноманітність покритонасінних (дводольні та однодольні). Роль вищих рослин у природі та житті людини  
Урок 35. Практична робота. Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових)  
Урок 36. Рідкісні та зникаючі види рослин України/свого краю. Червона та Зелена книги України, їхня роль у збереженні біорізноманіття. Природно-заповідний фонд України, його значення для збереження біорізноманіття 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 37. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань “Різноманітність вищих рослин” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 38. Узагальнення вивченого за семестр. Діагностична робота 7 клас. Біологія (І семестр)