2024/2025 навчальний рік (І семестр)

7 клас. Історія України (І семестр)

                     Біологія

 

Вересень – грудень 

Усього – 38 уроків

Урок 1. Біорізноманіття нашої планети та рівні його організації (генетичне, видове, екосистемне). Значення біології в природі та житті людини 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 2. Систематика – наука, що вивчає різноманітність організмів 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 3. Основні методи дослідження біорізноманіття. Планування біологічного дослідження. Збереження біорізноманіття – запорука стабільного існування біосфери   7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 4. Типи організації клітин. Методи дослідження клітин. Збільшувальні прилади і правила роботи з ними 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 5. Будова клітини евкаріотів. Органели клітини, особливості їхньої будови та функцій. Взаємозв’язок органел клітини між собою 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 6. Практична робота “Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 7. Особливості будови клітини прокаріотів та їх процесів життєдіяльності 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 8. Різноманітність прокаріотичних організмів. Роль прокаріотів у природі 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 9. Роль прокаріотів у житті людини 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 10. Особливості організації клітин одноклітинних евкаріотів. Одноклітинні евкаріоти – мешканці прісних (на прикладі евглени зеленої та інфузорії-туфельки) та морських (на прикладі форамініфер) водойм. Лабораторне дослідження “Спостереження за інфузоріями” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 11. Паразитичні одноклітинні евкаріоти (на прикладі дизентерійної амеби, малярійного плазмодія). Профілактика паразитарних (інвазійних) захворювань людини 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 12. Одноклітинні евкаріоти – предки багатоклітинних видів. Поняття про колоніальні та багатоклітинні організми 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 13. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань з теми «Клітина. Прокаріоти. Одноклітинні евкаріоти» 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 14. Водорості одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні. Різноманітність зелених водоростей. Лабораторне дослідження “Будови зелених одноклітинних (на прикладі хламідомонади) та багатоклітинних нитчастих водоростей (на прикладі спірогіри або улотрикса)” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 15. Різноманітність бурих, червоних, діатомових водоростей 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 16. Роль водоростей у природних екосистемах та житті людини 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 17. Формування різних типів тканин та диференційованих органів (вегетативних і репродуктивних) 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 18. Середовище мешкання вищих рослин. Адаптації вищих рослин до різних умов зростання. Формування різних життєвих форм у вищих рослин – наслідок адаптацій до різних умов зростання 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 19. Вегетативні органи рослин – корінь, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота “Дослідження кореня та видозмін кореня” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 20. Вегетативні органи рослин – пагін, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота “Дослідження пагонів та бруньок різних рослин” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 21. Вегетативні органи рослин – листок,  будова, функції та видозміни 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 22. Взаємозв’язки між різними органами рослини. Рухи рослин.  Лабораторне дослідження “Дослідження транспорту речовин  по рослині за допомогою барвників” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 23. Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Життєві цикли вищих рослин 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 24. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань “Рослина — цілісний інтегрований організм” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 25. Вищі спорові рослини – мохи 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 26. Вищі спорові рослини –  плауни, хвощі 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 27. Вищі спорові рослини – папороті 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 28. Практична робота “Порівняння будови різних  представників вищих спорових рослин” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 29. Насінні рослини – голонасінні. Лабораторне дослідження “Дослідження шишок та хвої (сосни або ялини)”  7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 30. Насінні рослини. Покритонасінні. Квітка. Суцвіття. Лабораторне дослідження “Дослідження будови квітки та суцвіття” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 31. Особливості розмноження насінних рослин (процеси запилення та запліднення, формування насінини та оплодня (у квіткових рослин) 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 32. Насінина. Лабораторне дослідження “Дослідження будови насінини (на прикладі квасолі та пшениці)”  7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 33. Плід. Способи поширення насіння та плодів. Лабораторне дослідження “Дослідження різноманітності плодів” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 34. Різноманітність покритонасінних (дводольні та однодольні). Роль вищих рослин у природі та житті людини 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 35. Практична робота. Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових) 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 36. Рідкісні та зникаючі види рослин України/свого краю. Червона та Зелена книги України, їхня роль у збереженні біорізноманіття. Природно-заповідний фонд України, його значення для збереження біорізноманіття 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 37. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань “Різноманітність вищих рослин” 7 клас. Біологія (І семестр)
Урок 38. Узагальнення вивченого за семестр. Діагностична робота 7 клас. Біологія (І семестр)