2024/2025 навчальний рік (ІІ семестр)

7 клас. Історія України (І семестр)

                     Біологія

 

 

Січень – травень

Усього – 49 уроків

Урок 39. Характерні риси тварин. Гетеротрофний тип живлення. Середовища мешкання та пристосування до них тварин 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 40. Диференціація клітин, формування тканин, органів та їхніх систем. Функції різних систем органів 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 41. Нейрогуморальна регуляція життєвих функцій 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 42. Типи розмноження тварин. Способи запліднення (зовнішнє та внутрішнє). Типи розвитку (прямий та непрямий).  Лабораторне дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі яєць свійських птахів)  7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 43. Форми поведінки тварин (рефлекси безумовні та умовні, інстинкти). Лабораторне дослідження “Спостереження за поведінкою тварин” 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 44. Способи комунікації тварин. Міграції тварин та методи їх вивчення 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 45. Практична робота “Визначення різних форм поведінки тварин (за відеоматеріалами)” 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 46. Представлення результатів проєктів. Узагальнення з теми “Характерні риси тварин” 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 47. Губки – примітивні водні тварини, що не мають сформованих тканин 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 48. Жалкі – двошарові тварини. Небезпека жалких для здоров’я людини 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 49. Плоскі черви – паразити людини і тварин 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 50. Круглі черви (нематоди) – паразити людини, тварин і рослин 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 51. Кільчасті черви, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника) 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 52. Молюски: двостулкові, черевоногі та головоногі, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів) 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 53. Членистоногі – безхребетні тварини із зовнішнім скелетом. Ракоподібні. Промислові види ракоподібних 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 54. Павукоподібні: отруйні види (павуки), кровосисні види (кліщі) – переносники збудників захворювань людини і тварин, шкідники харчових продуктів 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 55. Комахи. Лабораторне дослідження зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил)
Урок 56. Практична робота “Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах” 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 57. Роль комах у природі та житті людини 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 58. Узагальнення з теми “Безхребетні тварини” 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 59. Хордові – тварини із внутрішнім скелетом. Головохордові – примітивні хордові тварини. Хрящові риби 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 60. Променепері та лопатепері риби, пристосування до мешкання у водоймах. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху риб (на прикладі акваріумних видів) 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 61. Четвероногі хордові тварини. Амфібії, їхня роль у природі та житті людини 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 62. Рептилії, їхня роль у природі та житті людини 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 63. Птахи 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 64. Практична робота “Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів” 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 65. Роль птахів у природі та житті людини 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 66. Ссавці 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 67. Ссавці. Практична робота “Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування” 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 68. Роль ссавців у природі та житті людини 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 69. Рідкісні та зникаючі види тварин України/свого краю. Тварини  Червоної книги України. Роль природно-заповідного фонду України у справі збереження біорізноманіття тварин 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 70. Представлення результатів проєктів. Узагальнення з теми “Хордові тварини” 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 71. Зв’язки тварин між собою та іншими організмами в екосистемах
Урок 72. Роль тварин у біосфері 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 73. Роль тварин у житті людини 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 74. Способи живлення грибів: гриби-сапротрофи, паразити, симбіотрофи. Поняття про справжні гриби та грибоподібні організми. Гриби багатоклітинні та одноклітинні 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 75. Будова та процеси життєдіяльності  одноклітинних (на прикладі дріжджів) грибів. Лабораторне дослідження  мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів) 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 76. Гриби-сапротрофи. Цвілеві гриби. Лабораторне дослідження цвілевих грибів (на прикладі мукора або інших представників)
Урок 77. Будова та процеси життєдіяльності багатоклітинних (на прикладі шапинкових). Лабораторне дослідження будови шапинкових грибів
Урок 78. Гриби їстівні та отруйні. Практична робота “Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості” 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 79. Гриби – паразити рослин (фітофторові, борошнисторосяні, сажки, ріжки, трутовики) 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 80. Значення грибів у природі та житті людини. Шкода, якої завдають гриби здоров’ю та господарству людині 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 81. Лишайники – асоціації справжніх грибів з фотосинтезуючими організмами (водоростями та ціанобактеріями). Будова слані та особливості життєдіяльності (живлення, розмноження) лишайників 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 82. Значення лишайників у природі та житті людини 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 83. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань з теми “Гриби – гетеротрофні організми” 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 84. Сучасні уявлення про систему органічного світу 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 85. Представлення результатів проєктів
Урок 86. Узагальнення вивченого за семестр. Діагностична робота 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 87. Резерв