Січень – червень
Усього – 38 уроків
|
Урок 33. Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. |
 |
|
Урок 34. Характеристика героїв оповідання Дж. Лондона «Жага до життя». Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.
|
 |
|
Урок 35. Проблеми Джек Лондон. «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, зрадництва та духовної стійкості у творі. (ТЛ) Проблема і проблематика літературного твору.
|
 |
|
Урок 36. Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особитості. (ТЛ) Поглиблення понять: тема, ідея.
|
 |
|
Урок 37. Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності таулюбленої справи). (ТЛ) Портрет.
|
 |
|
Урок 38. Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопця. Відкритий фінал повісті.
|
 |
|
Урок 39. Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.
|
 |
|
Урок 40. Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. (ТЛ) Поглиблення понять: герой/героїня художнього твору (вплив обставин на формування характеру.
|
 |
|
Урок 41. Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі. Аудіювання.
|
 |
|
Урок 42. Розвиток мовлення (письмово) №3. Складання характеристики літературного персонажа.
|
 |
|
Урок 43. Тематична діагностувальна робота № 4 «Не здаватися в життєвих випробуваннях» (тестові завдання).
|
 |
|
Урок 44. Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. (ТЛ) Хайку, епітет, метафора.
|
 |
|
Урок 45. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.
|
 |
|
Урок 46. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
|
 |
|
Урок 47. Виразне читання. Читання напам’ять хайку Мацуо Басьо з коментуванням змісту.
|
 |
|
Урок 48. Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій.
|
 |
|
Урок 49. Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза рідний край – чужина.
|
 |
|
Урок 50. Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.) у вірші Р. Бернса «Моє серце в верховині…». (ТЛ) Поглиблення поняття: вірш.
|
 |
|
Урок 51. Позакласне читання №3. О. Генрі «Вождь червоношкірих».
|
 |
|
Урок 52. Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату» (уривок «Люлька миру»). Міфи північноамериканських індіанців, їх втілення в поемі.
|
 |
|
Урок 53. Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди) в «Пісні про Гайявату». Читання вголос.
|
 |
|
Урок 54. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.
|
 |
|
Урок 55. Створення власного медійного продукту за мотивами прочитаного художнього тексту (буктрейлер, мультфільм, відеоролик або ін.). Узагальнення вивченого.
|
 |
|
Урок 56. Тематична діагностувальна робота № 5 «Барви світової поезії» (тестові завдання).
|
 |
|
Урок 57. Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».
|
 |
|
Урок 58. Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. (ТЛ) Художня деталь.
|
 |
|
Урок 59. Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі.
|
 |
|
Урок 60. Розвиток мовлення №4 (усно). Складення висловлювання про враження від прочитаних творів.
|
 |
|
Урок 61. УПЧ №4 Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і таємна кімната».
|
 |
|
Урок 62. Роберт Шеклі. «Запах думки». Фантастичний світ оповідання. (ТЛ) Поглиблення понять: тема, ідея, оповідання (фантастичне, науково-фантастичне оповідання).
|
 |
|
Урок 63. Духовне й фізичне випробування Кліві в творі Роберт Шеклі «Запах думки».
|
 |
|
Урок 64. Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях в творі Роберт Шеклі «Запах думки».
|
 |
|
Урок 65. Узагальнення і систематизація вивченого. Різні види читання (виразне, «ланцюжком», в особах, вибіркове, коментоване) вивчених творів.
|
 |
|
Урок 66. Тематична діагностувальна робота № 6 (твір). Усмішка Джоконди врятує світ (за новелою Р. Бредбері «Усмішка»).
|
 |
|
Урок 67. Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів.
|
 |
|
Урок 68. Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі.
|
 |
|
Урок 69. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях.
|
 |
|
Урок 70. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові).
|
 |