Січень – травень
Усього – 49 уроків |
Урок 39. Характерні риси тварин. Гетеротрофний тип живлення. Середовища мешкання та пристосування до них тварин |
|
|
Урок 40. Диференціація клітин, формування тканин, органів та їхніх систем. Функції різних систем органів |
|
|
Урок 41. Нейрогуморальна регуляція життєвих функцій |
|
|
Урок 42. Типи розмноження тварин. Способи запліднення (зовнішнє та внутрішнє). Типи розвитку (прямий та непрямий). Лабораторне дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі яєць свійських птахів) |
|
|
Урок 43. Форми поведінки тварин (рефлекси безумовні та умовні, інстинкти). Лабораторне дослідження спостереження за поведінкою тварин |
|
|
Урок 44. Способи комунікації тварин. Міграції тварин та методи їх вивчення |
|
|
Урок 45. Практична робота “Визначення різних форм поведінки тварин (за відеоматеріалами)” |
|
|
Урок 46. Представлення результатів проєктів. Узагальнення з теми “Характерні риси тварин” |
|
|
Урок 47. Губки – примітивні водні тварини, що не мають сформованих тканин |
|
|
Урок 48. Жалкі – двошарові тварини. Небезпека жалких для здоров’я людини |
|
|
Урок 49. Плоскі черви – паразити людини і тварин |
|
|
Урок 50. Круглі черви (нематоди) – паразити людини, тварин і рослин |
|
|
Урок 51. Кільчасті черви, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника) |
|
|
Урок 52. Молюски: двостулкові, черевоногі та головоногі, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів) |
|
|
Урок 53. Членистоногі – безхребетні тварини із зовнішнім скелетом. Ракоподібні. Промислові види ракоподібних |
|
|
Урок 54. Павукоподібні: отруйні види (павуки), кровосисні види (кліщі) – переносники збудників захворювань людини і тварин, шкідники харчових продуктів |
|
|
Урок 55. Комахи. Лабораторне дослідження зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил) |
|
|
Урок 56. Практична робота “Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах” |
|
|
Урок 57. Роль комах у природі та житті людини |
|
|
Урок 58. Узагальнення з теми “Безхребетні тварини” |
|
|
Урок 59. Хордові – тварини із внутрішнім скелетом. Головохордові – примітивні хордові тварини. Хрящові риби |
|
|
Урок 60. Променепері та лопатепері риби, пристосування до мешкання у водоймах. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху риб (на прикладі акваріумних видів) |
|
|
Урок 61. Четвероногі хордові тварини. Амфібії, їхня роль у природі та житті людини |
|
|
Урок 62. Рептилії, їхня роль у природі та житті людини |
|
|
Урок 63. Птахи |
|
|
Урок 64. Практична робота “Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів” |
|
|
Урок 65. Роль птахів у природі та житті людини |
|
|
Урок 66. Ссавці |
|
|
Урок 67. Ссавці. Практична робота “Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування” |
|
|
Урок 68. Роль ссавців у природі та житті людини |
|
|
Урок 69. Рідкісні та зникаючі види тварин України/свого краю. Тварини Червоної книги України. Роль природно-заповідний фонду України у справі збереження біорізноманіття тварин |
|
|
Урок 70. Представлення результатів проєктів. Узагальнення з теми “Хордові тварини” |
|
|
Урок 71. Зв’язки тварин між собою та іншими організмами в екосистемах |
|
|
Урок 72. Роль тварин у біосфері |
|
|
Урок 73. Роль тварин у житті людини |
|
|
Урок 74. Способи живлення грибів: гриби-сапротрофи, паразити, симбіотрофи. Поняття про справжні гриби та грибоподібні організми. Гриби багатоклітинні та одноклітинні |
|
|
Урок 75. Будова та процеси життєдіяльності одноклітинних (на прикладі дріжджів) грибів. Лабораторне дослідження мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів) |
|
|
Урок 76. Гриби-сапротрофи. Цвілеві гриби. Лабораторне дослідження цвілевих грибів (на прикладі мукора або інших представників) |
|
|
Урок 77. Будова та процеси життєдіяльності багатоклітинних (на прикладі шапинкових). Лабораторне дослідження будови шапинкових грибів |
|
|
Урок 78. Гриби їстівні та отруйні. Практична робота “Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості” |
|
|
Урок 79. Гриби – паразити рослин (фітофторові, борошнисторосяні, сажки, ріжки, трутовики) |
|
|
Урок 80. Значення грибів у природі та житті людини. Шкода, якої завдають гриби здоров’ю та господарству людині |
|
|
Урок 81. Лишайники – асоціації справжніх грибів з фотосинтезуючими організмами (водоростями та ціанобактеріями). Будова слані та особливості життєдіяльності (живлення, розмноження) лишайників |
|
|
Урок 82. Значення лишайників у природі та житті людини |
|
|
Урок 83. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань з теми “Гриби – гетеротрофні організми” |
|
|
Урок 84. Сучасні уявлення про систему органічного світу |
|
|
Урок 85. Представлення результатів проєктів |
|
|
Урок 86.Узагальнення вивченого за семестр. Діагностична робота |
|
|
Урок 87. Резерв |
|