Січень – червень
Усього – 68 уроки |
Урок 35. Мікросвіт і мікроскоп. Одна клітина – цілий організм.
|
 |
|
Урок 36. Різноманітність одноклітинних організмів, їх роль у природі й житті людини.
|
 |
|
Урок 37. Поняття інфекційних хвороб: причини розвитку і заходи профілактики. |
 |
|
Урок 38. Розмноження і розвиток тварин. |
 |
|
Урок 39. Способи розмноження рослин. Практичне завдання. Вирощування рослини з насінини й висаджування її. |
 |
|
Урок 40. Схожість нащадків з батьками і відмінності між ними. |
 |
|
Урок 41. Вплив середовища на ріст і розвиток організмів. Практичне завдання. Дослідження умов росту і розвитку рослин. |
 |
|
Урок 42. Способи групування організмів. Наукова класифікація організмів. Поняття виду організмів. Практичне завдання. Виявлення і класифікація організмів на основі спостережень і використання простих дихотомічних ключів. |
 |
|
Урок 43. Історія життя на Землі. Практичне завдання. Ознайомлення з викопними організмами, властивими певному періоду. |
 |
|
Урок 44. Екосистеми: компоненти й зв’язки між ними. Харчові ланцюги. Зміни в екосистемах: причини і наслідки. Практичне завдання. Моделювання екосистеми. |
 |
|
Урок 45. Біосфера – жива оболонка Землі. Компоненти біосфери і зв’язки між ними. В.І. Вернадський – видатний український природодослідник. |
 |
|
Урок 46. Різноманітність екосистем біосфери. Штучні екосистеми. Природні екосистеми України. Практичне завдання. Дослідження екосистем своєї місцевості (виявлення компонентів і зв’язків між ними). |
 |
|
Урок 47. Презентація навчальних проєктів (за вибором учнів). |
 |
|
Урок 48. Узагальнення (Розмноження організмів забезпечує безперервність життя на Землі. Класифікація як спосіб впорядкування знань про різноманітність організмів. Екосистеми – цілісні системи).
|
 |
|
Урок 49. Нервова система та органи чуття. |
 |
|
Урок 50. Гігієна зору, слуху, нервової системи. Режим праці і відпочинку. Сон. Практичне завдання. Складання пам’ятки з безпечного для організму використання комп’ютера, смартфону та інших гаджетів. |
 |
|
Урок 51. Ріст і розвиток організму людини. Практичне завдання. Самоспостереження: вимірювання свого зросту. |
 |
|
Урок 52. Вплив навколишнього середовища на ріст і розвиток людини. |
 |
|
Урок 53. Залежність здоров’я від природних і технологічних чинників.
|
 |
|
Урок 54. Матеріали, техніка і технології для комфортного існування людини. Практичне завдання. Дослідження тіл, матеріалів і речовин у найближчому оточенні людини. |
 |
|
Урок 55. Житло людини як штучна екосистема. Практичне завдання. Моделювання екосистеми житлового приміщення. |
 |
|
Урок 56. Використання технічних пристроїв і знань про власний організм задля підтримання і зміцнення здоров’я. Практичне завдання. Ознайомлення з сучасними засобами дослідження організму людини. |
 |
|
Урок 57. Презентація навчальних проєктів (за вибором учнів). |
 |
|
Урок 58. Узагальнення (Організм людини – цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування). |
 |
|
Урок 59. Взаємодія природи і людини: від первісної до сучасної людини. Природа, творчість, техніка. Практичне завдання. Моделювання рукотворного об’єкту (конструкції, виробу тощо) за природним зразком. |
 |
|
Урок 60. Зміни середовища існування людини. Залежність життя й діяльності людини від природи. Практичне завдання. Виявлення змін в екосистемах своєї місцевості внаслідок діяльності людини. |
 |
|
Урок 61. Традиції українського народу щодо збереження природи. |
 |
|
Урок 62. Екологічні проблеми сучасності: причини і способи подолання. Практичне завдання. Підбір рослин для озеленення певної ділянки (навчального кабінету, власної кімнати, прибудинкової території). |
 |
|
Урок 63. Енерго- і ресурсозбережувальні технології в житті людини, країни, планети. |
 |
|
Урок 64. Екозвички. Практичне завдання. Розроблення пам’ятки «Відповідальний споживач». |
 |
|
Урок 65. Співпраця України з іншими країнами у справі охорони природи.
|
 |
|
Урок 66. Роль природничих наук і технологій у збереженні природи. |
 |
|
Урок 67. Презентація навчальних проєктів (за вибором учнів). |
 |
|
Урок 68. Узагальнення (Організм людини – цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування). |
 |