2023/2024 навчальний рік (ІІ семестр)

Географія

 

 

Січень – червень

Усього – 38 уроків

Урок 33. Склад і будова атмосфери.
Урок 34. Температура повітря. Нагрівання атмосферного повітря. Добовий і річний хід температури повітря. Середні температури, амплітуди температур. Практична робота «Визначення амплітуд та середньої температури повітря, побудова графіків зміни температури».
Урок 35. Розподіл тепла на поверхні Землі та в тропосфері. Спостереження за зміною висоти Сонця над горизонтом.
Урок 36. Атмосферний тиск та його зміни у тропосфері. Практична робота «Розв’язування задач на визначення висоти місцевості за різницею атмосферного тиску».
Урок 37. Вітер, його основні характеристики. Навчальний проєкт «Складання рекомендацій щодо перебування на вулиці під час несприятливих атмосферних явищ: ураганного вітру».
Урок 38. Постійні та періодичні вітри. Практична робота
«Побудова рози вітрів за наявними даними, аналіз отриманих результатів».
Урок 39. Вологість повітря та її зміни.
Урок 40. Хмари та хмарність, види хмар. Практична робота
«Побудова діаграм хмарності за наявними даними, аналіз отриманих результатів».
Урок 41. Атмосферні опади. Навчальний проєкт «Складання рекомендацій щодо перебування на вулиці під час несприятливих атмосферних явищ».
Урок 42. Погода та клімат. Кліматична карта світу, України. Навчальні проєкти «Опис погоди своєї місцевості за певний період часу»; «Незвичайні та стихійні атмосферні явища».
Урок 43. Вплив людини на атмосферу. Джерела та наслідки забруднення атмосфери. Атмосфера і здоров’я людини.
Урок 44. Урок-узагальнення. Експрес-оцінювання власних досягнень з теми «Атмосфера – повітряна ковдра планети».
Урок 45. Склад гідросфери.
Урок 46. Світовий океан та його частини. Дослідження «Робота з картою щодо визначення глибини морів і океанів».
Урок 47. Суходіл в океані.  Острови в океані. Півострови. Дослідження «Визначення географічного положення об’єктів гідросфери».
Урок 48. Властивості вод океану. Дослідження «Як особливості клімату впливають на температуру та рівень солоності поверхневих океанічних вод у різних широтах».
Урок 49. Рухи води в океані.
Урок 50. Ресурси Світового океану. Життя в океанах і морях. Навчальний проєкт “Оцініть сучасний екологічний стан океану. Що може зробити кожний із нас для його поліпшення?».
Урок 51. Річки та їхні частини. Води суходолу. Річки: річкова долина, басейн річки, річкова система. Дослідження «Встановлення залежності напрямку та характеру течії річки від рельєфу».
Урок 52. Живлення та режим річок. Навчальний проєкт «Складання правил поведінки під час повеней, паводків, льодоставу й льодоходу, перебування на березі водойми».
Урок 53. Озера. Озера, походження озерних улоговин, водний режим та солоність озер. Дослідження «Визначення за формою озерних улоговин їхнього походження».
Урок 54. Урок-практикум. Практична робота «Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України».
Урок 55. Болота. Штучні водойми. Навчальний проєкт «Складання правил поведінки під час руху болотистою місцевістю».
Урок 56. Урок-екскурсія. Віртуальна екскурсія до місцевої водойми з метою визначення її екологічного стану. Навчальний проєкт «Складання опису об’єкта гідрографії своєї місцевості».
Урок 57. Льодовики. Багаторічна мерзлота. Дослідження «Які небезпеки природі та людині несе скорочення площ льодовиків та танення багаторічної мерзлоти».
Урок 58. Підземні води, умови їх утворення та залягання в земній корі. Термальні та мінеральні води. Навчальний проєкт «Чим можуть бути корисні знання про різні види підземних вод за умовами залягання, температурою та хімічним складом для пересічної людини та для представників різних професій?».
Урок 59. Людина і гідросфера. Навчальний проєкт «Найвідоміші об’єкти гідросфери в світі».
Урок 60. Урок-узагальнення.  Експрес-оцінювання власних досягнень з теми «Гідросфера – водне намисто планети».
Урок 61. Біосфера. Складові біосфери, взаємозв’язки між ними. Межі біосфери. Біологічне розмаїття. Людина – частина біосфери. Дослідження «Виявлення існуючих у біосфері взаємозв’язків»; «Чому живі організми нерівномірно поширені на поверхні Землі?».
Урок 62.  Грунти. Утворення та властивості ґрунтів, їхнєзначення та охорона. Карта ґрунтів світу і України. Дослідження «Аналіз джерел надходження забруднень у ґрунти»; «Чи існує у вашій місцевості проблема виснаження та руйнування ґрунтів? Які її причини та як вирішують дану проблему?».
Урок 63. Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Дослідження «Взаємозв’язки між компонентами природного комплексу своєї місцевості».
Урок 64. Географічна оболонка. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. Види природних комплексів за масштабом, їхня охорона. Карта географічних поясів та природних зон світу. Практична робота «Визначення за тематичними картами закономірностей зміни географічних поясів та природних зон світу».
Урок 65. Урок-екскурсія. Віртуальна навчальна екскурсія з вивчення природних комплексів своєї місцевості та їх зміни внаслідок господарської діяльності людини. Навчальний проєкт «Природні та антропогенні причини зміни довкілля».
Урок 66. Розселення людей. Антропосфера – географічне й соціальне середовище життя та діяльності людини. Кількість населення Землі. Розселення людей на планеті. Карта густоти населення. Дослідження «Складання картосхеми розселення людей по планеті. «Аналіз графіка зміни кількості населення Землі».
Урок 67. Людські раси. Дослідження «Аналіз расових відмінностей жителів різних материків. Український учений Микола Миклухо-Маклай та його дослідження рівності людських рас». Навчальний проєкт «Усі ми різні, але всі є жителями планети Земля».
Урок 68. Країни. Найбільші за площею та кількістю населення країни світу. Політична карта. Практична робота «Позначення на контурній карті найбільших за площею та кількістю населення країн світу, їхніх столиць».
Урок 69. Антропосфера та навколишнє середовище. Вплив антропосфери на інші оболонки Землі. Навчальний проєкт «Які зміни чекають на нашу планету в найближчому майбутньому?».
Урок 70. Урок-узагальнення. Експрес-оцінювання власних досягнень з тем «Біосфера – простір існування живих організмів», «Природні комплекси – різні обличчя планети», «Антропосфера – середовище життя людей».