Вересень – грудень
Усього – 32 уроки |
Урок 1. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Пісня – музично поетичний жанр фольклору. Народна обрядова пісня, її різновиди. Зв’язок із стародавніми обрядами. Варіантність народних пісень.
|
 |
|
Урок 2. Пісні зимового, весняного та літнього циклів. Провідні мотиви народних пісень. Засоби художньої виразності в піснях (метафора, епітет, персоніфікація, порівняння).
|
 |
|
Урок 3. Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки добору» (русальні). ТЛ: рефрен, анафора.
|
 |
|
Урок 4. Пісні літнього циклу: «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські).
|
 |
|
Урок 5. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала»,«Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».
|
 |
|
Урок 6. Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця».
|
 |
|
Урок 7. УВЧ №1. Виразне читання творів усної народної творчості. Створення реклами за прочитаними творами.
|
 |
|
Урок 8. ЛРК №1. Календарно-обрядові пісні Одещини.
|
 |
|
Урок 9. Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Лексичні особливості колискових пісень (зменшувально-пестливі слова, анафора) ТЛ: колискова. Аудіювання.
|
 |
|
Урок 10. РЗМ №1. Вільне есе «Чи знаю я народні колискові пісні» (письмово).
|
 |
|
Урок 11. ПЧ №1. Поезія українських поетів про природу.
|
 |
|
Урок 12. Пісні літературного походження. Тематика та особливості цих пісень. Пісні, що стали народними. Урочисті пісні. Гімн. «Ще не вмерла
України…» П. Чубинського, М. Вербицького національний гімн нашої держави TJI: гімн.
|
 |
|
Урок 13. О. Кониський «Молитва». Легенда про дівчину- Україну, яку Господь обдарував піснею. Д. Луценко. «Як тебе не любити, Києве мій».
|
 |
|
Урок 14. «Ой у лузі червона калина похилилася» – пісня С. Чарнецького і Г. Труха, що стала народною.
|
 |
|
Урок 15. Діагностична робота №1. Чарівна мелодія слова (тестові завдання).
|
 |
|
Урок 16. Тематичне розмаїття поезії (неповторний світ дитинства в поезіях, важливість родинних цінностей, гармонія людини і природи). ТЛ: ліричний герой.
|
 |
|
Урок 17. Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море…»).
|
 |
|
Урок 18. Патріотичні мотиви творів Т.Шевченка. «Іван Підкова». Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.
|
 |
|
Урок 19. Героїзм та відвага козаків. Характеристика персонажів твору Т.Шевченка «Іван Підкова».
|
 |
|
Урок 20. Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. «Мрії». Неповторний світ дитинства в поезіях.
|
 |
|
Урок 21. Леся Українка . «Як дитиною, бувало…». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява.
|
 |
|
Урок 22. Леся Українка. «Тиша морська», «Співець». Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи. Читання вголос.
|
 |
|
Урок 23. ЛРК №2. Творчість Галини Могильницької.
|
 |
|
Урок 24. Діагностична робота №2. Чуття гармонії у слові (тестові завдання).
|
 |
|
Урок 25. Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…». Настрої і почуття, висвітлені в поезії (любов, доброта, висока духовність). РЗМ №2. Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею поезії С. Чернілевського «Теплота родинного інтиму…».
|
 |
|
Урок 26. Станіслав Чернілевський. «Забула внучка в баби черевички…». Образ рідної людини та важливість родинних цінностей.
|
 |
|
Урок 27. Ірина Жиленко. «Жар-Птиця». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу. Творчий експеримент «Ліричний настрій».
|
 |
|
Урок 28. Ірина Жиленко. «Підкова». Поетичні роздуми про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.
|
 |
|
Урок 29. Ірина Жиленко. «Гном у буфеті». Поетичні роздуми ліричного героя про доброту, красу. ТЛ: віршові розміри ямб, хорей.
|
 |
|
Урок 30. Діагностична робота №3. Чуття гармонії у слові (письмовий твір).
|
 |
|
Урок 31. ПЧ №2. Калинець І. «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою».
|
 |
|
Урок 32. Міні-проєкт «Моя бібліотека».
|
 |