ІІ семестр

Українська література

 

Січень – лютий

Всього-12 уроків

Урок № 29 Григір Тютюник«Климко». Тема воєнного лихоліття в повісті

Урок № 30 Григір Тютюник «Климко». Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних

Урок № 31 Григір Тютюник «Климко». Характеристика образу Климка. Художні особливості твору.

Урок № 32 Олекса Стороженко. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору

Урок № 33 Гумористично викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання

Урок № 34 Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми у творі. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві.

Урок № 35 Позакласне читання. Богдан Лепкий. Оповідання «Цвіт щастя»

Урок № 36 Контрольна робота «Творчість Г. Тютюника, О.Стороженка, Б.Лепкого»

Урок № 37 Ліна Костенко. Коротко про письменника. Поезії «Дощ полив», «Чайка на крижині», «Крила». Уявне, фантастичне і реальне в поезіях, їхні мотиви

Урок № 38 Ліна Костенко «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в поезії. Образ особливої дівчинки Анни.

Урок № 39 Василь Симоненко. Коротко про митця. Поезія «Лебеді материнства», Символічний зміст образу лебедів. Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини

Урок № 40 Василь Симоненко. Вірші «Гей, нові Колумби й Магеллани», «Ти знаєш, що ти  – людина?»

Березень

Всього-9 уроків

Урок № 41 Про письменницю М. Павленко.  Повість «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Сюжет повісті, особливості її композиції. ТЛ: повість-казка»

Урок № 42 М. Павленко. Повість «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній

Урок № 43 М Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного

Урок №44 Л. Пономаренко Новела «Гер переможений» Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності у творі. Худ. засоби.»

Урок №45 О. Ольжич «Господь багатий нас благословив». Провідні мотиви та ідеї. Українські національні герої , лицарі духу (аналіз поезії)

Урок № 46 О. Теліга. Життя і героїчна загибель поетки. Поезії «Сучасникам», «Радість»( на вибір вчителя). Романтичний максималізм , сила духу, життєрадісність, патріотизм. Ідея оптимізму й життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам (аналіз)

Урок № 47 О.Гаврош. Про автора. Повість  «Неймовірні пригоди Івана Сили». Ознайомлення з історичною довідкоюпро І.Фірцака. Повість про пригоди силача

Урок № 48 О.Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». Зміст повісті, морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. Робота з текстом

Урок № 49 О.Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». Образ і.Сили 9І.Фірцака) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Інші герої повісті. Робота з текстом.

Квітень

Всього-7 уроків

Урок № 50 Урок мовленнєвого розвитку №4. “Нова пригода Івана Сили”. Продовження повісті Олександра Гавроша.

 

Урок № 51 Урок позакласного читання № 4. Дімаров  “ Блакитна дитина”.
Урок № 52 Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними.«Пісня про рушник». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.
Урок № 53  Андрій Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю…». Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті.
Урок № 54 Ліризм поезій Андрія Малишка.
Урок № 55 Література рідного краю №4. Доброзичливість, щирість, жертовність, співчуття до гнаних і скривджених як риси українського менталітету в поемі Г.Могильницької «Серафима».
Урок № 56 Контрольна робота №6 за темою «Ми – українці».

Травень

Всього-8 уроків

Урок № 57. О.Гаврош. Про письменника. Повість «Неймовірні пригоди Івана Сили». Ознайомлення з історичною довідкою про Івана Фірцака. Повість про пригоди українського силача. Робота з текстом.
Урок №  58. О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Зміст повісті. Морально-етична проблематика твору:добро і зло,справжня дружба і любов,чесність і підступність. Робота з текстом.
Урок № 59. О.Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Образ Івана Сили(Івана Фірцака) – утілення непереможного духу українського народу,його доброти й щирості. Інші герої повісті. Робота з текстом.
Урок № 60. ПЧ № 4 В.Малик. Історико-пригодницький роман «Таємний посол».
Урок № 61. А.Малишко.Відомий український поет і його пісні,що стали народними.
Урок № 62. «Пісня про рушник», «Чому сказати й сам не знаю…». Патріотичні почуття,найвищі духовні цінності в поезіях. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму,гуманізму,історичної пам’яті. Ліризм поезій. Основні мотиви,роль художніх засобів,символічність образів. Виразне читання і коментування поезії.
Урок № 63. Контрольна робота № 6 за темою: «Ми – українці». Творчість О.Ольжича, О.Теліги, О.Гавроша,  А.Малишка(тестові завдання).
Урок № 64. Урок-підсумок. Бесіда про твори,які вивчалися впродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. Формування власної думки та власної позиції у процесі пізнання і вивчення.