2024/2025 навчальний рік (ІІ семестр)

7 клас. Історія України (І семестр)

                     Біологія

 

 

Січень – травень

Усього – 49 уроків

Урок 39. Характерні риси тварин. Гетеротрофний тип живлення. Середовища мешкання та пристосування до них тварин  
Урок 40. Диференціація клітин, формування тканин, органів та їхніх систем. Функції різних систем органів  
Урок 41. Нейрогуморальна регуляція життєвих функцій 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 42. Типи розмноження тварин. Способи запліднення (зовнішнє та внутрішнє). Типи розвитку (прямий та непрямий).  Лабораторне дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі яєць свійських птахів)   
Урок 43. Форми поведінки тварин (рефлекси безумовні та умовні, інстинкти). Лабораторне дослідження спостереження за поведінкою тварин  
Урок 44. Способи комунікації тварин. Міграції тварин та методи їх вивчення  
Урок 45. Практична робота “Визначення різних форм поведінки тварин (за відеоматеріалами)”  
Урок 46. Представлення результатів проєктів. Узагальнення з теми “Характерні риси тварин”  
Урок 47. Губки – примітивні водні тварини, що не мають сформованих тканин 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 48. Жалкі – двошарові тварини. Небезпека жалких для здоров’я людини 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 49. Плоскі черви – паразити людини і тварин
Урок 50. Круглі черви (нематоди) – паразити людини, тварин і рослин
Урок 51. Кільчасті черви, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)
Урок 52. Молюски: двостулкові, черевоногі та головоногі, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів)
Урок 53. Членистоногі – безхребетні тварини із зовнішнім скелетом. Ракоподібні. Промислові види ракоподібних
Урок 54. Павукоподібні: отруйні види (павуки), кровосисні види (кліщі) – переносники збудників захворювань людини і тварин, шкідники харчових продуктів
Урок 55. Комахи. Лабораторне дослідження зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил)
Урок 56. Практична робота “Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах”
Урок 57. Роль комах у природі та житті людини
Урок 58. Узагальнення з теми “Безхребетні тварини”
Урок 59. Хордові – тварини із внутрішнім скелетом. Головохордові – примітивні хордові тварини. Хрящові риби
Урок 60. Променепері та лопатепері риби, пристосування до мешкання у водоймах. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху риб (на прикладі акваріумних видів)
Урок 61. Четвероногі хордові тварини. Амфібії, їхня роль у природі та житті людини 7 клас. Біологія (ІІ семестр)
Урок 62. Рептилії, їхня роль у природі та житті людини
Урок 63. Птахи
Урок 64. Практична робота “Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів”
Урок 65. Роль птахів у природі та житті людини
Урок 66. Ссавці
Урок 67. Ссавці. Практична робота “Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування”
Урок 68. Роль ссавців у природі та житті людини
Урок 69. Рідкісні та зникаючі види тварин України/свого краю. Тварини  Червоної книги України. Роль природно-заповідний фонду України у справі збереження біорізноманіття тварин
Урок 70. Представлення результатів проєктів. Узагальнення з теми “Хордові тварини”
Урок 71. Зв’язки тварин між собою та іншими організмами в екосистемах
Урок 72. Роль тварин у біосфері
Урок 73. Роль тварин у житті людини
Урок 74. Способи живлення грибів: гриби-сапротрофи, паразити, симбіотрофи. Поняття про справжні гриби та грибоподібні організми. Гриби багатоклітинні та одноклітинні
Урок 75. Будова та процеси життєдіяльності  одноклітинних (на прикладі дріжджів) грибів. Лабораторне дослідження  мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів)
Урок 76. Гриби-сапротрофи. Цвілеві гриби. Лабораторне дослідження цвілевих грибів (на прикладі мукора або інших представників)
Урок 77. Будова та процеси життєдіяльності багатоклітинних (на прикладі шапинкових). Лабораторне дослідження будови шапинкових грибів
Урок 78. Гриби їстівні та отруйні. Практична робота “Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості”
Урок 79. Гриби – паразити рослин (фітофторові, борошнисторосяні, сажки, ріжки, трутовики)
Урок 80. Значення грибів у природі та житті людини. Шкода, якої завдають гриби здоров’ю та господарству людині
Урок 81. Лишайники – асоціації справжніх грибів з фотосинтезуючими організмами (водоростями та ціанобактеріями). Будова слані та особливості життєдіяльності (живлення, розмноження) лишайників
Урок 82. Значення лишайників у природі та житті людини
Урок 83. Представлення результатів проєктів. Узагальнення знань з теми “Гриби – гетеротрофні організми”
Урок 84. Сучасні уявлення про систему органічного світу
Урок 85. Представлення результатів проєктів
Урок 86.Узагальнення вивченого за семестр. Діагностична робота
Урок 87. Резерв