ІІ семестр

Зарубіжна література

 

Січень – лютий

Всього- 12 уроків

Урок №27. Поняття про реалізм та історію його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму. Взаємодія реалізму з іншими напрямами ХІХ століття.

Урок №28.  Оноре де Бальзак (1799-1850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («Розповідь у розповіді»).

Урок №29. Багатогранність образу гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.)

Урок №30.  Оноре де Бальзак «Батько Горіо».  Тематика та проблеми твору.

Урок №31. Позакласне читання. Оноре де Бальзак «Батько Горіо». Система образів твору.

Урок №32. Контрольна робота. Контрольний твір на одну із запропонованих тем.

Урок №33. Оноре де Бальзак (1799–1850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи.

Урок №34. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

Урок №35. Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя).

Урок №36. Дискусія «Гобсек – філософ чи скнара?» за повістю Оноре де Бальзака «Гобсек».

Урок №37. «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.  «Нова драма», ібсенізм. Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім».

Урок №38. Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.

Лютий-березень

Всього-9 уроків

Урок №39. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси. Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

Урок №40. Суперечливий образ Нори – головної героїні п’єси. Неоднозначність її вчинків.

Урок №41. “Стара” і “нова” драми. Зміни в драматургії кінця ХІХ – початку ХХ ст.

Урок № 42. Генріх Ібсен «Ляльковий дім» Норвезький драматург. Творець «нової драми». Роль Г.Ібсена в розвитку світової драматургії. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Композиція п’єси. Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

Урок № 43. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Характеристика образу Нори.

Урок№ 44. Бернард Шоу «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. Парадокси Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

Урок №45. Генріх Ібсен. Нова драма. Новаторство в драматургії «Передмова до «лялькового дому»

Урок №46. Г. Ібсен “Ляльковий дім”

Урок №47. Г. Ібсен. «Ляльковий дім». Образ Нори

Квітень

Всього-8 уроків

Урок №48. РМ №4 (письмово) Твір-роздум “Поразка чи перемога Нори?” (за п’єсою Г. Ібсена “Ляльковий дім”).

 

Урок №49. Бернард Шоу. Життя і творчість письменника. Особливості світогляду Б. Шоу.

Урок №50. Бернард Шоу”Пігмаліон”.Специфіка втілення античного міфу в п’єсі “Пігмаліон”.

Урок №51. Бернард Шоу “Пігмаліон”. Динаміка образу Елайзи Дулітл.

Урок №52. Бернард Шоу “Пігмаліон”. Ідея “одухотворення” людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

Урок №53. ПЧ№4 Шарлотта Бронте “Джен Ейр”.

Урок №54. Контрольна робота №5 (комбінована) “Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ-поч.ХХ ст.”  (за творами Г. Ібсена, Б. Шоу).

Урок №55. Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). Роман «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії. 

Травень

Всього – 7 уроків

Урок № 56. Тема знецінення культури в романі  «451° за Фаренгейтом».

Урок № 57. Жіночі образи роману «451° за Фаренгейтом». Трактування фіналу твору.

Урок № 58. Рей Дуглас Бредбері. “451º за Фаренгейтом”. Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії”.
Урок № 59. Р. Д. Бредбері. “451º за Фаренгейтом”. Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору
Урок № 60. Р. Д. Бредбері. “451º за Фаренгейтом”. Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному  суспільстві
Урок № 61. Е.В. Сігал – американський письменник і сценаріст. “Історія одного кохання” – твір, який став бестсерером
Урок № 62. Е.В. Сігал. “Історія одного кохання”. Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта