Вересень – грудень
Усього – 32 уроки |
Урок 1. Художній твір як явище мистецтва. Функції мистецтва. Текстуально вивчені в 6 класі та самостійно прочитані учнями художні твори.
ТЛ: літературний твір, автор, читач; роди та жанри літератури, тема, ідея мотив, конфлікт і композиція художнього твору (повторення та поглиблення) |
|
|
Урок 2. Народнопісенна лірика. Народні соціально-побутові пісні, їх різновиди (огляд). Народні козацькі пісні «Ой на горі та й женці жнуть», «Ой у лузі та ще й при березі…», «Та вже років двісті…» (1-2 пісні за вибором учителя/учительки). Відображення в народних піснях життя й побуту козаків, їхньої героїчної вдачі. Поєднання громадянських і родинних мотивів у народних козацьких піснях. Емоційна наснаженість, художня образність фольклорних творів.
ТЛ: народнопісенна лірика, соціально-побутові пісні та їх види, художній паралелізм, постійний епітет |
|
|
Урок 3. Народні чумацькі пісні «Ой ішов чумак з Дону», «Ой ішов чумак з «Ой горе тій чайці» (1 пісня за вибором учителя/учительки). Походження та самобутність пісень, зв’язок із українською історією. Драматизм у зображенні ситуацій мандрівного способу життя чумаків. Глибинний зміст символічного образу чайки-України |
|
|
Урок 4. Народні рекрутські, солдатські (жовнірські) пісні «В суботу пізненько», «Ой хмариться, туманиться..», «Чорна рілля заорана» (1 пісня за вибором учителя/учительки). Відображення соціальних явищ життя в Україні в різні історичні періоди. Поетичні узагальнення в пісенній ліриці, її образний світ |
|
|
Урок 5. Патріотичні пісні літературного походження (за вибором учителя/учительки). Відображення в піснях героїчної боротьби українських січових стрільців. Богдан Лепкий «Журавлі». Автобіографічна основа пісні. Її жанрові особливості. Поетичний символ долі українських емігрантів. Популярність пісні серед січових стрільців.
АБО
Степан Чарнецький «Ой у лузі червона калина…». Історія створення пісні – славня січових стрільців, її народнопісенна основа. Символічність образу калини, патріотичний пафос пісні. Національна українська пісенна традиція в піснях літературного походження. Нова хвиля популярності пісні в ХХІ ст.
ТЛ: пісні літературного походження (авторські пісні) |
|
|
Урок 6. Пісенні твори про боротьбу УПА за незалежність України (за вибором учителя/учительки).
Олесь Бабій «Зродились ми великої години…». Славень ОУН-УПА, його патріотичний пафос. Актуальність пісні в часи збройної боротьби українців за свою незалежність.
АБО
Микола Матола «Мій друже Ковалю…». Історія створення пісні. Змалювання звитяги вояків УПА. Розкриття їхньої тяжкої боротьби в діалозі двох повстанців.
ТЛ: пафос |
|
|
Урок 7. Сучасні патріотичні пісні (1 –2 пісні за вибором учителя/учительки). Святослав Вакарчук «Квіти мінних зон», «Місто Марії». Громадська діяльність та пісенна творчість патріотичного спрямування фронтмена гурту «Океан Ельзи». «Квіти мінних зон». Звитяжні будні українських воїнів -захисників у творі. Уславлення в пісні їхньої мужності й героїзму у протистоянні з ворогом. «Місто Марії». Пісенний образ воїнів-азовців – мужніх захисників України. Зображення стійкості героїв у протистоянні з російськими загарбниками.
Петро Солодуха «Біля тополі». Присвята пісні воїнам, загиблим за долю України. Оспівування їхнього героїзму, любові до рідного краю. Національні символи у творі.
ТЛ: віршовий ритм (повторення та поглиблення) |
|
|
Урок 8. Олег Псюк, Іван Клименко «Стефанія». Узагальнений образ матері у пісні. Набуття піснею нових сенсів. Світова слава пісні – переможниці конкурсу «Євробачення».
Напам’ять: одна поезія за вибором учителя або учня з розділу «ПІСЕННА ЛІРИКА» |
|
|
Урок 9. УВЧ № 1 (поезія). Виразне читання напам’ять вивченої пісні (1 на вибір) |
|
|
Урок 10. Діагностувальна робота № 1 (комбіновані завдання) за темою «Пісенна лірика» |
|
|
Урок 11. Тарас Шевченко «Розрита могила». Подорож поета Україною 1843 р. Осмислення трагічних для Батьківщини наслідків знецінення історичної пам’яті про її героїчне минуле. Метафоричний образ незнищенності українського народу |
|
|
Урок 12. Іван Франко «Захар Беркут» (скорочено). Багатогранність і тематична розмаїтість прозової творчості І. Франка. Історична основа повісті «Захар Беркут».
ТЛ: епос як рід літератури (повторення та поглиблення), героїко-романтична історична повість |
|
|
Урок 13. Іван Франко «Захар Беркут». Основні сюжетні лінії повісті. Композиція твору |
|
|
Урок 14. Іван Франко «Захар Беркут». Ідейний зміст твору, його втілення в художніх образах |
|
|
Урок 15. Іван Франко «Захар Беркут». Групування персонажів. Особливості мови |
|
|
Урок 16. Андрій Чайковський «За сестрою» (скорочено). Коротка довідка про письменника. Тема козацтва історичній прозі А. Чайковського. Історія козацької родини в повісті «За сестрою» |
|
|
Урок 17. Андрій Чайковський «За сестрою». Пригоди головного героя як основа композиції повісті |
|
|
Урок 18. УВЧ № 2 (проза). Контроль читання вголос. Виразне читання (ланцюжком, вибіркове) уривків з повісті Андрія Чайковського «За сестрою» |
|
|
Урок 19. Андрій Чайковський «За сестрою». Характеристика персонажів повісті. Проблема морального вибору особистості у творі.
ТЛ: прийоми змалювання художнього образу в епічному творі |
|
|
Урок 20. РМ № 1 (письмово). Контроль письма. Написання есею на тему «Хто вони – лицарі сучасності?» |
|
|
Урок 21. УПЧ № 1. Надія Гуменюк «Білий вовк на чорному шляху». (Або Андріан Кащенко «З Дніпра на Дунай», Ярослав Яріш «Самійло»). Контроль аудіювання уривка тексту |
|
|
Урок 22. Діагностувальна робота № 2 (комбіновані завдання) за темою «Історичне минуле України» |
|
|
Урок 23. Патріотичні почуття ліричного героя як основа поезії В. Симоненка. Звернення до наступних поколінь українців. Засоби творення художнього образу в ліричному творі.
ТЛ: жанри лірики, патріотична лірика; художні засоби мови (повторення та поглиблення) |
|
|
Урок 24. УПЧ № 2. Ірина Небеленчук «Україно моя!» |
|
|
Урок 25. Сучасна українська поезія про війну (за вибором учителя). Павло Вишебаба «Доньці». Мотив поезії, художня майстерність у вираженні почуттів і переживань ліричного героя. ANATOLIY АNATOLIY «Солдати не говорять про війну». Образ ліричного героя у вірші. Використання кольорів для вираження настрою й почуттів ліричного героя.
ТЛ: стопа, двоскладові віршові розміри: ямб, хорей (повторення та поглиблення), строфа, катрен і дистих |
|
|
Урок 26. Сучасна українська поезія про війну (за вибором учителя). Мотиви поезії, образи, художня майстерність у вираженні почуттів і переживань. Напам’ять: одна поезія за вибором учителя або учня з розділу «МИ – УКРАЇНЦІ!» |
|
|
Урок 27. РМ № 2 (усно). Контроль говоріння. Дискусія на теми: «Сучасні українці – творці свободи», «Війна за право бути собою: пошук паралелей», «Перемога добра та людських цінностей: досвід ХХ століття». (Або усний твір «Внутрішнє щастя – усвідомлення повноти життя крізь призму випробувань») |
|
|
Урок 28. Діагностувальна робота № 3 (комбіновані завдання) за темою «Ми – українці!» |
|
|
Урок 29. ЛРК № 1. Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя/учительки та учнів/учениць). Ознайомлення з творами письменників/письменниць рідного краю, тематично спорідненими із вивченими художніми текстами в І семестрі |
|
|
Урок 30. Із сучасної української літератури. Художні твори сучасної української літератури (за вибором учителя та учнів) |
|
|
Урок 31. Текстуально вивчені та самостійно прочитані учнями художні твори. Узагальнення та систематизація вивченого в І семестрі.
ТЛ: повторення вивчених у І семестрі понять теорії літератури |
|
|
Урок 32. Текстуально вивчені та самостійно прочитані учнями художні твори. Узагальнення та систематизація вивченого в І семестрі.
ТЛ: повторення вивчених у І семестрі понять теорії літератури |
|