І семестр

    Зарубіжна література

 

Вересень – грудень 

Усього – 24 уроки

Урок 1. Роди літератури  (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес. Провідні літературні епохи. Літературний процес.
Урок 2. Античність –колиска європейської культури та літератури.
Урок 3. Давньогрецька міфологія. Основні цикли грецьких міфів. Міфи троянського циклу. Відображення історичних подій у міфи троянського циклу. Ключові образи та символи міфів. Паріс викрадає Єлену.
Урок 4.  Смерть Ахілла. Троянський кінь. Ключові образи та символи міфів.
Урок 5.  Роди і жанри античної літератури. Гомер «Іліада». Гомер, його вплив    на розвиток європейської культури. «Іліада». як героїчний епос. Основні події сюжету поеми.
Урок 6. Гомер «Іліада». «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140-410). Образи Ахілла і Гектора.
Урок 7. Тіртей, (VІІ ст. до н.е. «Добре вмирати тому…). Утілення ідеї єдності народу. Заклик до спільного героїзму заради вітчизни у творі. Ідеал спартанського героя.
Урок 8. Пýблій Верґíлій Марóн (70-19 рр. до н. е). «Енеїда», «Заспів». Історія  створення. Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією.. Сюжет  і композиція. Образ Енея.
Урок 9. Пýблій Верґíлій Марóн. «Енеїда», «Щит Енея». Образ Інея. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Поеми  Гомера і Вергілія.
Урок 10. Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон». Повість-притча.  Історія написання твору. Художній конфлікт твору.
Урок 11. Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон». Утілення прагнення  до високої мети в образі чайки. Вплив філософії та релігії на повість-притчу.
Урок 12. Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон». Алегоричні образи.
Урок 13.  Діагностування ГР 3. Твір-роздум за повістю Річарда Баха  «Чайка Джонатан Лівінгстон» (за однією  з запропонованих учителем тем).
Урок 14. Діагностування ГР 4. (досліджує мовлення). Підсумкова робота за темами «Вступ Літературний процес» «Ідеали античності з нами», «Літературний міст у сьогоденні» (різнорівневі завдання).
Урок 15. Середньовіччя як доба в історії літератури та культури. Рубаї, сонет.  Поглиблення понять: гіпербола, метафора, епітет, порівняння.
Урок 16. Омáр Хайям (бл. 1048-після 1122). Рубаї Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма. Лаконізм і місткість жанру рубаї.
Урок 17. Омáр Хайям (бл. 1048-після 1122). Рубаї Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма. Лаконізм і місткість жанру рубаї.
Урок 18. Аліг’єрі Дáнте (1265-1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»).. Утілення в сонеті  Данте краси високого почуття кохання.
Урок 19. Ерік Вольф Сігел. «Історія кохання». Сюжет роману-розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера. До дочки бідного  італійського емігранта.
Урок 20. Ерік Вольф Сігел. «Історія кохання». Проблематика твору.
Урок 21. Ерік Вольф Сігел. «Історія кохання».  Система образів твору.
Урок 22. Діагностування ГР 1.  Характеристика одного з героїв повісті Еріка Вольфа Сігела. «Історія кохання». 
Урок 23. Діагностування ГР 4.   Характеристика одного з героїв повісті Еріка Вольфа Сігела. «Історія кохання». 
Урок 24. Урок додаткового читання. Схожі сюжети в світових літературах. Фільмографія:  художні і документальні фільми на основі літературних творів.