Січень – червень
Усього – 38 уроків |
Урок 33. Тематичне розмаїття класичної та сучасної прози. Повісті на історичну тематику. Жанрові та композиційні особливості повістей. В. Рутківський. «Джури козака Швайки» – твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. ТЛ: повість. |
 |
|
Урок 34. В. Рутківський. «Джури козака Швайки». Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.
|
 |
|
Урок 35. В. Рутківський. «Джури козака Швайки». Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників.
|
 |
|
Урок 36. Микола Вороний. «Євшан-зілля». Поема на історичну тематику (козацька доба). Патріотичні мотиви, героїзм та відвага козаків. ТЛ: ліро-епічний твір, поема.
|
 |
|
Урок 37. Тема та основна думка поеми. Сюжетні елементи, розгортання подій. Засоби художньої виразності в поемі. ТЛ: автор твору і ліричний герой.
|
 |
|
Урок 38. В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» – захопливий сюжет пригодницької повісті. Мрії і дійсність, смішне й комічне в повісті. ТЛ: повість, пригодницький твір.
|
 |
|
Урок 39. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Сюжетні та композиційні особливості повісті. ТЛ: сюжет.
|
 |
|
Урок 40. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Проблеми у творі.
|
 |
|
Урок 41. РЗМ №3. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Характеристика улюбленого героя.
|
 |
|
Урок 42. ЛРК №3. В.Дзюба «Край мій рушниковий», «Каяття», «Надвечір’я».
|
 |
|
Урок 43. Діагностична робота №4. Із видимого пізнавай невидиме (І частина). Вільне есе.
|
 |
|
Урок 44. Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. УВЧ№2. Виразне читання уривків твору.
|
 |
|
Урок 45. Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Цікаві й романтичні персонажі. Порушення питань моралі, дружби, толерантного ставлення до інших.
|
 |
|
Урок 46. Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв.
|
 |
|
Урок 47. РЗМ №4. Цитатна характеристика головних героїв повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».
|
 |
|
Урок 48. Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності ТЛ: сюжет, його елементи.
|
 |
|
Урок 49. Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги.
|
 |
|
Урок 50. Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Еволюція Клима від боягуза до супергероя.
|
 |
|
Урок 51. Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.
|
 |
|
Урок 52. ПЧ №3. В. Нестайко «Пригоди Робінзона Кукурудзо».
|
 |
|
Урок 53. Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся». Таємничі, веселі й незвичайні події у фантастичному творі.
|
 |
|
Урок 54. Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся». Питання моралі, дружби, добра, любові, толерантного ставлення до інших, прагнення гармонії зі світом.
|
 |
|
Урок 55. Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся». Робота з текстом. Аудіювання.
|
 |
|
Урок 56. Діагностична робота №5. Із видимого пізнавай невидиме (ІІ част.) (тестові завдання).
|
 |
|
Урок 57. Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Роль гумору в житті українців.
|
 |
|
Урок 58. Степан Руданський. «Добре торгувалось». Співомовки С. Руданського − унікальне явище у світовому письменстві. ТЛ: гумореска, співомовка.
|
 |
|
Урок 59. Степан Руданський. «Запорожці у короля», «Торбин брат» Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність. ТЛ: гумор, сатира.
|
 |
|
Урок 60. Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль». Іронічно-пародійна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.
|
 |
|
Урок 61. Павло Глазовий. «Заморські гості», «Похвала». Викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Читання вголос.
|
 |
|
Урок 62. ПЧ №4. Петро Ребро. «Козацькі жарти».
|
 |
|
Урок 63. Леонід Глібов. «Щука». Визначний український байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. ТЛ: байка, алегорія, мораль.
|
 |
|
Урок 64. Леонід Глібов. «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Алегоричні образи байок.
|
 |
|
Урок 65. Виразне читання байок. Інсценізація байок (усно).
|
 |
|
Урок 66. ЛРК №4. Літературна Одещина.
|
 |
|
Урок 67. Міні-проєкт «У полоні сміху». Узагальнення і систематизація вивченого з теми.
|
 |
|
Урок 68. Діагностична робота №6. Від смішного до великого (тестові завдання).
|
 |
|
Урок 69. Науково-художня та науково-популярна література як різновид дитячої пізнавальної літератури. Олекса Воропай. «Звичаї нашого народу» (фрагменти). |
 |
|
Урок 70. Навчальна література, тексти із ЗМІ (загальне ознайомлення). Підсумковий урок за рік. Рекомендована література для читання влітку.
|
 |