І семестр

Зарубіжна література

Вересень

Всього – 8 уроків

Урок № 1.Література  і культура. Роди літератури,їхні характерні ознаки

Урок № 2. Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах

Урок № 3.Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е.

Урок № 4.Біблія як основа двох релігій- юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники

Урок № 5. Новела, як літературний жанр. (повторення).

Біблія як пам̓ ятка світової культури

Урок № 6. Детектив як жанр літератури (повторення). Антична література – вихідна основа європейських літератур

Урок № 7. ТЛ: термін «психологічний портрет» (повторення). Гомер «Іліада». Поняття про епічну поему. Головні герої

Урок № 8.ТЛ: художній образ в літературі (повторення). Образи Ахіла і Гектора, порівняльна характеристика

Жовтень

Всього – 6 уроків

Урок № 9.   Поняття про античність. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Давньогрецька міфологія» гомерівського епосу. «Іліада» (огляд).
Урок № 10. Міфи троянського циклу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу.
Урок № 11. Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа.
Урок №12. Античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і Давньому Римі. Концепція людини в античній літературі.
Урок № 13. Міфи Троянського циклу. Троя. Парис викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь.
Урок №14. Гомер. “Іліада” (огляд). Двобій Ахілла і Гектора” (пісня 22, вірші 140 – 410), “Пріам у Ахілла” (пісня 24, вірші 470 – 670). Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур.

Листопад

Всього – 5 уроків

Урок № 15. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.

Урок № 16. «Золота доба» давньоримської літератури.

Публій Вергілій Марон (70-19 pp. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору.

Квінт Горацій Флакк (65-8 pp. до н. е.).«До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії.

Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» Любов до вітчизни як провідна ідея твору. («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд).

Урок № 17. Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.
Урок № 18. Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701-762). «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї» (1-2 за вибором учителя). Основні теми і мотиви лірики митця.
Урок № 19. Ду Фу (712-770). «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття» (1-2 за вибором учителя). Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд.

Грудень

Всього – 4 уроки

Урок № 20. Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям. Рубаї.

Урок № 21. Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда»

Урок № 22. Данте Аліг’єрі як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Сонет 11 «В своїх очах вона несе кохання…»
Урок № 23. Контрольна робота за розділом «Середньовіччя».