2024/2025 навчальний рік (І семестр)

7 клас. Історія України (І семестр)

    Зарубіжна література

 

Вересень – грудень 

Усього – 25 уроків

Урок 1. Вступ. Оригінал і переклад. Види перекладів. Видатні українські перекладачі
Урок 2. Балада як жанр усної народної творчості. Характерні ознаки балади. «Король Лір і його дочки»
Урок 3. «Король Лір і його дочки». Моральна проблематика твору. Сюжет випробування. Король Лір як вічний образ
Урок 4. Літературна балада та її ознаки. Подібність і відмінність від народної балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Рукавичка»
Урок 5. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, оспівування мужності, відваги, людської гідності
Урок 6. Розвиток мовлення (письмово).  Відгук про твір мистецтва за мотивами легенд і балад
Урок 7. Вальтер Скотт «Айвенго» (2–3 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману
Урок 8. Вальтер Скотт «Айвенго». Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
Урок 9. Вальтер Скотт «Айвенго». Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Головні образи твору
Урок 10. Вальтер Скотт «Айвенго». Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор
Урок 11.Розвиток мовлення (усно).  Створення репортажу з «місця подій» (сцена штурму замку Фрон де Бефа). Лицарський турнір
Урок 12. Діагностування рівня навчальних досягнень учнів  і компетентностей за темами: Вступ. Роль художнього перекладу в сучасну добу. Герої та героїні балад. Лицарство в  літературі
Урок 13. К. І. Галчинський «Пісня про солдатів з Вестерплятте».  Відображення антигуманної сутності війни у віршах
Урок 14. Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський «Пісня про солдатів з Вестерплятте».  Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини
Урок 15. Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих 
Урок 16. Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі». Теми нацизму та Голокосту в повісті
Урок 17. Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі». Теми нацизму та Голокосту в повісті
Урок 18. Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі».  Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму. моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті 
Урок 19. Розвиток мовлення  (письмово). Висловлювання власного ставлення до проблем, порушених у творах  (написання есе за прочитаними творами)
Урок 20. Діагностування рівня навчальних досягнень учнів  і компетентностей за темою “Памятаємо про минуле” 
Урок 21. О. Генрі «Дари волхвів». О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів» 
Урок 22. О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі. Роль художньої деталі
Урок 23. О. Генрі. Новела «Останній листок» – гімн людині, що здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана 
Урок 24. О. Генрі. Новела «Останній листок» Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели; розповідач 
Урок 25. Позакласне читання. Е.Е. Шмітт «Діти Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. Тема культури у творі