І семестр

Зарубіжна література

Вересень

Всього- 4 уроки

Урок №1. Значення художньої літератури для людини  й людства XXІ ст.Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації.

Урок №2. Стародавня  Греція. Етапи й  шедеври  античності. Гомер .Одіссея. Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одиссеї». Уславлення людського розуму,вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості  й марнославства. Образ Одіссея.

Урок №3.  ПЧ. Читання інших частин «Одиссеї» та їх аналіз.

Урок №4.   Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники

Жовтень

Всього- 4 уроки

Урок №5.  Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Вільям Шекспір «Гамлет» Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору . Художній простір.
Урок №6. Вільям Шекспір «Гамлет» Гамлет- вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів.
Урок №7. Д. Аліг’єрі «Божественна комедія» – як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження.
Урок №8. Особливості композиції поеми «Божественна комедія», концепція світу й людини в ній, алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.

Листопад

Всього – 2 уроки

Урок № 9. «Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму ХІХ ст..» Специфіка переходу від романтизму до реалізму. НІМЕЧЧИНА. Романтизм у Німеччині.   ЕРНСТ ТЕОДОР АМАДЕЙ ГОФМАН (1776-1822). «КРИХІТКА ЦАХЕС, НА ПРІЗВИСЬКО ЦИННОБЕР». Е.Т.А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхимистецького шляху. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е.Т.А.Гофмана.

Урок № 10. Особливості сюжету й композиції. Гротескніобрази в повісті Е.Т.А. Гофмана. Викривальний зміст твору. Символіка. 

Грудень

Всього – 2 уроки

Урок № 11. Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен (1819 – 1892). «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки.

Урок № 12. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена.