ІІ семестр

Українська література

 

Січень – Лютий

Всього – 12 уроків

Урок № 30. Українські письменники в Другій світовій війні. Особливості літератури цього періоду.

Урок № 31. Олександр Довженко «Щоденник». Правда про український народ, його історію крізь призму авторського бачення й оцінки. Національні та загальнолюдські проблеми, поєднання особистісного, виражального начала з публіцистикою. ТЛ: публіцистичність
Урок № 32. Історія написання «Зачарованої Десни» (1942-1956), автобіографічна основа. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина, митець. Морально-етичні проблеми. ТЛ: кіноповість.
Урок № 33. Олесь Гончар. Коротко про письменника. Загальна характеристика доробку О. Гончара. Творчий злет у 1960-ті роки. Його громадянська й життєва позиції, роль у духовному відродженні нації.
Урок № 34. Олесь Гончар. Рання новелістика (1940-ві роки). Мрія і дійсність у новелі «Модри Камень». Образи українського бійця і юної словачки Терези. Особливість оповіді, роль кольорової гами в новелі. ТЛ: новела (поглиблено)
Урок № 35. Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х років. «Шістдесятництво» як явище культурологічне й соціальне. Його зв’язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна.
Урок № 36. Василь Симоненко. Коротко про митця («витязь молодої української поезії»). Традиційність його лірики. «Задивляюсь у твої зіниці…», «Я…», «Ну, скажи, хіба не фантастично…», «Ікс плюс ігрек». Роздуми над поезією митця та її мотивами. ТЛ: віршові розміри (повторення).
Урок № 37. Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача. Мотиви його творів. Пісенна лірика, її популярність. Вірш «Два кольори». Збірка любовної лірики «Таємниця твого обличчя». Використання фольклорних, персоніфікованих образів  («Я стужився, мила, за тобою…»). 
Урок № 38 Іван Драч. Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образів соняшника, сонця. ТЛ: балада (повторення).
Урок № 39 Микола Вінграновський. Коротко про поета, прозаїка, кіномитця. Інтимна лірика зб. «Цю жінку я люблю». «У синьому небі я висіяв ліс». Глибокі любовні переживання ліричного героя, передані образною символікою, символічною кольористикою (синім кольором).
Урок № 40 Григір Тютюнник. Коротко про письменника і його творчість. «Три зозулі з поклоном».  «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації. Образ любові. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї. ТЛ: художня деталь (поглиблено).
Урок № 41 Урок ЛРК. Шістдесятники та рух опору тоталітарній системі в Одесі в 60-х роках ХХ століття. Внесок «шістдесятників» Одещини в скарбницю української літератури.

Лютий – березень 

Всього – 10 уроків

Урок № 42 Іван Драч «Балада про соняшник» Невтомний шукач змісту нової форми в поезії. Символічність образів соняшника, сонця.

Урок № 43 Микола Вінграновський «У синьому небі я висіяв ліс»  Коротко про поета, прозаїка,  кіномитця. Вселюдські, національні мотиви крізь призму «інтимного спостереження»
Урок № 44 Грегір Тютюнник «Три зозулі з поклоном» .  Коротко про письменника і його творчість. Вічна тема любовного трикутника». Образ любові. Роль художньої деталі в розкритті характеру,ідеї»
Урок № 45 Ліна Костенко. Творчий шлях. Особливості індивідуального стилю.Ліричні роздуми у віршах про значення слова в життф людини,суть мистецтва,його роль в суспільстві.
Урок № 46 Іван Драч “Балада про соняшник” – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образів соняшника, сонця.
Урок № 47 Микола Вінграновський  ” У синьому небі я висіяв ліс”. Інтимна лірика. ” Цю жінку я люблю”. Поезія про вічну, одну-єдину любов.
Урок № 48 Григір Тютюнник “Три зозулі з поклоном”.    “Вічна тема “любовного трикутника” в новітній інтерпретації.  
Урок № 49 Ліна Костенко. Творчий шлях. Особливості індивідуального стилю. Поезія поетеси: «Страшні слова, коли вони мовчать» – ліричний роздум про значення слова в житті людини, суть мистецтва
Урок № 50 Історично-фольклорна основа історичного роману у віршах «Маруся Чурай»
Урок № 51 Роман у віршах «Маруся Чурай». Характеристика персонажів.

Квітень

Всього – 6 уроків

Урок № 52. ПЧ Ліна Костенко “Берестечко”.

Урок № 53. Стоїчна українська поезія .Василь Стус. Поет як символ незламного духу, збереження людської гідності. Загальний огляд його життя й творчості.
Урок № 54. Василь Стус. Узагальнені образи крізь призму індивідуальної долі. Поезія Стуса – зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці.
Урок № 55. Сучасна українська література. Історико-культурна ситуація наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. (на шляху до нового відродження). З’ява нового літературного покоління.
Урок № 56. Сучасна українська література. Література елітарна, вишукана, високохудожня. Література масова, популярна (її інтенсивний розвиток). Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 1990-х років, його риси.
Урок № 57.  РМ Дискусія за темою «Сучасний погляд на світ, людину в ньому».

Травень

Всього – 8 уроків

Урок № 58. Повторення. Василь Стус. Загальний огляд творчості. Активна позиція ліричного героя у поезії «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе»

Урок № 59. Повторення. Василь Стус «Господи, гніву пречистого». Екзистенційна проблема вибору
Урок № 60. Повторення. Історико –культурна ситуація наприкінці ХХ- на початку ХХІ століття. Постмодернізм. Література елітна, масова
Урок № 61. О. Забужко «Рядок з автобіографії»
Урок № 62. О. Забужко «Читаючи історію»
Урок № 63. Юрій Андрухович «Астролог»
Урок № 64. Юрій Андрухович «Пісня мандрівного спудея»
Урок № 65. Галина Погутяк «Потрапити в сад»