|
Вересень – грудень
Усього – 30 уроків |
Урок 1. Вступний інструктаж із техніки безпеки. Ознайомлення з критеріями оцінювання. Художній твір в історико-культурному контексті доби. Літературно-мистецькі епохи, основні напрями, течії та стилі в українській культурі (огляд). |
 |
|
Урок 2. Культура й віра прадавніх українців. Основні риси дохристиянських вірувань наших предків. Іван Білик «Дарунки скіфів». Творчість письменника, історичне підґрунтя твору. |
 |
|
Урок 3. Картини життя і побуту персів і скіфів, їхні взаємини. Мудрість і поміркованість скіфів у протистоянні з багатотисячним військом у творі «Дарунки скіфів». |
 |
|
Урок 4. ВЧ. Дмитро Кремінь «А де ж те скіфське золото?». Історична тема у творчості поета. Проблема історичної пам’яті, її актуальність. Образ давньої Скіфії у вірші. Особливості авторського стилю. |
 |
|
Урок 5. Усний народний епос. Старини (билини). Поставання й самоствердження Руської держави. Теми та мотиви старин (билин) різних циклів, художні особливості (огляд). |
 |
|
Урок 6. «Старина про Іллю Муромця та Соловія». Композиція і сюжет твору. Образ київського богатиря Іллі Муромця – оборонця рідної землі, його сила і мужність. |
 |
|
Урок 7. Своєрідність давнього українського письменства. Періоди розвитку давньої літератури, її світоглядні, естетичні, мовні особливості. Володимир Мономах «Повчання дітям». |
 |
|
Урок 8. Образ Русі в сучасній українській літературі. Твори сучасних письменників про княжу добу, їх актуальність. |
 |
|
Урок 9. Раїса Іванченко «Ярославни». Розповідь про письменницю та її історичну прозу. Історична основа оповідання. |
 |
|
Урок 10. Взаємини Русі в часи князя Ярослава з європейськими державами. Значущість освіти та виховання князівен для утвердження авторитету держави. Образ Русі у творі. |
 |
|
Урок 11. Діагностувальна підсумкова робота №1 за розділами «Вступ», «Прадавня Україна в дзеркалі літератури», «Русь Україна, її культура та письменство». |
 |
|
Урок 12. Біблія – одна зі священних книг людства: історія створення, автори, побудова, жанрова структура (огляд). «Євангеліє від Матвія» (заповіді 22: 34-40; 25:31-40). Постать Ісуса Христа. Ключові заповіді християнства – основа загальнолюдської моралі. |
 |
|
Урок 13. «Євангеліє від Луки». Притча про блудного сина – глава 15: 11-24, морально-філософський підтекст твору. |
 |
|
Урок 14. Біблія й українська література. Переклади Біблії українською мовою. Б.-І. Антонич «Різдво». Різдвяні образи-символи у вірші. Художня майстерність твору. |
 |
|
Урок 15. Ліна Костенко «Давидові псалми. Псалом 1». Біблійні мотиви у творчості письменниці. Ідея праведного буття особистості. Протистояння добра і зла в житті людини. |
 |
|
Урок 16. Ігор Жук «Пісня Йосипа», «Гетсиманський сад. Відповідь сина». Коротка розповідь про письменника-барда. «Пісня Йосипа» – Образний переспів біблійної історії. Художній прийом сну головного героя. |
 |
|
Урок 17. РЗМ (письмово). Написання поезії на біблійну тематику. |
 |
|
Урок 18. Дзвінка Матіяш «Мене звати Варвара» (уривки). Коротка розповідь про письменницю. Актуальність біблійної теми у психологічній повісті «Мене звати Варвара». |
 |
|
Урок 19. Сюжет твору «Мене звати Варвара». Характеристика головної героїні. Постать меценатки Варвари Ханенко як утілення християнської доброчесності. Різдвяні дива у повісті. |
 |
|
Урок 20. Україна в добу ренесансу й бароко. Суспільно-культурне відродження: козацтво, братства. Український народний героїчний ліро-епос. Народні думи. Українське кобзарське мистецтво. «Дума про Марусю Богуславку». |
 |
|
Урок 21. Народні історичні пісні. Художні особливості, спорідненість із іншими видами фольклору, тематичні групи. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із кочівниками. «Ой як крикнув же козак Сірко». Художні засоби виразності у творі. «Пісня про Морозенка». |
 |
|
Урок 22. Пісні про боротьбу українців із іноземними загарбниками в ХVІІ-ХVІІІ століттях. «Чи не той то хміль». Засоби художньої виразності у змалюванні образу Богдана Хмельницького. |
 |
|
Урок 23. Історичні пісні про визвольні змагання «Виряджала мати сина під Крути до бою». Мотив суму, оплакування загиблих героїв під Крутами. «Понад Хустом ворон кряче». Картини лицарської боротьби і загибелі повстанців. |
 |
|
Урок 24. Староукраїнське письменство. Барокова поезія. Релігійна та світська гілки барокової поезії. Семен Климовський «Їхав козак за Дунай». Іван Величковський «Дзиґар із напівдзиґарком». |
 |
|
Урок 25. Доба козацької України в сучасній літературі. Марія Морозенко «Іван Сірко – великий характерник» (скорочено). Коротка розповідь про письменницю та її історичну прозу. Історична основа повісті. |
 |
|
Урок 26. Дитинство легендарного кошового отамана, формування його характеру. Надзвичайні здібності героя. Характеристика другорядних персонажів. Міфологічний світ у повісті-фентезі. |
 |
|
Урок 27. Діагностувальна підсумкова робота №2 за розділами «Заповідь любови: Біблія й українська література», «Література козацької України». |
 |
|
Урок 28. Література рідного краю. Б. Сушинський «Козацькі вожді України. Історія України в образах її вождів та полководців XV—XIX століть». |
 |
|
Урок 29. Узагальнення та систематизація вивченого за І семестр. Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори. |
 |
|
Урок 30. Найцікавіше з літературних новинок. Твори за вибором учнів та вчителя. |
 |