Листопад
Всього – 7 уроків
|
Урок № 15. Модерна драматургія. Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка), драматургії 1920−1930 рр. (відідеологічних агіток до психологічної драми). П’єси В.Винниченка, М.Куліша, І.Дніпровського, І.Кочерги, Я.Мамонтова на перетині традицій «корифеїв», зарубіжноїкласики і модерної драматургії.
|
 |
|
Урок № 16. Микола Куліш. «Мина Мазайло». Основне про життєвий і творчий шлях митця. Зв’язокіз театром Л.Курбаса. Національний матеріал і вселюдські, «вічні» мотиви та проблеми у п’єсах. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Проблема готовності українського суспільства бути українським (на прикладі позиції, поведінки дійових осіб). Специфіка комедійного жанру: про серйозне легко, грайливо.
|
 |
|
Урок № 17. Микола Куліш. «Мина Мазайло». Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Сатиричневи криття бездуховності обивателів, щозрікаються своєї мови, культури, родового коріння. Драматургічнамайстерність автора. Актуальність п’єси для нашого часу.
|
 |
|
Урок № 18. Григорій Косинка. Життєвий і творчий шлях письменника. Новелістична майстерність митця. Новела «В житах».
|
 |
|
Урок № 19. Перлини західноукраїнської літератури. Автономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, розвиток української літератури в Західній Україні до 1939 р.
|
 |
|
Урок № 20. Богдан-Ігор Антонич. «Зелена євангелія», «Різдво», «Коляда». Коротко про митця. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізмпоезій; екзотикалемківського краю в контексті вселюдських мотивів. Лемківська конкретика як джерелообразних асоціацій. «Зелена євангелія» – нерозривна єдність природи і людини, ідея життєствердження. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими («Різдво», *«Коляда»). Роздуми над поезією Б.-І.Антонича. ТЛ: міфологізм, асоціативність.
|
 |
|
Урок № 21. РМ №2. Написанняесе за темою «Нерозривна єдність природи і людини» (за творами Б.-І. Антонича).
|
 |