І семестр

Зарубіжна література

Вересень

Всього –8 уроків

Урок 1.Антуан де СентЕкзюпері. «Маленький принц». Барбара Космовська «Буба: мертвий сезон». Людські стосунки та моральні цінності в творах.

Урок 2. Урок-роздум. Яке ж воно, життя підлітків: щасливе та безтурботне чи складне і проблемне?

Урок 3. Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору.

Урок 4. Літературні жанри та стилі. Специфіка жанрів у різних національних літературах.

Урок 5. Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями.

Урок 6. Йоганн Вольфган Гете» Вільшаний король». Роль Гете в історії Просвітництва

Урок 7. Йоганн Вольфганг Гете «Вільшаний король». Міфологічний зміст образів вірша.

Урок 8. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й.В. Гете. Образ Прометея

Жовтень

Всього – 6  уроків 

Урок 9. Йоганн Вольфганг Ґете “Травнева пісня”, “Прометей”. Ідея кохання і щастя у “Травневій пісні”, ознаки фольклору. Нове розуміння природи у ліриці Й.В. Ґете

Урок 10. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805) «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера

Урок 11. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «До радості». Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. Виразне читання напам’ять

Урок 12. Тема № 2 РОМАНТИЗМ. Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах

Урок 13. “Генріх Гейне (17971856) «Книга пісень». Поезії «На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…». Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне”

Урок 14. “Генріх Гейне “Коли розлучаються двоє…”. «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Виразне читання напам’ять”

Листопад

Всього –8 уроків

Урок 15. Джордж Ноел Гордон Байрон.Впливтворчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. “Хотів би житизнову горах…”,”Мій дух як ніч…”. Фольклорні та біблійнімотиви у віршах Байрона.

Урок 16. Джордж Ноел Гордон Байрон поема “Мазепа”. Українська тема в поемі, специфіка зображення образу гетьмана у творі.

Урок 17. Шарлотта Бронте (1816 – 1855). «Джейн Ейр». Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. Екранізація роману.

Урок 18.  Романтичні мрії Джейн Ейр і сувора реальність.

Урок 19. Тема кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер). Достовірність зображення середовища, реалістичні деталі.

Урок 20. Контрольна робота №3  Твір-роздум  «Поетизація кохання в романі Шарлотти Бронте “Джейн Ейр”

Урок  21. Джейн Остін (1775 – 1817). «Гордість і упередження». Сюжет роману.

Урок 22. Система образів роману «Гордість і упередження».

Грудень

Всього – 5 уроків

Урок 23. «Гордість і упередження». Роман чуттєвості як прояв «жіночої літератури» кінця XVIII – XIX ст.
Урок 24. «Гордість і упередження». Образи головних героїв і героїнь, засоби їх створення.
Урок 25.  «Гордість і упередження». Тема кохання у творі (Елізабет Беннет – містер Дарсі, Джейн Беннет – містер Бінґлі).
Урок 26.   Зображення середовища, виразні деталі в романі  «Гордість і упередження».