2023/2024 навчальний рік (ІІ семестр)

 Інтегрований курс «Пізнаємо природу»

 

 

Січень – червень

Усього – 68 уроки

Урок 35. Мікросвіт і мікроскоп. Одна клітина – цілий організм.
Урок 36. Різноманітність одноклітинних організмів, їх роль у природі й житті людини.
Урок 37. Поняття інфекційних хвороб: причини розвитку і заходи профілактики.
Урок 38. Розмноження і розвиток тварин.
Урок 39.  Способи розмноження рослин.  Практичне завдання.  Вирощування рослини з насінини й висаджування її.
Урок 40. Схожість нащадків з батьками і відмінності між ними.
Урок 41.  Вплив середовища на ріст і розвиток організмів. Практичне завдання. Дослідження умов росту і розвитку рослин.
Урок 42. Способи групування організмів. Наукова класифікація організмів. Поняття виду організмів. Практичне завдання. Виявлення і класифікація організмів на основі спостережень і використання простих дихотомічних ключів.
Урок 43. Історія життя на Землі. Практичне завдання. Ознайомлення з викопними організмами, властивими певному періоду.
Урок 44. Екосистеми: компоненти й зв’язки між ними. Харчові ланцюги. Зміни в екосистемах: причини і наслідки. Практичне завдання. Моделювання екосистеми.
Урок 45. Біосфера – жива оболонка Землі. Компоненти біосфери і зв’язки між ними. В.І. Вернадський – видатний український природодослідник.
Урок 46. Різноманітність екосистем біосфери. Штучні екосистеми. Природні екосистеми України. Практичне завдання. Дослідження екосистем своєї місцевості (виявлення компонентів і зв’язків між ними).
Урок 47. Презентація навчальних проєктів (за вибором учнів).
Урок 48. Узагальнення (Розмноження організмів забезпечує безперервність життя на Землі. Класифікація як спосіб впорядкування знань про різноманітність організмів. Екосистеми – цілісні системи). 
Урок 49. Нервова система та органи чуття.
Урок 50. Гігієна зору, слуху, нервової системи. Режим праці і відпочинку. Сон.  Практичне завдання. Складання пам’ятки з безпечного для організму використання комп’ютера, смартфону та інших гаджетів.
Урок 51. Ріст і розвиток організму людини. Практичне завдання. Самоспостереження: вимірювання свого зросту.
Урок 52. Вплив навколишнього середовища на ріст і розвиток людини.
Урок 53. Залежність здоров’я від природних і технологічних чинників.
Урок 54.  Матеріали, техніка і технології для комфортного існування людини. Практичне завдання. Дослідження тіл, матеріалів і речовин у найближчому оточенні людини.
Урок 55. Житло людини як штучна екосистема. Практичне завдання. Моделювання екосистеми житлового приміщення.
Урок 56. Використання технічних пристроїв і знань про власний організм задля підтримання і зміцнення здоров’я. Практичне завдання. Ознайомлення з сучасними засобами дослідження організму людини.
Урок 57. Презентація навчальних проєктів (за вибором учнів).
Урок 58. Узагальнення (Організм людини – цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування).
Урок 59. Взаємодія природи і людини: від первісної до сучасної людини. Природа, творчість, техніка. Практичне завдання. Моделювання рукотворного об’єкту (конструкції, виробу тощо) за природним зразком.
Урок 60. Зміни середовища існування людини. Залежність життя й діяльності людини від природи. Практичне завдання. Виявлення змін в екосистемах своєї місцевості внаслідок діяльності людини.
Урок 61. Традиції українського народу щодо збереження природи.
Урок 62. Екологічні проблеми сучасності: причини і способи подолання. Практичне завдання. Підбір рослин для озеленення певної ділянки (навчального кабінету, власної кімнати,  прибудинкової території).
Урок 63. Енерго- і ресурсозбережувальні технології в житті людини, країни, планети.
Урок 64. Екозвички. Практичне завдання. Розроблення пам’ятки «Відповідальний споживач».
Урок 65. Співпраця України з іншими країнами у справі охорони природи.
Урок 66. Роль природничих наук і технологій у збереженні природи.
Урок 67. Презентація навчальних проєктів (за вибором учнів).
Урок 68. Узагальнення (Організм людини – цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування).