І семестр

Українська література

 

Вересень

Всього – 4 уроки

Урок №1: Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.
Урок №2: Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. ТЛ: суспільно-побутові пісні.
Урок №3: Козацькі пісні. «Ой на горі та женці жнуть». Героїзм у козацьких піснях.
Урок №4: Чумацькі пісні. «Ой у степу криниченька». Трагізм у чумацьких піснях.
Урок №5: «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя ТЛ: коломийки.
Урок №6: Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут» ТЛ: історична повість.
Урок №7: Іван Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників.
Урок №8: Іван Франко. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі.  

Жовтень

Всього – 6 уроків

Урок №9: Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ:  коломийки.
Урок №10: Іван Франко «Захар Беркут». Патріотичні почуття, повага до батьків, вірність у дружбі й коханні – загальнолюдські морально-етичні цінності героїв повісті. Художні засоби, особливості мови, роль діалектизмів у творі. Робота з текстом.
Урок №11: Іван Франко «Захар Беркут». Лідерські якості головного героя твору.
Урок №12: Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). «Мені тринадцятий минало». Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. Аналіз поезії.
Урок №13: Тарас Шевченко «Як умру, то поховайте ….» – твір, що єднає минуле, теперішнє, майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею.
Урок №14: Балада «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. Аналіз балади. ТЛ.: балада, метаморфози.

Листопад

Всього – 6 уроків

Урок №15: А.Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». ТЛ: героїко-романтична повість.
Урок №16: А.Чайковський. «За сестрою». Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.
Урок №17: А.Чайковський. «За сестрою». Патріотичні провідні мотиви у творі. ТЛ: композиція.
Урок №18: А.Чайковський. «За сестрою». Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Складання плану до характеристики Павлуся.
Урок №19: А.Чайковський. «За сестрою». Родинні цінності і патріотизм у творі.  Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
Урок №20: Михайло Стельмах. Коротко про митця. Автобіографічна повість про дитинство «Гуси-лебеді летять…». ТЛ: автобіографічний твір.

Грудень

Всього – 8 уроків

Урок № 21.  Михайло Стельмах «Гуси – лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, преживаннях).
Урок № 22. Михайло Стельмах «Гуси – лебеді летять». Звичаї та традиції українського народу у творі.
Урок № 23. Михайло Стельмах «Гуси – лебеді летять». Образ гусей-лебедів та інші образи твору.
Урок № 24. Михайло Стельмах «Гуси – лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.
Урок № 25. Михайло Стельмах «Гуси – лебеді летять». Виховання любові до батьків, поваги до старших, любові до природи і світу.
Урок № 26. Контрольна робота. «Про минулі часи.» Творчість А. Чайковського, М. Стельмаха  (тестові завдання).
Урок № 27. Література рідного краю. Ми – українці. Письменники Одещини про Батьківщину та рідну мову.
Урок № 28. Григорій Тютюнник. «Климко». Коротко про дитинство письменника. Автобіографічна основа твору.