ІІ семестр

Українська література

Січень – лютий

Всього -12 уроків

Урок № 28. Із сучасної української поезії кінця ХХ – початку ХХІ ст. (на вибір). Розмаїття сучасної лірики. Глибоке бачення поетами-сучасниками проблем української мови, національної культури; прагненнями зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя.  В. Герасим’юк («Чоловічий танець»)
Урок №29. І. Малкович («З янголом на плечі», «З нічних молитов»)
Урок №30. Г. Кирпа («Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…»). Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому.
Урок № 31. А. Мойсієнко («Жовтень жовті жолуді»)
Урок № 32. І. Павлюк («Дівчинка»,«Вертатись пізно», «Асоціації»)
Урок № 33. Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга. Трагікомедія «Сто тисяч» – класичний взірець українського «театру корифеїв». ТЛ: драматичний твір (поглиблено),комедія, трагікомедія.
Урок № 34. Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Засоби сатиричного змалювання.
Урок № 35. Засоби сатиричного змалювання образу Герасима Калитки. Інші образи твору.
Урок № 36. Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною». Коротко про письменника. Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Композиційні особливості твору.
Урок № 37. Вічний тип шукача правди. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі– протест проти будь-якого насильства над людиною. Проблема волі людини та можливостей її здобуття.
Урок № 38. Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.
Урок № 39. Час і вічність у повісті, символічні образи.

Березень

Всього -10 уроків

Урок № 40.  О. Довженко. Видатний український кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм.

Урок № 41. О. Довженко «Ніч перед  боєм». Героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців. Образи діда Платона і діда  Савки. Їхній моральний урок для солдатів.

Урок № 42. Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути» Повість про школу й проблеми дорослішаня, про роль батьків у вихованні дітей. Особливості композиції твору.
Урок №  43.  Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути». Образи  Славка беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. Справжня дружба, чесність,взаємопідтримка і відповідальність, моральний вибір у житті.
Урок № 44. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті.
Урок № 45. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Проблема особистості в сучасному світі. Формування власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей.
Урок № 46. Контрольна робота № 5 за темою «З української прози: М.Коцюбинський, О.Довженко, Ніна Бічуя».
Урок 47. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеособлення.
Урок 48. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала.
Урок 49. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала.

Квітень

Всього -5 уроків

Урок № 50. В. Дрозд. «Ирій». Химерна повість про неповторний світ юності

 

Урок № 51. Виразне читання прозового твору
Урок № 52. Ю. Винничук . «Місце для дракона» Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконі закони». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин
Урок № 53. Ю. Винничук . «Місце для дракона». Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви
Урок № 54. Ю Винничук . «Місце для дракона». Підтекст твору. Алегоричність образів дракона Грицька. Пустельника та князя

Травень

Всього-8  уроків

 

 Урок № 55. ЛРК. Ю. Липа – видатний письменник Одещини. 

Урок № 56.  В. Чемерис. ” Вітька + Галя або». Дитячі проблеми у дорослому житті, передані засобами гумору  
Урок № 57. Український гумор В. Чемерис. ” Вітька+Галя або Повість і пригоди школярів про перше кохання ” Гумористична повість про життя  і  пригоди  школярів із  села  Великі Чаплі: дружбу і перше кохання,  вірність  і перший  поцілунок,  дуель  і перше  побачення.
Урок № 58. В. Чемерис ‘Вітька  +Галя.” Образи( Вітька Горобець, Федько Котогорошок, Галя Козачок) Дружба і гарне ставлення до інших – запорука успіху в житті.
Урок № 59. РМ № 5 Контрольний письмовий  твір ” Сюжет для шкільного Єралашу” ( розповідь про смішний випадок із життя учнів)
 Урок № 60. Контрольна робота № 6 за темою  ” З ураїнської прози: В. Дрозд. Український  гумор і сатира: в. Чемерис” ( тестові завдання).
Урок № 61. Урок- підсумок. Бесіда про твори, які  вивчалися протягом року.
Урок № 62. Урок-підсумок. Ознайомлення учнів з літературою, яку потрібно прочитати влітку.