Січень – травень
Усього – 20 уроків |
Урок 16. Світогляд середньовічної людини. Панування релігійного світогляду. Світ фантазії та символів. Уява про час і простір |
 |
|
Урок 17. Стани середньовічного суспільства. Соціальна структура суспільства: «ті, хто молиться», «ті, хто воює», «ті, хто працює». Поступове ускладнення соціальної структури суспільства |
 |
|
Урок 18. Побут і повсякденне життя. Одяг, житло, харчування тощо представників різних станів. Родина і кохання, становище жінки, діти (соціалізація, ігри) в житті різних станів |
 |
|
Урок 19. Середньовічне місто та його мешканці. Громадське врядування, вплив громадян на вирішення проблем громади. Боротьба міст за самоврядування: цехи, комуни, магдебурзьке право. Структура міського населення. Середземноморська і балтійська торгівля |
 |
|
Урок 20. Соціальні конфлікти в Середні віки. Форми та прояви соціальних конфліктів: селянські війни, міські повстання, право феодалів на опір королівській владі |
 |
|
Урок 21. Узагальнення і тематичний контроль |
 |
|
Урок 22. Етапи державотворення в Середні віки. Правове закріплення організації державної монархічної влади. Етап роздробленості — причини, наслідки, особливості у різних регіонах. Утворення централізованих станово-представницьких монархій |
 |
|
Урок 23. Зовнішня колонізація та цивілізаційні конфлікти. Хрестові походи: причини, перебіг, результати, наслідки. Реконкіста. Німецька експансія на Схід та християнізація Балтики |
 |
|
Урок 24. Держави західноєвропейського типу. Особливості розвитку монархій у Англії, Франції, Іспанії в Середні віки. Італійські міста-республіки та їх особливості (Генуя, Венеція). Папська область —теократична держава |
 |
|
Урок 25. Держави центральноєвропейського типу. Особливості державотворення у Центральній Європі в ХІV–ХV ст.: Священна Римська Імперія, Чехія, Угорщина, Польща, Велике Князівство Литовське |
 |
|
Урок 26. Держави східноєвропейського типу. Розпад Золотої Орди. Централізація Московського князівства по типу східної деспотії. Занепад і загибель Імперії ромеїв (Візантії). Османська імперія в ХІV–ХV ст |
 |
|
Урок 27. Узагальнення і тематичний контроль |
 |
|
Урок 28. Християнство в середні віки. Церква і держава — питання (не)свободи віросповідання. Середньовічні єресі. Інквізиція. Гоніння на арабів і євреїв. Богословська думка в католицькому і православному світі. Схоластика |
 |
|
Урок 29. Іслам у Середні віки. Етика, догматика та обрядовість ісламу. Спільні цінності ісламу та інших авраамічних релігій. Сунізм і шиїзм. Культурні взаємовпливи європейської та арабської цивілізацій |
 |
|
Урок 30. Середньовічні школи та університети. «Світ неписьменних». Освіта і наука в європейському і неєвропейському світі. Книгодрукування |
 |
|
Урок 31. Мистецтво у Середньовіччі. Середньовічна архітектура (романська, готична, візантійська, арабо-мусульманська). Скульптура, література, живопис, музика, театр на Сході й Заході |
 |
|
Урок 32. Раннє Відродження і гуманізм. Передумови та початок епохи Відродження. Протиріччя нової культури. Вплив Відродження на українські землі |
 |
|
Урок 33. Узагальнення і тематичний контроль |
 |
|
Урок 34. Формування сучасних європейських народів та держав |
 |
|
Урок 35. Утворення підвалин європейських політичних і правових традицій. Розширення картини світу |
 |