2020/2021 навчальний рік

Українська мова

 

Вересень

Всього –  16 уроків

Урок 1. Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова України.
Урок 2. Повторення. Морфологія. Самостійні частини мови. Іменник. Прикметник.
Урок 3. Повторення. Морфологія. Самостійні частини мови. Числівник. Займенник.
Урок 4. Повторення. Морфологія.  Самостійні частини мови. Прислівник.
Урок 5. РМ № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично).
Урок 6. Повторення. Морфологія. Службові частини мови.
Урок 7. Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення.
Урок 8. РМ № 2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів(діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул).
Урок 9. Слово як компонент речення. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту(за опорними словами). Вхідна контрольна робота (тести).
Урок 10. Лексикологія. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова. Використання багатозначних слів у прямому й переносному значенні.
Урок 11. РМ № 3. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета.
Урок 12. РМ №4. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом.
Урок 13. Лексична помилка та умовне позначення її (практично).
Урок 14. Тлумачний словник. РМ№ 5. Контрольний докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).
Урок 15. Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів.
Урок 16. Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів.

Жовтень

Всього – 12 уроків

Урок № 17. Групи слів за значенням омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів.
Урок №18. Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів.
Урок №19. РМ. Докладний письмовий переказ розповідного характеру з опису тварини, що містить синоніми  та антоніми.
Урок  №20. Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення значущі частини слова.
Урок №21. Спільнокореневі слова і форми слова.
Урок №22. «Уникнення помилок, пов’язаних з невиправданим вживанням спільнокореневих слів.
Урок №23. Змінні й незмінні слова.
Урок №24. Правопис значущих частин слова.
Урок №25. Виконання тренувальних вправ на тему «Основа слова».
Урок №26. Написання префіксів: пре-, при-, прі-.
Урок №27. Вимова та написання префіксів: пре-, при-, прі-
Урок №28. Виконання тренувальних вправ на тему «Основа слова».

Листопад

Всього – 16 уроків

Урок №29: РМ № 10. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності.
Урок №30: Узагальнення знань з теми «Будова слова. Орфографія».
Урок №31: Звуки мови й звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки.
Урок №32: Приголосні тверді та м’які (повторення).
Урок №33: Приголосні дзвінкі та глухі (повторення).
Урок №34: Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі.
Урок №35: Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г.
Урок №36: Алфавіт. Співвідношення звуків і букв.
Урок №37: Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ.
Урок №38: РМ Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови.
Урок №39: Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка.
Урок №40: Основні правила переносу.
Урок №41: РМ Особливості будови розповіді та елементарного роздуму.
Урок №42: РМ Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
Урок №43: Вимова ненаголошених й наголошених голосних. Ненаголошені [е], [и[, [о] в коренях слів.
Урок №44: Вимова ненаголошених й наголошених голосних. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.

Грудень
Всього – 12 уроків
Урок № 45  Позначення на письмі ненаголошених голосних [е],[и] та [о]  перед складом із ненаголошеним  [у] в коренях слів
Урок № 46  Орфограма. Орфографічна помилка, її умовне позначення. Орфографічний словник
Урок № 47 Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків
Урок № 48 Вимова і правопис префіксів роз-, без-
Урок № 49 Спрощення в групах приголосних
Урок № 50  Спрощення в групах приголосних
Урок № 51  Контрольний диктант за І семестр 
Урок № 52 Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]
Урок № 53 Чергування [о], [е] з  [і]
Урок № 54 Чергування [и] –  [і] після  [ж], [ч], [ш], [шч] та  [г], [к], [х]  у коренях слів
Урок № 55 Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш], [з’], [ц’], [с’],
Урок № 56 Тренувальні вправи на повторення