Вересень – грудень
Усього – 30 уроків
|
Урок 1. Материки, континенти, частини світу. Океани. Фізична карта світу |
|
|
Урок 2. Карти материків, їхня класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. Практична робота Порівняння карт світу, материків та океанів, представлених у різних масштабах
|
|
|
Урок 3. Масштабні й позамасштабні умовні знаки на картах
|
|
|
Урок 4. Поняття про картографічну генералізацію та спотворення. Дослідження: Визначення спотворень площ на карті шляхом порівняння розмірів географічних об’єктів за допомогою сервісу thetruesize.com |
|
|
Урок 5. Градусна сітка на карті
|
|
|
Урок 6. Географічна широта і довгота точки на карті. Проєктна діяльність: Маршрут власної подорожі з визначенням географічних координат та напрямків |
|
|
Урок 7. Географічна широта і довгота точки на карті. Практична робота: Визначення географічних координат та напрямків за географічною картою |
|
|
Урок 8. Вимірювання відстаней на карті: іменований, числовий і лінійний масштаб. Розв’язування задач: Визначення відстаней на карті з використанням різних видів масштабу |
|
|
Урок 9. Вимірювання відстаней на карті. Розв’язування задач: Визначення відстаней на карті за допомогою градусної сітки |
|
|
Урок 10. Відстані між точками, що лежать на одному меридіані, на одній паралелі в градусах і кілометрах |
|
|
Урок 11. Практична робота: Визначення протяжності в градусах і кілометрах дуги меридіану, екватора, паралелей за картою/глобусом |
|
|
Урок 12. Підсумковий урок |
|
|
Урок 13. Геохронологічна шкала: геологічні ери. Дослідження: Як утворилися материки й западини океанів? |
|
|
Урок 14. Утворення материків та океанічних западин |
|
|
Урок 15. Тектонічна карта світу. Платформи, області складчастості Епохи горотворення. Практична робота: Визначення віку областей складчастості за тектонічною картою |
|
|
Урок 16. Закономірності формування рельєфу та поширення корисних копалин на материках і в океанах |
|
|
Урок 17. Практична робота. Виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу за тектонічною і фізичною картами. |
|
|
Урок 18. Підсумковий урок |
|
|
Урок 19. Клімат. Кліматотвірні чинники |
|
|
Урок 20. Повітряні маси. Постійні вітри |
|
|
Урок 21. Кліматичні пояси і типи клімату Землі |
|
|
Урок 22. Карта кліматичних поясів і типів клімату. Кліматограми. Глобальні зміни клімату. Практична робота. Позначення на контурній карті кліматичних поясів і характерних для них типів повітряних мас |
|
|
Урок 23. Широтна зональність на материках і в океанах. Природні зони Землі. Проєктна діяльність: Лепбук/буклет «Природні зони Землі» |
|
|
Урок 24. Вертикальна поясність у горах. Типи водних мас. Азональні природні комплекси. Практична робота. Позначення на контурній карті природних зон Землі, аналіз проходження їхніх меж (на прикладі однієї з природних зон Землі) |
|
|
Урок 25. Кількість населення Землі. Картодіаграма чисельності населення на материках |
|
|
Урок 26. Густота населення. Картограма густоти населення. Природні чинники розселення |
|
|
Урок 27. Культурна самобутність корінних народів світу. Практична робота. Створення картосхеми «Шляхи розселення людей на Землі». Підсумковий урок |
|
|
Урок 28. Географічне положення. Берегова лінія. Практична робота. Визначення географічних координат крайніх точок, протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід за градусною сіткою і масштабом |
|
|
Урок 29. Тектонічна будова, сучасні тектонічні процеси. Рельєф. Корисні копалини. Практична робота. Позначення на контурній карті основних географічних об’єктів Африки |
|
|
Урок 30. Загальні риси клімату |
|