І семестр

Зарубіжна література

 

Вересень

Всього – 8 уроків

Урок №1. ВСТУП. Оригінал і переклад. Витоки й основні етапи української перекладацької традиції.
Урок №2. Види перекладів (прямий, точний, повний, вільний та ін.). Специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.
Урок №3. Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. ТЛ. Балада. Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки».
Урок №4. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як традиційний (вічний) образ.
Урок №5. Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Англійська балада «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.
Урок №6. «Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робін Гуда.
Урок №7. Балада «Як Робін Гуд став розбійником?»
Урок №8. Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність у баладі «Рукавичка».

Жовтень

Всього – 6 уроків

Урок №9. Адам Міцкевич. «Світязь». Аналіз тексту».
Урок №10. Р.Л. Стівенсон. «Балада про вересовий трунок».
Урок №11. Вальтер Скотт. «Айвенго». В.Скотт – засновник жанру історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
Урок №12. Вальтер Скотт. «Айвенго». Історичний колорит роману та засоби його створення.
Урок №13. Вальтер Скотт. «Айвенго». Динаміка сюжету роману. Гумор у творі В.Скотта.
Урок №14. Вальтер Скотт. «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу рицаря, художні засоби створення образу.

Листопад

Всього – 5 уроків

Урок №15. Друга світова війна в європейській поезії (К.І. Галчинський («Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте»), А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»), І. Вайсґлас («Круки»), Б.Ш. Окуджава («До побачення, хлопчики…»).
Урок №16. Зображення трагедії Другої світової війни.
Урок №17. Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті.
Урок №18. Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога в повісті «Хлопчик у смугастій піжамі».
Урок №19. Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал повісті «хлопчик у смугастій піжамі» як відображення злочинів фашизму.

Грудень

Всього – 5 уроків

Урок № 20. Редьярд Кіплінг (18651936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння й примирення Сходу й Заходу.
Урок № 21. Редьярд Кіплінг (18651936). «Балада про Схід і Захід». Ідеї миру і дружби в баладі.         
Урок № 22. Проблема духовного  випробування людини та її моральної стійкості у вірщі Редьярда  Кіплінга « Якщо…».
Урок № 23. Шолом-Алейхем «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника.

 

Урок № 24. Шолом-Алейхем «Пісня над піснями». Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.