2020/2021 навчальний рік

Українська література

Вересень

Всього – 8 уроків

Урок 1.Світ фантазії, мудрості. Вступ.

Слово в житті людини. Образне слово — першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.

Урок 2. Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи і легенди давніх українців.

Урок 3. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Легенди: «Про зоряний Віз», «Берегиня», «Чому пес живе коло людини?» (за С. Плачиндою), «Дажбог».

Урок 4. Легенди: «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном), «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі» .

ТЛ: фольклор, міф, легенда.

Урок 5. Народні перекази. «Прийом у запорожців». Звичаї та традиції запорозьких козаків.

ТЛ: переказ.

Урок 6.УПЧ №1. Народні перекази: «Звідки пішло прізвище Богдана Хмельницького»,  «Як Сірко переміг татар».

Урок 7. Народні казки. Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів, побутові, чарівні (героїко-фантастичні)). Побудова казки, її яскравий національний колорит. «Яйце-райце».

ТЛ: народна казка, тема, гіпербола.

Урок 8. Казка «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок із міфами.

Жовтень

Всього – 6 уроків

Урок 9. Казка “Мудра дівчина”. Яскравий національний колорит казки.
Урок 10. Казка “ЛЕТЮЧИЙ корабель.” Реальне і фантастичне, смішне і страшне, красиве і потворне у казках.
Урок  11. І.Франко. «Фарбований лис».

Урок 12. І.Франко. «Фарбований лис».Розвиток мовлення  «Власна кінцівка твору».
Урок 13.  Тема уроку: «Василь Королів-Старий. Життєвий і творчий шлях письменника. «Хуха-Моховинка».
Урок 14.  Тема уроку: «Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Гуманістичні ідеї казки».

Листопад

Всього – 8 уроків

Урок №15: Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Цікаві сторінки з життя митця. Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична).
Урок №16: В. Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон».Казкова історія і сучасне життя. ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), порівняння, епітети.
Урок №17: Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» – повість-казка сучасної дитячої письменниці.  ТЛ: повість-казка.

Урок №18: Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети.
Урок №19: Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Елементи незвичайного в повісті. Символіка в країні Недоладії та її мешканців.
Урок №20: Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок. ТЛ: загадка, метафора.
Урок №21: Народне уявлення про навколишній світ та його оцінка в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. ТЛ: прислів’я, приказка.
Урок №22: ПЧ № 4. Олена Пчілка. «Сосонка».

Грудень

Всього – 4 уроків

Урок № 23 « Істричне минуле нашого народу . Переосмислення народних легенд і переказів  у творчості письменників рідного краю. О.Різників «Іллейко – в Бога Турейко»
Урок № 24 Леонід Глібов – відомий український поет і байкар. Віршована загадка «Химерний, маленький» Особливості поетичних загадок.
Урок № 25 Леонід Глібов. Акровірші «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє ?», «Хто сестра і брат?». Роль казкових елементів, фольклорної основи, гумору, пестливих слів. Т.л.: акровірш  
Урок № 26 Узагальнення вивченого за І семестр