2022/2023 навчальний рік (І семестр)

“Досліджую історію і суспільство”

 

 

Вересень – грудень

Урок 1. Як люди живуть у спільнотах і суспільстві? Чому кожна людина неповторна особистість. Що об’єднує людей у спільноти і суспільство

Усього – 16 уроків Урок 2. Чому люди пам’ятають свою історію. Що таке історія. Чому вивчати історію важливо
Урок 3. Що таке історичний час і як його вимірювати. Хронологія і як люди вимірюють час. Послідовність подій за допомогою лінії часу
Урок 4. Як пов’язані історія і простір? Простір у географії та історії. Як пов’язані людина і довкілля
Урок 5. Карти, котрі розповідають про минуле й сьогодення. Навіщо потрібні історичні карти? Як зображено сучасну Україну на різних картах. Етнографія та топоніміка. Як історики «читають» географічні назви
Урок 6. У яких джерелах люди шукають інформацію. Медіатекст. Як оцінити достовірність інформації
Урок 7. Джерела історичної інформації та які вони бувають. Первинні та вторинні джерела
Урок 8. Речі та зображення які стають історичними джерелами. Як археологи розкривають таємниці минулого. Писемні історичні джерелах. Які знання про минуле надає мова, або чому фольклор є історичним джерелом
Урок 9. Як зберігають історичні джерела. Як Йоганн Гутенберг та Іван Федоров змінили життя людей. Роль бібліотеки в житті сучасного суспільства
Урок 10. Історичні події та життя історичних діячів. Як вивчають історичні події та життя історичних діячів
Урок 11. Чим уславились княгиня Ольга та король Данило. Русь-Україна. Як княгиня Ольга зміцнила Русь-Україну
Урок 12. Українські козаки. Як українське козацтво прославилось у битвах і походах. Як вшановують пам’ять про українське козацтво
Урок 13. Які події називають Українською революцією. Події Української революції
Урок 14. Як Україна і світ вшановують пам’ять про Голодомор 1932–1933 рр. Чому Друга світова війна залишається в пам’яті людства
Урок 15. Коли і як утворилася сучасна українська держава
Урок 16. Підсумок за I семестр