2022/2023 навчальний рік (ІІ семестр)

“Пізнаємо природу”

 

Січень –

травень

Урок 35. Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць
 Усього – 

34 уроки

Урок 36. Земля у Сонячній системі. Рухи Землі та їхні наслідки. Практичне завдання. Моделювання рухів Землі, Сонця, Місяця
Урок 37. Сонце і Місяць: характеристики, дослідження, вплив на Землю. Практичне завдання. Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз Місяця
Урок 38. Узагальнення про Землю, Сонце, Місяць
Урок 39. Організми та методи їх вивчення
Урок 40. Живлення і дихання тварин
Урок 41. Живлення і дихання рослин
Урок 42. Опора і рух у тварини і рослин. Практичне завдання. Дослідження способу переміщення тварини (за вибором вчителя/учнів). Спостереження рухів рослин
Урок 43. Особливості і різноманітність грибів
Урок 44. Взаємодія організмів з середовищем
Урок 45. Наземно-повітряне середовище життя та його мешканці. Практичне завдання. Виявлення рис пристосованості рослин і тварин життя в наземно-повітряному середовищі
Урок 46. Водне середовище життя та його мешканці. Практичне завдання. Виявлення у рослин і тварин рис пристосованості до життя у водному середовищі
Урок 47. Ґрунтове середовище життя та його мешканці. Практичне завдання. Виявлення у рослин і тварин рис пристосованості до життя в ґрунтовому середовищі
Урок 48. Пристосування організмів до умов існування в різних куточках планети. Практичне завдання. Виявлення у рослин і тварин рис пристосованості до умов існування
Урок 49. Рослини, тварини і гриби рідного краю. Практичне завдання. Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо)
Урок 50. Презентація навчальних проєктів (тематика за вибором учителя)
Урок 51. Узагальнення з теми «Вивчаємо живу природу землі»
Урок 52. Організм людини: внутрішні органи і шкіра. Практичне завдання. Ознайомлення з внутрішньою будовою організму людини (за плакатами, предметними моделями, віртуальними колекціями)
Урок 53. Їжа і харчування. Практичне завдання.
Аналіз свого звичного раціону/Складання власного меню на день
Урок 54. Повітря і дихання людини. Практичне завдання. Вибір матеріалу для виготовлення засобів захисту органів дихання
Урок 55. Серце і кровообіг
Урок 56. Скелет і м’язи. Практичне завдання. Самоспостереження: знаходження
великих кісток скелету і м’язів
Урок 57. Пристосування людини до навколишнього середовища. Практичне завдання. Дослідження за етикетками речовин і матеріалів у складі виробів щоденного користування (наприклад, одягу, посуду)
Урок 58. Здоров’я і здоровий спосіб життя
Урок 59. Презентація навчальних проєктів (тематика за вибором учителя)
Урок 60. Узагальнення з теми «Пізнаємо організм людини у його середовищі існування»
Урок 61. Ставлення людини до природи
Урок 62. Природні й рукотворні об’єкти–компоненти життєвого середовища людини. Практичне завдання. Дослідження властивостей матеріалів, які використовує людина, визначення їх безпеки/небезпеки для довкілля
Урок 63. Винаходи і вироби, що підказала природа. Практичне завдання. Ознайомлення з об’єктами, які людина створила за природними зразками
Урок 64. Вплив діяльності людини на довкілля
Урок 65. Поняття екології, екологічних проблем. Практичне завдання. Складання каталогу місцевих видів, які знаходяться під загрозою зникнення
Урок 66. Еко-звички. Практичне завдання. Розроблення пам’ятки «Відповідальний споживач»
Урок 67. Презентація навчальних проєктів (тематика за вибором учителя)
Урок 68. Узагальнення з теми «Вчимося у природи і дбаємо про її збереження»