Вересень – грудень
Усього – 34 уроки |
Урок 1. Природничі науки. Розвиток знань про природу, використання їх людиною.
|
 |
|
Урок 2. Видатні природодослідники України і світу.
|
 |
|
Урок 3. Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи. Вибір джерела знань про природу. Практичне завдання. Добір інформації про об’єкт/явище природи з різних джерел (за вибором учнів). |
 |
|
Урок 4. Організація власних спостережень за природою. Моделювання у вивченні природи. Практичне завдання. Планування і проведення спостереження об’єктів природи (за вибором учнів). |
 |
|
Урок 5. Використання експерименту для отримання знань про природу. Відповідальність природодослідника. Практичне завдання. Планування і проведення експерименту (за вибором учнів). |
 |
|
Урок 6. Узагальнення (пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа). |
 |
|
Урок 7. Молекули, атоми. Практичне завдання. Моделювання молекул речовин. |
 |
|
Урок 8. Різноманітність речовин. Метали і неметали, їх властивості та історія використання людиною. Речовини природного походження і створені людиною, їх застосування. Практичне завдання. Дослідження розчинності речовин у воді.
|
 |
|
Урок 9. Розчини: склад і виготовлення. Розчини у природі і побуті. Практичне завдання. Виготовлення водного розчину з різним вмістом розчиненої речовини.
|
 |
|
Урок 10. Використання речовин і знань про їхні властивості. |
 |
|
Урок 11. Різноманітність явищ: механічні, електричні, магнітні, хімічні. |
 |
|
Урок 12. Механічні явища. Реактивний рух у природі і техніці. Cила пружності. Виштовхувальна сила (тіло в рідині). Практичне завдання. Моделювання іграшок, які рухаються під дією реактивної сили.
|
 |
|
Урок 13. Плавання тіл. Переміщення тіл у воді й повітрі. Практичне завдання. Дослідження умов плавання тіл. |
 |
|
Урок 14. Електричні явища. Електризація тіл. Статична електрика: причини виникнення, небезпека для здоров’я і способи захисту. Практичне завдання. Спостереження статичної електрики, практикування способів захисту від цього явища.
|
 |
|
Урок 15. Електропровідність. Електричний ланцюг. Безпечне користування побутовими електроприладами. Виробництво і постачання електроенергії. Практичне завдання. Складання простих електричних схем. |
 |
|
Урок 16. Магнітні явища. Властивості й використання магнітів. Практичне завдання. Дослідження властивостей магнітів. |
 |
|
Урок 17. Хімічні явища. Ознаки хімічних реакцій. Практичне завдання. Спостереження ознак хімічних явищ. |
 |
|
Урок 18. Вивчені явища у природі, побуті, техніці, технологіях. |
 |
|
Урок 19. Презентація навчальних проєктів (за вибором учнів).
|
 |
|
Урок 20. Узагальнення (для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування). |
 |
|
Урок 21. Зміни у гідросфері, атмосфері, літосфері, пов’язані з діяльністю людини.
|
 |
|
Урок 22. Природні ресурси. Енергія вітру, Сонця, води. Корисні копалини, їх різноманітність, поширення, використання.
|
 |
|
Урок 23. Охорона природних ресурсів. |
 |
|
Урок 24. Ґрунти – цінний природний ресурс нашої країни.
Склад і властивості ґрунту, роль у природі і використання людиною. |
 |
|
Урок 25. Природні умови і господарська діяльність людини. |
 |
|
Урок 26. Роль науки, техніки і технологій у природокористуванні. |
 |
|
Урок 27. Природні умови і ресурси рідного краю, їхній зв’язок з господарською діяльністю людини. Традиції шанобливого ставлення українського народу до води, ґрунту, повітря. |
 |
|
Урок 28. Речовини Всесвіту. Сонячна система. Земля та інші планети Сонячної системи. Практичне завдання. Спостереження за небом неозброєним оком і з допомогою приладів. |
 |
|
Урок 29. Характеристики і рухи планет. Практичне завдання. Моделювання відносного розміру, розташування і руху планет, Місяця й Сонця в Сонячній системі. |
 |
|
Урок 30. Малі небесні тіла. Зорі, сузір’я, галактики. Карта зоряного неба. Практичне завдання. Ознайомлення з джерелами знань про небесні тіла (зоряними мапами й каталогами, комп’ютерними програмами, віртуальними планетаріями та обсерваторіями тощо). |
 |
|
Урок 31. Вплив космічних чинників на Землю. Дослідження Всесвіту. Розвиток уявлень про Всесвіт. Особливості відстаней і часу в космосі.
Практичне завдання. Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз
Місяця, зоряним небом.
|
 |
|
Урок 32. Космонавтика в Україні. Здобутки і проблеми людства в освоєнні космічного простору й дослідженні Всесвіту. |
 |
|
Урок 33. Презентація навчальних проєктів (за вибором учнів). |
 |
|
Урок 34. Узагальнення (Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті). |
 |