І семестр

Українська література

Вересень

Всього  – 8 уроків

Урок № 1.Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність і різновиди художнього образу. Аналіз художнього твору.

Урок № 2.Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько- татарськими нападниками «Зажурилась Україна»

Урок № 3. Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту «Ой Морозе, Морозенку». Образи  лицарів-оборонців рідної землі

Урок № 4. «Чи не той то Хміль». Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою

Урок № 5. Українські народні думи. Різновиди дум. Кобзарі та лірники – виконавці народних дум

Урок № 6. Сучасні виконавці. Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя

Урок № 7.Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум

Урок № 8.Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. «Маруся Богуславка» Специфічність поетичної форми, ритму.  ТЛ: думи.

Жовтень

Всього  – 7 уроків

Урок № 9. ПЧ№ 1. Народна дума «Самійло Кішка».
Урок № 10. ВЧ № 1. Виразне читання думи «Маруся Богуславка».
Урок № 11. РМ №1. Створення уявних словесних портретів народних пісень та дум (усно).
Урок №12. Вивчення творчості Т.Шевченка.
Урок №  13. Т.Шевченко. «Думи мої, думи».
Урок № 14. Т.Шевченко. «Ой три шляхи широкі».
Урок №  15. Т.Шевченко. «Мені однаково».

Листопад

Всього  – 5 уроків

Урок № 16. Т.Шевченко. «Мені однаково, чи буду …». Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю.

Урок № 17. Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. «Давня весна». Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність поета, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви поезії. Тема гармонічного єднання людини з природою.

Урок № 18. Леся Українка. «Хотіла б я піснею стати …». Ідея вільної творчості, духовної свободи людини..

Урок № 19. Леся Українка. «Давня казка».  Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності.

Урок № 20. Леся Українка. «Давня казка». Образи Поета і Бертольда. Порівняльна характеристика.

Грудень

Всього  – 7 уроків

Урок № 21. Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його лірики. «Любіть Україну…».

Урок № 22. «Васильки» – взірець інтимної лірики.єж Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»). ТЛ:: інтимна лірика, пейзхажна лірика.

Урок № 23. Володимир Підпалий. Основні відомості про поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом («… Бачиш: між трав зелених…»), Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»).

Урок № 24.  Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. («з дитинства: дощ» ( «Я уплетений»). ТЛ 6 Вільний вірш, верлібр.

Урок № 25. Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «Наша мова», «Теплі слова». Урок мовленнєвого розвитку.  Написання етюду за поетичними рядками з вивчених творів.

Урок № 26. Повторення та узагальнення вивченого.

Урок № 27. Контрольна робота за темою  В.Сосюра, В. Підпалий,  В. Голобородько ( тестування).