2022/2023 навчальний рік (І семестр)

Інтегрований курс «Українська мова. Навчання  грамоти»

Вересень – грудень

Усього – 90 уроків

Урок №1. Я вивчаю українську мову. Ознайомлення з Букварем. Вітання і знайомство з однолітками.

Урок №2. Ознайомлення із зошитом для письма, письмовим приладдям. Правила сидіння за партою під час письма. Розташування зошита на парті під час письма. Обведення малюнків по контуру.

Урок №3. Усне і писемне мовлення. Прилади, які допомагають передавати повідомлення.

Урок №4. Основний рядок сітки зошита. Підготовчі графічні вправи. Письмо  прямих ліній у рядку в напрямку зліва-направо і згори-вниз.

Урок №5. Слово. Слова,  які відповідають на питання хто? що?

Урок №6. Міжрядкова (допоміжна) лінія сітки зошита. Підготовчі графічні вправи. Підготовчі вправи до написання букв.

Урок №7. Слова, які відповідають на питання який? яка? яке?

Урок №8. Рядок. Середина рядка. Поле на сторінці зошита. Виконання графічних вправ.

Урок №9. Слова, які відповідають на питання що робить? Режим дня.

Урок №10. Міжрядкові (допоміжні) лінії сітки зошита (надрядкова, підрядкова).

Урок №11. Речення. Складання речень за малюнками. Відпочинок на природі.

Урок №12. Пряма лінія (вертикальна, горизонтальна). Письмо прямих ліній у рядку в напрямку зліва – направо і згори – вниз.

Урок №13. Слова-помічники (службові слова). Природа навколо нас. Робота з дитячою книжкою.

Урок №14. Похила лінія (коротка, подовжена). Письмо похилих ліній. Розвиток зв`язного мовлення.

Урок №15. Звук [а], позначення його буквою «а». Велика буква «А». Складання розповіді за малюнком.

Урок №16. Письмо великої букви «А». Написання буквосполучень аа, Аа. Підготовчі практичні вправи.

Урок №17. Написання півовалів (малого і великого).

Урок №18. Письмо овалів (малого і великого).

Урок №19Звук [о], позначення його буквою «о». Встановлення відповідності між малюнками і звуковими схемами слів. Звуковий аналіз слів. Письмо малої букви «о». Поєднання її з вивченими буквами.

Урок №20Закріплення звукового значення букви «о». Складання розповіді за малюнками.

Урок №21Робота з дитячою книжкою. Українські народні казки.

Урок №22. Звук  [у]. Позначення його буквою «у». Формування аудіативних умінь за змістом вірша І. Скульського.

Урок №23Письмо рядкової букви «у». Звуко-складовий аналіз слів.

Урок №24. Закріплення вивченої букви «у». Розвиток мовлення за малюнками тексту А. Григорука. Розвиток мовлення з використання світлин і малюнків про Україну.

Урок №25. Письмо великої буки «У». Зіставлення звукових схем зі словами-назвами намальованих предметів.

Урок №26 . Звук [и]. Позначення його буквою «и». Звуко-буквені зіставлення, закріплення поняття «що це?» і «який ?». Звуко-складовий аналіз слів.

Урок №27. Закріплення звукового  значення букви «и». Бесіда за малюнками до казки « Котик і півник». Питання що робити?

Урок №28. Письмо великої букви «И» . Зіставлення звукових схем зі словами-назвами намальованих предметів.

Урок  №29. Звук [е], буква «Ее». Складання розповіді за серією малюнків.

Урок №30.  Закріплення букви «Ее»,  її звукового значення. Складання речень за малюнками.

Урок №31. Звуки [м], [мʹ], позначення їх буквою «м». Дослідження вимови і порівняння звуків.

Урок №32. Розвиток зв’язного мовлення. Написання елементів та великої і малої літери «Мм».

Урок №33. Звук [і], позначення його буквою «і». Читання прямих та обернених складів.

Урок №34. Написання елементів та малої літери «і»

Урок №35. Мовні дослідження: буква «і» як окреме слово; одне слово — різні значення (ківі). Диференційоване читання. 

Урок  №36. Написання елементів та великої літери «І»

Урок №37. Звуки [л], [л’], позначення їх буквою «Лл». Читання складів і слів з буквою «л».

Урок №38.  Закріплення звуків [л], [л’], буква «Лл». Читання слів, речень з вивченими буквами.

Урок № 39.  Звуки [н], [н’], позначення їх буквою «Нн». Читання складів і слів з вивченими буквами.

Урок № 40. Закріплення звуків [н], [н’], буква «Нн».

Урок №41.  Робота з дитячою книжкою. Казка «Котик і півник».

Урок №42.  Звуки [с], [с’], буквою «Сс». Читання складів і слів із буквою «с».

Урок №43.   Закріплення звуків [с], [с’], буквою«с, С». Читання слів, речень, тексту з  вивченими буквами.

Урок №44.  Звук [к], позначення його буквою «к, К». Читання складів і слів із буквою «к».  

Урок №45.  Закріплення букви «к, К», її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах.  

Урок №46.  Урок розвитку зв’язного мовлення. Театралізація казки «Вовк та семеро козлят».

Урок №47Написання великої літери «В», складів  з нею. Робота в парах. Ситуація спілкування. 

Урок №48. Мовно-логічні ігри. Диференційоване читання. Соціальний розвиток.

Урок №49. Написання великої і маленької літери «Вв», складів та слів з нею. Робота в парах. Ситуації спілкування. 

Урок №50. Звуки [с] , [с’], позначення його буквою «с». Дослідження мовних явищ: слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення.

Урок №51. Написання малої літери «с», складів та слів із нею.

Урок №52. Закріплення знань про звукове значення букви «с». Інтонування речень.

Урок №53. Написання великої і малої літери  «Сс», складів та слів із нею. Робота в парах. Ситуації спілкування.

Урок №54. Звук [к], позначення його буквою «к». Дослідження мовних явищ. Соціальний розвиток. 

Урок №55. Написання малої літери «к», складів та слів із нею. 

Урок №56. Звукове значення букви «к». Мовне дослідження: роль наголосу в словах. Диференційоване читання. Соціальний розвиток. 

Урок №57. Написання великої і маленької літери «Ее», складів та слів із нею. 

Урок № 58. Звуки [р] [р‘]. Позначення їх буквою «р». Утворення нових слів. Дослідження нових явищ: роль наголосу у значенні слова. Інтонування окличних речень.  

Урок № 59. Написання малої літери «р», складів та слів із нею.

Урок № 60. Закріплення знань про звукове значення букви «р». Мовно-логічні ігри. Читання тексту «Осокори». Диференційоване читання вірша. 

Урок № 61. Написання великої літери «Р», складів та слів із нею.

Урок №62Звук [п], позначення його буквою «п». Робота над правильним вимовлянням глухого [п]. Робота над картиною З. Серебрякової «На кухні».

Урок №63Написання  великої літери «П», складів та слів із нею. Ситуації спілкування. Робота в парах і малих групах.

Урок №64. Закріплення знань про звукове значення букви «п». Мовно-логічні ігри. Робота над уривком казки «Ріпка» (читання, переказ).

Урок №65Написання великої і малої літери «Пп», складів та слів із нею.

Урок №66Звуки [т] [т‘]. Позначення їх буквою «т». Мовно-логічні ігри.

Урок №67Написання великої і малої літери «Тт», складів та слів із нею.

Урок №68Звуки [д] [д‘]. Позначення їх буквою «д». Порівняння вимови глухих   [т] [т‘] та парних дзвінких [д] [д‘].  Мовно-логічні ігри.

Урок № 69. Звуки [д][д’], позначення їх буквою «д». Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Опрацювання тексту.

Урок № 70. Письмо маленької букви «д». Написання буквосполучень, складів, слів і речень із вивченими буквами.
Урок № 71. Велика буква «Д». Читання складів, слів, речень і тексту з вивченими літерами.
Урок № 72. Написання великої букви «Д». Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами.
Урок № 73. Звуки [з][з’], позначення їх буквою «з». Дзвінке вимовляння звуків у кінці слів, складів. Слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням.
Урок № 74. Письмо малої букви «з». Написання складів та слів із буквою «з». Складання і записування речень.
Урок № 75. Велика буква «З». Читання слів, діалогу і тексту з вивченими літерами.
Урок № 76. Написання великої букви «З». Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами.
Урок № 77. Звуки [й], мала буква «й». Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами.
Урок № 78. Написання малої букви «й», складів,слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення.
Урок № 79. Велика буква «Й». Читання слів, словосполучень, діалогу і тексту з вивченими літерами.
Урок № 80. Написання великої букви «Й», складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення.
Урок № 81. Звук [б], мала буква «б». Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Уявлення про залежність значення слова від зміни наголосу в ньому.
Урок № 82. Написання малої букви «б». Письмо складів,слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення.
Урок № 83. Велика буква «Б». Читання слів, речень, діалогу і тексту з вивченими літерами.
Урок № 84. Написання великої букви «Б», складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого тексту.
Урок № 85. Робота з дитячою книжкою. Підсумковий урок за перший семестр.
Урок № 86. Удосконалення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. Словниково-логічні вправи.
Урок № 87Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами. Закріплення вмінь писати вивчені букви, поєднувати їх у словах.
Урок № 88Закріплення звукових значень вивчених букв. Вправи для розвитку навички читання.
Урок № 89Закріплення вмінь писати вивчені букви, поєднувати їх у словах. Списування слів, поданих друкованим шрифтом.
Урок № 90Закріплення звукових значень вивчених букв. Вправи для розвитку навички читання.