Січень-травень
Усього – 38 уроків |
Урок 33. Володимир Винниченко «Віють вітри, віють буйні…». Дитячі літа Володимира Винниченка та їх відгомін у творчості письменника. Світ дитинства в оповіданні «Віють вітри, віють буйні».
ТЛ: психологічне оповідання |
 |
|
Урок 34. Володимир Винниченко «Віють вітри, віють буйні…». Порівняльна характеристика образів дітей в оповіданні. Художні деталі як засоби розкриття внутрішнього світу головних героїв твору.
ТЛ: характер літературного героя, типовість образів-персонажів |
 |
|
Урок 35. Ліна Костенко «Кольорові миші». Нарис життя і творчості письменниці. Проблематика поезії «Кольорові миші». Неповторність творчої особистості, її конфлікт із буденністю. Засоби розкриття характеру головної героїні поезії «Кольорові миші». ТЛ: проблематика художнього твору |
 |
|
Урок 36. РМ № 3 (письмово). Контроль письма. Написання есею на тему «Не такі як усі – толерантне ставлення до всіх членів суспільства» |
 |
|
Урок 37. Оксана Радушинська «Метелики в крижаних панцирах» (скорочено). Коротко про письменницю. Історія написання, символіка назви повісті. Проблема самоствердження в суспільстві особистості з інвалідністю. ТЛ: психологічна повість
|
 |
|
Урок 38. Оксана Радушинська «Метелики в крижаних панцирах». Розкриття характеру головної героїні, її життєва позиція, стійкість у подоланні труднощів. Сюжет та композиція, жанрові особливості твору |
 |
|
Урок 39. РМ № 4 (усно). Контроль говоріння. Мовна конференція у форматі проєкту Generation global на тему «Мова ненависті: як запобігти» |
 |
|
Урок 40. УПЧ № 3. Катерина Міхаліцина «Квіти біля четвертого». (Або Євген Гуцало «Біженці», «Чорнобильська дівчина Калина», Ірен Роздобудько «Арсен», Сергій Гридін «Не такий», Андрій Бачинський «140 децибелів тиші») |
 |
|
Урок 41. Анатолій Дімаров «На коні й під конем» (дві-три оповіді за вибором учителя/учительки). Розповідь про письменника. Автобіографічна основа і проблематика повісті «На коні й під конем».
ТЛ: автобіографічний твір, композиція повісті (повторення та поглиблення) |
 |
|
Урок 42. УВЧ № 3 (проза). Контроль читання вголос. Виразне читання уривків з повісті Анатолія Дімарова «На коні й під конем» |
 |
|
Урок 43. Анатолій Дімаров «На коні й під конем». Лірична оповідь головного героя про його передвоєнне дитинство, шкільні будні та юнацькі роки. Образ оповідача, риси комічного у творі |
|
|
Урок 44. Григір Тютюнник «Климко» (скорочено). Нарис життя і творчості письменника. Розповідь у творі про досвід дорослішання головного героя у воєнний час |
 |
|
Урок 45. Григір Тютюнник «Климко». Психологізм у розкритті характерів персонажів. Композиція і сюжет повісті, функції художніх деталей.
ТЛ: художня деталь (повторення та поглиблення) |
 |
|
Урок 46. Наталка Малетич «Щоденник ельфа» (розділ «Усе шкереберть. І в цьому є сенс»). Коротко про письменницю. Зображення шкільних буднів у творі.
ТЛ: щоденник як жанр |
 |
|
Урок 47. Наталка Малетич «Щоденник ельфа» (розділ «Усе шкереберть. І в цьому є сенс»). Взаємини головного героя твору з однолітками, його почуття й переживання. Образ оповідача. Роль родинних цінностей у становленні особистості |
 |
|
Урок 48. Діагностувальна робота № 4 (комбіновані завдання) за темою «Характер і доля людини. Краса людських взаємин» |
 |
|
Урок 49. Андрій Кокотюха «Гімназист і Чорна рука» (скорочено). Таємничі пригоди у повісті «Гімназист і Чорна Рука».
ТЛ: детектив (повторення та поглиблення), інтрига детективного твору |
 |
|
Урок 50. Андрій Кокотюха «Гімназист і Чорна рука» (скорочено). Образ детектива, його роль у сюжеті. Простір і час, реальне і фантастичне у творі |
 |
|
Урок 51. Катерина Штанко «Дракони, вперед!» (скорочено). Коротко про письменницю. Казкові персонажі та пригодницька інтрига у повісті «Дракони, вперед!».
ТЛ: особливості композиції детективу; тема, ідея художнього твору (повторення та поглиблення) |
 |
|
Урок 52. Катерина Штанко «Дракони, вперед!» (скорочено). Становлення особистості головного героя, його захоплення та фантазії |
 |
|
Урок 53. УПЧ № 4. Наталка та Олександр Шевченки «Як не скарб, то пожежа» (Або Андрій Кокотюха «Полювання на золотий кубок», «Гімназист і Вогняний змій»). Контроль аудіювання тексту |
 |
|
Урок 54. Всеволод Нестайко «Тореадори із Васюківки» (скорочено). Розповідь про історію створення та літературну долю роману. Пригоди головних героїв, їхні характери. Особливості композиції, сюжету. ТЛ: гумористичний роман |
 |
|
Урок 55. Всеволод Нестайко «Тореадори із Васюківки» (скорочено). Морально-етичні проблеми, порушені в романі. Комічне у творі |
 |
|
Урок 56. Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» (скорочено). Коротко про письменника. Гумористична розповідь про дружбу і перше кохання |
 |
|
Урок 57. УВЧ № 4 (проза). Виразне читання фрагментів твору Валентина Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» в особах |
 |
|
Урок 58. Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» (скорочено). Групування персонажів. Жанрові й композиційні особливості повісті. Засоби творення комічного у творі |
 |
|
Урок 59. Діагностувальна робота № 5 (комбіновані завдання) за темою «Літературний детектив. Пригоди і гумор» |
 |
|
Урок 60. Олесь Бердник «Хто зважиться – вогняним наречеться» (скорочено). Нарис про письменника. Сюжет про фантастичну мандрівку до невідомих планет.
ТЛ: фантастична повість (повторення та поглиблення) |
 |
|
Урок 61. Олесь Бердник «Хто зважиться – вогняним наречеться» (скорочено). Прагнення до щасливого майбутнього, випробування на шляху до нього. Вболівання за долю планети і людства |
 |
|
Урок 62. Олесь Бердник «Хто зважиться – вогняним наречеться» (скорочено). Засоби характеротворення головних героїв |
 |
|
Урок 63. Галина Пагутяк «Королівство» (скорочено). Розповідь про письменницю. Роман про родинні цінності.
ТЛ: роман-фентезі |
 |
|
Урок 64. Галина Пагутяк «Королівство» (скорочено). Міфологічний світ, протистояння добра і зла як основа твору |
 |
|
Урок 65. Галина Пагутяк «Королівство» (скорочено). Становлення характеру головної героїні. Тема значущості книжки в житті людини. Фантастичні істоти у творі |
 |
|
Урок 66. Діагностувальна робота № 6 (комбіновані завдання) за темою «Фантастичні пригоди та фентезі» |
|
|
Урок 67. ЛРК № 2. Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя/учительки та учнів/учениць). Ознайомлення з творами письменників/письменниць рідного краю, тематично спорідненими із вивченими художніми текстами в ІІ семестрі |
 |
|
Урок 68. Із сучасної української літератури. Художні твори сучасної української літератури (за вибором учителя/вчительки та учнів/учениць) |
 |
|
Урок 69. Текстуально вивчені та самостійно прочитані учнями/ученицями художні твори. Узагальнення та систематизація вивченого в ІІ семестрі.
ТЛ: повторення вивчених у ІІ семестрі понять теорії літератури |
 |
|
Урок 70. Текстуально вивчені та самостійно прочитані учнями/ученицями художні твори. Узагальнення та систематизація вивченого в ІІ семестрі.
ТЛ: повторення вивчених у ІІ семестрі понять теорії літератури |
 |