Січень –
травень |
Урок 35. Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць |
 |
Усього –
34 уроки |
Урок 36. Земля у Сонячній системі. Рухи Землі та їхні наслідки. Практичне завдання. Моделювання рухів Землі, Сонця, Місяця
|
 |
|
Урок 37. Сонце і Місяць: характеристики, дослідження, вплив на Землю. Практичне завдання. Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз Місяця
|
 |
|
Урок 38. Узагальнення про Землю, Сонце, Місяць
|
 |
|
Урок 39. Організми та методи їх вивчення |
 |
|
Урок 40. Живлення і дихання тварин |
 |
|
Урок 41. Живлення і дихання рослин |
 |
|
Урок 42. Опора і рух у тварини і рослин. Практичне завдання. Дослідження способу переміщення тварини (за вибором вчителя/учнів). Спостереження рухів рослин
|
 |
|
Урок 43. Особливості і різноманітність грибів |
 |
|
Урок 44. Взаємодія організмів з середовищем |
 |
|
Урок 45. Наземно-повітряне середовище життя та його мешканці. Практичне завдання. Виявлення рис пристосованості рослин і тварин життя в наземно-повітряному середовищі
|
 |
|
Урок 46. Водне середовище життя та його мешканці. Практичне завдання. Виявлення у рослин і тварин рис пристосованості до життя у водному середовищі
|
 |
|
Урок 47. Ґрунтове середовище життя та його мешканці. Практичне завдання. Виявлення у рослин і тварин рис пристосованості до життя в ґрунтовому середовищі
|
 |
|
Урок 48. Пристосування організмів до умов існування в різних куточках планети. Практичне завдання. Виявлення у рослин і тварин рис пристосованості до умов існування
|
 |
|
Урок 49. Рослини, тварини і гриби рідного краю. Практичне завдання. Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо) |
 |
|
Урок 50. Презентація навчальних проєктів (тематика за вибором учителя)
|
 |
|
Урок 51. Узагальнення з теми «Вивчаємо живу природу землі» |
 |
|
Урок 52. Організм людини: внутрішні органи і шкіра. Практичне завдання. Ознайомлення з внутрішньою будовою організму людини (за плакатами, предметними моделями, віртуальними колекціями)
|
 |
|
Урок 53. Їжа і харчування. Практичне завдання.
Аналіз свого звичного раціону/Складання власного меню на день
|
 |
|
Урок 54. Повітря і дихання людини. Практичне завдання. Вибір матеріалу для виготовлення засобів захисту органів дихання
|
 |
|
Урок 55. Серце і кровообіг |
 |
|
Урок 56. Скелет і м’язи. Практичне завдання. Самоспостереження: знаходження
великих кісток скелету і м’язів
|
 |
|
Урок 57. Пристосування людини до навколишнього середовища. Практичне завдання. Дослідження за етикетками речовин і матеріалів у складі виробів щоденного користування (наприклад, одягу, посуду)
|
 |
|
Урок 58. Здоров’я і здоровий спосіб життя |
 |
|
Урок 59. Презентація навчальних проєктів (тематика за вибором учителя) |
 |
|
Урок 60. Узагальнення з теми «Пізнаємо організм людини у його середовищі існування»
|
 |
|
Урок 61. Ставлення людини до природи |
 |
|
Урок 62. Природні й рукотворні об’єкти–компоненти життєвого середовища людини. Практичне завдання. Дослідження властивостей матеріалів, які використовує людина, визначення їх безпеки/небезпеки для довкілля |
 |
|
Урок 63. Винаходи і вироби, що підказала природа. Практичне завдання. Ознайомлення з об’єктами, які людина створила за природними зразками |
 |
|
Урок 64. Вплив діяльності людини на довкілля
|
 |
|
Урок 65. Поняття екології, екологічних проблем. Практичне завдання. Складання каталогу місцевих видів, які знаходяться під загрозою зникнення
|
 |
|
Урок 66. Еко-звички. Практичне завдання. Розроблення пам’ятки «Відповідальний споживач» |
 |
|
Урок 67. Презентація навчальних проєктів (тематика за вибором учителя) |
 |
|
Урок 68. Узагальнення з теми «Вчимося у природи і дбаємо про її збереження» |
 |