Вересень – грудень
Усього – 25 уроків |
Урок 1. Вступ. Оригінал і переклад. Види перекладів. Видатні українські перекладачі |
 |
|
Урок 2. Балада як жанр усної народної творчості. Характерні ознаки балади. «Король Лір і його дочки» |
 |
|
Урок 3. «Король Лір і його дочки». Моральна проблематика твору. Сюжет випробування. Король Лір як вічний образ |
 |
|
Урок 4. Літературна балада та її ознаки. Подібність і відмінність від народної балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Рукавичка» |
 |
|
Урок 5. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, оспівування мужності, відваги, людської гідності |
 |
|
Урок 6. Розвиток мовлення (письмово). Відгук про твір мистецтва за мотивами легенд і балад |
 |
|
Урок 7. Вальтер Скотт «Айвенго» (2–3 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману |
 |
|
Урок 8. Вальтер Скотт «Айвенго». Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу |
 |
|
Урок 9. Вальтер Скотт «Айвенго». Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Головні образи твору |
 |
|
Урок 10. Вальтер Скотт «Айвенго». Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор |
 |
|
Урок 11.Розвиток мовлення (усно). Створення репортажу з «місця подій» (сцена штурму замку Фрон де Бефа). Лицарський турнір |
 |
|
Урок 12. Діагностування рівня навчальних досягнень учнів і компетентностей за темами: Вступ. Роль художнього перекладу в сучасну добу. Герої та героїні балад. Лицарство в літературі |
 |
|
Урок 13. К. І. Галчинський «Пісня про солдатів з Вестерплятте». Відображення антигуманної сутності війни у віршах |
 |
|
Урок 14. Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський «Пісня про солдатів з Вестерплятте». Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини |
 |
|
Урок 15. Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих |
 |
|
Урок 16. Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі». Теми нацизму та Голокосту в повісті |
 |
|
Урок 17. Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі». Теми нацизму та Голокосту в повісті |
 |
|
Урок 18. Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі». Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму. моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті |
 |
|
Урок 19. Розвиток мовлення (письмово). Висловлювання власного ставлення до проблем, порушених у творах (написання есе за прочитаними творами) |
 |
|
Урок 20. Діагностування рівня навчальних досягнень учнів і компетентностей за темою “Пам‘ятаємо про минуле” |
 |
|
Урок 21. О. Генрі «Дари волхвів». О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів» |
 |
|
Урок 22. О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі. Роль художньої деталі |
 |
|
Урок 23. О. Генрі. Новела «Останній листок» – гімн людині, що здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана |
 |
|
Урок 24. О. Генрі. Новела «Останній листок» Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели; розповідач |
 |
|
Урок 25. Позакласне читання. Е.Е. Шмітт «Діти Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. Тема культури у творі |
 |