Міжнародне співробітництво в Одеському ліцеї № 9

Триває міжнародна співпраця в Одеському ліцеї № 9 Одеської міської ради Одеської області розташованому за адресою: м. Одеса, проспект Ак. Глушка, 1-Г 

Залучення закладів загальної середньої освіти до міжнародного співробітництва — важливий крок до європейської та світової інтеграції України, розвитку демократичного суспільства. Як налагодити ефективну взаємодію з представниками інших країн, що забезпечить формування нового покоління, здатного успішно реалізувати свій потенціал у світовій спільноті? Забезпечити інтеграцію національної системи освіти в міжнародний освітній простір можна завдяки налагодженню ефективного міжнародного співробітництва. Пріоритетним завданням діяльності ліцею є формування сучасної полікультурної особистості, відкритої до діалогу з представниками інших країн, готової до інтеграції у світовий культурний простір. Саме тому адміністрація і педагогічний колектив ліцею особливу увагу приділяють налагодженню міжнародного співробітництва, перебувають у постійному пошуку ефективних способів і засобів його розвитку.

Міжнародне співробітництво є одним із важливих напрямів діяльності Одеського ліцею № 9.

  • Проєкт М-18 – громадсько-освітній проєкт, що направлений на розвиток громадянської активності дітей і молоді, формування їх активної життєвої позиції та здійснення політичної просвіти. Реалізується в рамках міжнародного проєкту «За розвиток громадянської активності дітей та молоді у Східній Європі» за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини (ФРН). Учасники даного проєкту – учні Одеського ліцею №9 віком від 6 до 18 років, які вчаться під час гри активно виявляти свою громадянську позицію, формують громадянські й соціальні компетентності.
  • Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки посольств Великої Британії та США, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української Преси.

У рамках проєкту вчителі української мови та літератури, історії та мистецтва інтегрують інфо-медійну грамотність в навчальні програми, створюють уроки, які запам’ятовуються завдяки цікавим дискусіям, творчим завданням та креативним медійним підходам до викладання.

Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» сприяє  здобуттю учнями навичок критичного сприйняття інформації та інтеграції медійної грамотності.

  • У рамках міжнародного проєкту «Земля світу» (Польська Республіка) за запрошенням Міжнародного Некомерційного Фонду «ЗаПорозуміння Європейського» з метою співробітництва підлітків у форматі табору, ліцеїсти традиційно зустрічаються із делегаціями молоді м. Кайзерлаутен (Федеративна Республіка Німеччина) та м. Лежно (Польська Республіка). Фонд Європейської Співпраці «Krzyzowa» (Польща) створено в 1989 році за ініціативою колишнього канцлера Федеративної Республіки Німеччини Гельмута Коля і колишнього прем’єр-міністра Польської Республіки Тадеуша Мазовецького.

Під час зустрічей учасники обговорюють особливості досвіду навчання у закладах освіти України, Польщі, Німеччини, культурологічні різниці, можливості мовної комунікації на трьох мовах, можливості подальшої співпраці та обміну досвідом між закладами-учасниками зустрічі.

Протягом року, готуючись до поїздки, ліцеїсти проводять пошуково-дослідницьку роботу та підбирають матеріали до проєкту, який представляють під час зустрічі.

 Учні Одеського ліцею №9 взяли участь у міжнародному проекті “Земля світу”

  • Участь у проєктах всесвітньої організації Generation Global (Велика Британія), яка ініціюється та фінансується Фондом Тоні Блера, екс-прем’єр міністра Великобританії (1997-2007р.). Мета таких заходів – всебічний розвиток дитини, вдосконалення комунікативних навичок, формування соціокультурної компетенції.

Протягом місяця діти у вільний час обговорюють у спеціально створених чатах різні теми зі своїми однолітками з різних країн та підводять підсумки під час відеоконференцій.

Звіт щодо міжнародного співробітництва Одеського ліцею №9 можна переглянути за посиланням.


Досвід інших країн є важливим орієнтиром у створенні власної якісної освіти. Заклад освіти має спиратися на творчі здобутки розвитку партнерських стосунків та кращий міжнародний освітній досвід, співпрацю наукових установ з закладами загальної середньої освіти і це дасть змогу об’єднатись світовій освітянській спільноті для вирішення актуальних проблем навчання та виховання молоді.

Share this post