І семестр

            Біологія

 

 

 

Вересень – грудень 

Усього – 32 уроки

Урок 1. Положення людини у системі органічного світу. Науки, що вивчають людину.
Урок 2. Значення знань про організм людини для збереження здоров’я.
Урок 3. Сучасні методи дослідження організму людини.
Урок 4. Організм людини як саморегульована біологічна система. Різноманітність клітин організму людини.
Урок 5. Тканини.
Урок 6. Нейрогуморальна регуляція діяльності організму людини.
Урок 7. Узагальнення з тем «Вступ» та «Організм людини як біологічна системи».
Урок 8. Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. Нерви.
Урок 9. Спинний мозок.
Урок 10. Головний мозок.
Урок 11. Поняття про соматичну та вегетативну нервову систему, їхні функції.
Урок 12. Особливості нервової регуляції. Рефлекторний принцип діяльності нервової системи. Поняття про рефлекси: безумовні та умовні.  
Урок 13. Рефлекторна дуга та її складові. Типи нейронів та їхні функції, синапси.
Урок 14. Профілактика захворювань нервової системи.
Урок 15. Поняття про гормони та нейрогормони. Особливості гуморальної регуляції.
Урок 16. Будова ендокринної системи, особливості її функціонування. Основні залози внутрішньої та змішаної секреції людини. Профілактика захворювань ендокринної системи.
Урок 17. Взаємодія регуляторних систем. Гіпоталамо-гіпофізарна система та її біологічне значення.
Урок 18. Узагальнення з теми: «Регуляторні системи організму людини».
Урок 19. Будова та функції опорно-рухового апарату. Будова скелета та його функції.
Урок 20. Типи кісток, їхня будова та хімічний склад.
Урок 21. Хрящі. Типи з’єднання кісток.
Урок 22. Будова та функції скелетних м’язів. Класифікація скелетних м’язів. Основні групи скелетних м’язів.
Урок 23. Робота м’язів: динамічна та статична. Механізми скорочення та розслаблення скелетних м’язів. Нейрогуморальна регуляція скорочень скелетних м’язів. Втома м’язів та її причини.
Урок 24. Надання першої допомоги в разі ушкоджень опорно-рухового апарату. Профілактика порушень формування та функціонування опорно-рухового апарату.
Урок 25. Узагальнення з теми «Опорно-руховий апарат».
Урок 26. Будова та функції травної системи. Роль ферментів у процесах перетравлення їжі.
Урок 27. Процеси механічної та біохімічної обробки їжі. Зубна формула людини.
Урок 28. Всмоктування поживних речовин. Нейрогуморальна регуляція процесів травлення.
Урок 29. Процеси катаболізму та анаболізму – складові метаболізму.
Урок 30. Вітаміни, їхня роль в обміні речовин. Харчові та енергетичні потреби людини. Харчові продукти та їхній склад. Поняття про збалансоване (раціональне) харчування.
Урок 31. Розлади діяльності травної системи та їхня профілактика. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини.
Урок 32. Узагальнення з теми «Травна система. Процеси метаболізму».