Щодо отримання КЕП (Кваліфікований електронний підпис)

Департамент освіти та науки Одеської міської ради інформує.

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) – це набір електронних даних, який створюється шляхом криптографії. ЕЦП є альтернативою до підпису, який робиться від руки. Виглядає він абсолютно по-іншому, але має таку ж юридичну силу.

Кваліфікований електронний підпис ( далі – КЕП) – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Електронний цифровий підпис використовується в електронному документообігу, в електронній звітності для контролюючих органів, при отримання державних послуг (відомості з державних реєстрів, подання заявок, звернень тощо), при проведення електронних торгів, при взаємодії з судом (електронне судочинство) та інше.

Електронний документообіг. Електронний цифровий підпис використовується для аутентифікації електронних документів. В якості реквізиту електронного документа ЕЦП дуже затребуваний. Він не тільки підписує його, підтверджуючи цілісність, але і допомагає визначити, чи були внесені зміни в документ після його підписання.

Зараз поняття ЕЦП замінилось на КЕП, тобто кваліфікований електронний підпис. Але в чому різниця, і чому так сталося? КЕП – більш досконалий варіант, а заміна сталася після вступу в силу Закону України «Про електронні довірчі послуги». Тоді ж АЦСК стали називатися кваліфікованими постачальниками електронних довірчих послуг.

Міністерство цифрової трансформації України (далі – Мінцифри) спільно з партнерами запустили освітній серіал про електронний підпис.

Курс складається з 7 серій тривалістю 4-9 хвилин. Для ознайомлення натисніть на картинку.

 

Цифровий підпис – згенерований цифровий код, і візуально він виглядає як набір цифр. Його шифрування і дешифрування проводиться за допомогою спеціального програмного забезпечення та виконується в центрах сертифікації ключів. Щоб отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП), необхідно звернутися до акредитованого спеціального центру сертифікації ключів (ЦСК). Ці установи можуть бути як державними, так і комерційними. До якого саме ЦСК піти, вирішувати тільки вам. Список АЦСК, які видають КЕП, що підтримуються в ЄДЕБО, вказаний за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/edebo/perelik-atssk-iaki-formuiut-kep-shcho-sumisni-z-kzz-servernoi-chastyny-iedebo/.

Використання КЕП (Кваліфікований електронний підпис) під час електронних послуг пенсійного фонду України. ВЕБ ПОРТАЛ ЕЛЕКТРОННИХ ПОСЛУГ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ (https://portal.pfu.gov.ua/)

Як подивитися свою електронну трудову книжку? Для цього вам необхідно скористатися комп’ютером або іншим пристроєм, який має доступ до Інтернету, і мати електронний цифровий підпис (ЕЦП)/КЕП.

На сьогодні в Україні здійснюється подвійний облік даних про трудову діяльність працівника: роботодавці ведуть паперові трудові книжки і запроваджено електронний облік трудової діяльності. Пенсійний фонд України (далі –ПФУ) проводить роботу щодо запровадження обліку трудової діяльності працівника в електронній формі: на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України працює дистанційний онлайн-сервіс – «Електронна трудова книжка» та створено функцію “Надання скан-копій трудової книжки”.
Відомості про трудову діяльність працівника подаються Пенсійному фонду України через вебпортал електронних послуг ПФУ у вигляді копій передбачених законодавством документів відповідно до п. 6 «Порядку обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. № 1084.

Корисні посилання електронних послуг за посиланням  https://osvita-omr.gov.ua/do-uvahy-pratsivnykiv-haluzi-osvita/#more-44831

 

Share this post