ІІ семестр

Зарубіжна література

Січень – лютий

Всього -12 уроків

Урок № 24. Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

Урок № 25. Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця.

 

 

Урок № 26. Вільям Шекспір (1564–1616). Сонет №66. Виняткова роль В.Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. 

Урок № 27. Вільям Шекспір. Сонети № 116,130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра.

Урок № 28. Трагедія «Ромео і Джульєтта» В.Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. 

Урок № 29. Трагедія «Ромео і Джульєтта» В.Шекспіра. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція). ТЛ: вічний образ.

Урок № 30. Трагедія «Ромео і Джульєтта» В.Шекспіра.Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь. УС Видатні українські перекладачі творів Ренесансу. Вершини українського сонету.

Урок № 31. Мігель де Сервантес Сааведра (1547–1616). «Дон Кіхот» (I частина). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. ТЛ. Поглиблення поняття про роман, вічний образ.

Урок № 32. Мігель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот» (I частина). Особливості сюжету і композиції твору.

Урок № 33. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.

Урок № 34. Мігель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот» (I частина). Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство».

Урок № 35. Мігель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот» (I частина). Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії).

Березень

Всього -8 уроків

Урок №36. Із лірики європейського бароко. Джон Дон, «Священні сонети» (19 сонет «Щоб мучить мене»). Напруга почуттів ліричних героїв. Символіка, поетична мова.

Урок №37. Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напрямку.

 

 

Урок №38. Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич».

Урок №39. «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.
Урок № 40. Основні образи комедії: пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.

Урок №41. Засоби комічного: гумор, іронія, сатира, сарказм.

Урок № 42. Розвиток мовлення (письмово). Написання твору за комедією «Міщанин-шляхтич» на тему: «Моральні уроки комедії Мольєра «Міщанин -шляхтич».

Урок№43. Урок позакласного читання. Педро Кальдерон «Життя – це сон».

Квітень

Всього -4 уроки

Урок № 44 Контрольна робота за темою “Бароко та класицизм” (різнорівневі запитання та завдання)

Урок № 45 Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). “Маленький принц” – філософська алегорична казка-притча

 

 

Урок № 46 Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі “Маленький принц”
Урок № 47  Художні образи твору Антуана де Сент-Екзюпері “Маленький принц”

Травень

Всього – 8 уроків

Урок № 48. Антуан де Сент-Екзюпері. Людські взаємини,моральні цінності в казці-притчі”Маленький принц”
Урок № 49. Річард Бах”Чайка Джонатан Лівінгстон”. Сюжет твору. Алегоричні образи

 

Урок № 50. Річард Бах”Чайка Джонатан Лівінгстон”. Ознаки притчі у творі
Урок № 51. Барбара Космовська. Художній світ Барбари Космовської
Урок № 52. Барбара Космовська. «Буба». Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі
Урок № 53.  Контрольна робота за темою “Література 20-21 ст.»
Урок № 54. Урок  узагальнення знань
Урок № 55. Підсумки. Література на літо