“Співпраця вчителів, учнів, батьків, громадськості – запорука вирішення проблеми булінгу в освітньому просторі”
З метою попередження жорстокості серед молоді, профілактики злочинів та правопорушень в учнівському середовищі у закладах освіти Одеси проходить місячник «Зупинимо булінг разом!»
На базі Одеської загальноосвітньої школи №1 пройшли практичні ситуативні заняття “Дитина в ситуації шкільного насилля”.
У заході взяли участь лідери учнівських самоврядувань Одеських ЗОШ №60 та ЗОШ №120 Малиновського району, депутат Одеської міської ради Олександр Іваницький та голова Одеської обласної спілки ветеранів десантників, полковник у відставці Лев Кіндеркнехт.
На початку заходу гості та учні школи детально ознайомилися з поняттям булінгу та його видами, прослухали легенду про метелика, життя якого залежало від рішення мудреця.
Діти-актори показали уривки ситуацій булінгу, які трапляються в шкільному житті.
Після перегляду уривків учасники занять проговорили, як себе поводити у ситуації кібербулінгу, психологічного, економічного та фізичного булінгу.
Протягом ситуативних занять учні ставили питання стосовно видів булінгу, обговорювали можливі шляхи виходу з критичних ситуацій, складали алгоритм вирішення ситуацій та пам’ятки «Як себе захистити від фізичного булінгу».
Воркшоп “Співпраця вчителів, учнів, батьків, громадськості – запорука вирішення проблеми булінгу в освітньому просторі” пройшов на базі Одеської загальноосвітньої школи №78.
Учасниками воркшопу були батьки, учні, педагоги, керівники шкіл Київського району.
Захід складався з трьох частин: теоретична, тренінг (за принципом кейсів), практика “Рефлексія як метод протидії булінгу”.
Учасники воркшопу отримали практично-методичний інструментарій для використання в роботі з протидії та мінімізації випадків булінгу в освітньому середовищі.
Формат “вільного простору” сприяв створенню дружньої атмосфери та співпраці.
В Одеській ЗОШ № 103 провели відеолекторій із елементами тренінгу для учнів 5-х та 6-х класів.
Дітям була представлена презентація за темою «Булінг», в якій висвітили поняття булінгу, розібрано види психологічного насилля та методи боротьби з ним. Захід включав також перегляд епізодів фільму «Опудало».
Для закріплення отриманих знань та з метою формування навичок профілактики булінгу, соціальним педагогом та ученицею школи було проведено тренінг у формі рольової гри з детальним аналізом форм булінгу, його можливих наслідків та основних методів протидії психологічному насиллю між підлітками.
Реакція учасників наприкінці заходу яскраво продемонструвала, що мета тренінгу досягнута: жоден учень не залишився осторонь обговорення теми відеолекторію, а під час хвилинки «питання – відповідь» діти активно та вірно відповідали на питання лекторів.