Вересень-
грудень
|
Урок 1. Дивосвіт природи та джерела знань про неї. Практичне завдання. Ознайомлення з джерелами інформації природничого змісту |
 |
Усього –
34 уроки |
Урок 2. Шлях наукового пізнання природи. Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи. Практичне завдання. Ознайомлення з приладами й обладнанням для дослідження природи |
 |
|
Урок 3. Дослідники природи |
 |
|
Урок 4.Спостереження об’єкта природи. Практичне завдання. Планування і проведення спостереження об’єкта природи |
 |
|
Урок 5. Експеримент – метод дослідження природи. Практичне завдання. Планування і проведення експерименту |
 |
|
Урок 6. Узагальнення з теми 1 |
 |
|
Урок 7. Тіла та їхні характеристики |
 |
|
Урок 8. Практичне завдання.Вимірювання маси, об’єму й розмірів тіл |
 |
|
Урок 9. Фізичні властивості речовин. Практичне завдання. Дослідження фізичних властивостей речовин. Безпечне поводження з речовинами
|
 |
|
Урок 10. Будова й агрегатний стан речовин. Практичне завдання. Моделювання агрегатних станів речовини. Дослідження умов зміни агрегатних станів
|
 |
|
Урок 11. Дифузія в природі, побуті, техніці. Практичне завдання. Спостереження дифузії в рідинах і газах
|
 |
|
Урок 12. Чисті речовини і суміші. Практичне завдання.
Методи розділення сумішей: просіювання, відстоювання, фільтрування
|
 |
|
Урок 13. Поширення речовин у природі та використання їх людиною |
 |
|
Урок 14. Механічні явища. Рух тіл і його характеристики.
Практичне завдання. Вимірювання відстані, часу, швидкості руху тіла
|
 |
|
Урок 15. Уявлення про сили. Сила тертя. Практичне завдання. Дослідження впливу сили на форму тіла.Способи зменшення і збільшення тертя
|
 |
|
Урок 16. Види руху в природі й техніці. Практичне завдання.
Особливості руху тіл у воді й повітрі (на прикладі предметів різної форми, виготовлених з різних матеріалів)
|
 |
|
Урок 17. Ознайомлення з простими механізмами. Практичне завдання. Створення конструкцій на основі простих механізмів
|
 |
|
Урок 18. Теплові явища. Практичне завдання.
Дослідження теплових явищ
|
 |
|
Урок 19. Звукові явища. Практичне завдання.
Дослідження звукових явищ
|
 |
|
Урок 20. Світлові явища. Практичне завдання.
Дослідження світлових явищ
|
 |
|
Урок 21. Звукові та світлові явища в природі й житті людини
|
 |
|
Урок 22. Презентація навчальних проєктів (тематика за вибором учителя) |
 |
|
Урок 23. Узагальнення з теми «Досліджуємо тіла, речовини, явища» |
 |
|
Урок 24. Будова земної кулі |
 |
|
Урок 25. Водна оболонка Землі. Практичне завдання.
Моделювання колообігу води в природі
|
 |
|
Урок 26. Водойми рідного краю
|
 |
|
Урок 27. Повітряна оболонка Землі. Практичне завдання.
Моделювання рухів повітря
|
 |
|
Урок 28. Погода і спостереження за нею. Практичне завдання. Дослідження зміни температури повітря впродовж доби. Прогнозування погоди за народними прикметами й порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, повідомленнях ЗМІ
|
 |
|
Урок 29. Склад і будова земної поверхні. Рельєф. Практичне завдання. Ознайомлення з гірськими породами, корисними копалинами за колекціями реальними/електронними
|
 |
|
Урок 30. Глобус і карта. Практичне завдання.
Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків, океанів
|
 |
|
Урок 31. Орієнтування на місцевості. Практичне завдання.
Орієнтування на місцевості (за допомогою карт, Сонця, місцевих ознак тощо)
|
 |
|
Урок 32. Стихійні лиха. Практичне завдання. Моделювання поведінки в ситуаціях виникнення пожежі, природних загроз (під час сильного вітру, повені, грози)
|
 |
|
Урок 33. Презентація навчальних проєктів (тематика за вибором учителя) |
 |
|
Урок 34. Узагальнення щодо будови Землі |
 |