Вересень – грудень
Усього – 38 уроків |
Урок 1. Біорізноманіття нашої планети та рівні його організації (генетичне, видове, екосистемне). Значення біології в природі та житті людини |
|
|
Урок 2. Систематика – наука, що вивчає різноманітність організмів |
|
|
Урок 3. Основні методи дослідження біорізноманіття. Планування біологічного дослідження. Збереження біорізноманіття – запорука стабільного існування біосфери |
|
|
Урок 4. Типи організації клітин. Методи дослідження клітин. Збільшувальні прилади і правила роботи з ними |
|
|
Урок 5. Будова клітини евкаріотів. Органели клітини, особливості їхньої будови та функцій. Взаємозв’язок органел клітини між собою |
|
|
Урок 6. Практична робота “Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа” |
|
|
Урок 7. Особливості будови клітини прокаріотів та їх процесів життєдіяльності |
|
|
Урок 8. Різноманітність прокаріотичних організмів. Роль прокаріотів у природі |
|
|
Урок 9. Роль прокаріотів у житті людини |
|
|
Урок 10. Особливості організації клітин одноклітинних евкаріотів. Одноклітинні евкаріоти – мешканці прісних (на прикладі евглени зеленої та інфузорії-туфельки) та морських (на прикладі форамініфер) водойм. Лабораторне дослідження “Спостереження за інфузоріями” |
|
|
Урок 11. Паразитичні одноклітинні евкаріоти (на прикладі дизентерійної амеби, малярійного плазмодія). Профілактика паразитарних (інвазійних) захворювань людини |
|
|
Урок 12. Одноклітинні евкаріоти – предки багатоклітинних видів. Поняття про колоніальні та багатоклітинні організми |
|
|
Урок 13. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань з теми «Клітина. Прокаріоти. Одноклітинні евкаріоти» |
|
|
Урок 14. Водорості одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні. Різноманітність зелених водоростей. Лабораторне дослідження “Будови зелених одноклітинних (на прикладі хламідомонади) та багатоклітинних нитчастих водоростей (на прикладі спірогіри або улотрикса)” |
|
|
Урок 15. Різноманітність бурих, червоних, діатомових водоростей |
|
|
Урок 16. Роль водоростей у природних екосистемах та житті людини |
|
|
Урок 17. Формування різних типів тканин та диференційованих органів (вегетативних і репродуктивних) |
|
|
Урок 18. Середовище мешкання вищих рослин. Адаптації вищих рослин до різних умов зростання. Формування різних життєвих форм у вищих рослин – наслідок адаптацій до різних умов зростання |
|
|
Урок 19. Вегетативні органи рослин – корінь, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота “Дослідження кореня та видозмін кореня” |
|
|
Урок 20. Вегетативні органи рослин – пагін, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота “Дослідження пагонів та бруньок різних рослин” |
|
|
Урок 21. Вегетативні органи рослин – листок, будова, функції та видозміни |
|
|
Урок 22. Взаємозв’язки між різними органами рослини. Рухи рослин. Лабораторне дослідження “Дослідження транспорту речовин по рослині за допомогою барвників” |
|
|
Урок 23. Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Життєві цикли вищих рослин |
|
|
Урок 24. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань “Рослина — цілісний інтегрований організм” |
|
|
Урок 25. Вищі спорові рослини – мохи |
|
|
Урок 26. Вищі спорові рослини – плауни, хвощі |
|
|
Урок 27. Вищі спорові рослини – папороті |
|
|
Урок 28. Практична робота “Порівняння будови різних представників вищих спорових рослин” |
|
|
Урок 29. Насінні рослини – голонасінні. Лабораторне дослідження “Дослідження шишок та хвої (сосни або ялини)” |
|
|
Урок 30. Насінні рослини. Покритонасінні. Квітка. Суцвіття. Лабораторне дослідження “Дослідження будови квітки та суцвіття” |
|
|
Урок 31. Особливості розмноження насінних рослин (процеси запилення та запліднення, формування насінини та оплодня (у квіткових рослин) |
|
|
Урок 32. Насінина. Лабораторне дослідження “Дослідження будови насінини (на прикладі квасолі та пшениці)” |
|
|
Урок 33. Плід. Способи поширення насіння та плодів. Лабораторне дослідження “Дослідження різноманітності плодів” |
|
|
Урок 34. Різноманітність покритонасінних (дводольні та однодольні). Роль вищих рослин у природі та житті людини |
|
|
Урок 35. Практична робота. Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових) |
|
|
Урок 36. Рідкісні та зникаючі види рослин України/свого краю. Червона та Зелена книги України, їхня роль у збереженні біорізноманіття. Природно-заповідний фонд України, його значення для збереження біорізноманіття |
|
|
Урок 37. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань “Різноманітність вищих рослин” |
|
|
Урок 38. Узагальнення вивченого за семестр. Діагностична робота |
|