У місті Одесі презентований профорієнтаційний проект «Профорієнтатор –UA”
У приміщенні Одеського ліцею «Європейський» проведений семінар-тренінг щодо новітніх методик і розробок в області профорієнтаційного тестування.
Проект «Профорієнтатор –UA” був представлений Центром тестування та розвитку «Гуманітарні технології» (м. Київ). Метою семінару-тренінгу є ознайомлення з можливостями використання комп’ютерного комплексу «Профорієнтатор-UA», який дозволяє здійснювати індивідуальне консультування школярів віком від 13-18 років та їх батьків з метою допомоги дітям у виборі майбутньої професії та вищого навчального закладу.
Учасниками семінару стали заступники директорів з навчально-виховної роботи, практичні психологи, класні керівники 11-х класів закладів загальної середньої освіти комунальної власності територіальної громади м.Одеси.
Автори проекту ознайомили учасників з сучасними підходами і технологіями професійного орієнтування школярів та їх батьків, практичним досвідом застосування науково-обґрунтованого професійного комплексу тестування, можливістю взаємодії з вищими навчальними закладами України.
Також, учасників семінару ознайомили з комп’ютерною програмою «Профкар’єра-UA» – методикою кар’єрного консультування студентів і випускників, молодих і досвідчених фахівців у віці від 20 до 40 років з метою допомоги у кар’єрному розвитку, виборі варіантів подальшої спеціалізації та працевлаштування.
****************************************************************************************
Завершальним етапом психологічної та практичної підготовки учнів до трудової діяльності є їх правильна професійна орієнтація.
Професійна орієнтація – система навчально-виховної роботи, спрямованої на засвоєння учнями знань про соціально-економічні й психофізіологічні умови правильного вибору професії, формування в них уміння аналізувати вимоги різних професій до психологічної структури особистості, а також свої професійно значущі якості, шляхи й засоби їх розвитку.
Правильний вибір професії зумовлює моральне задоволення, позитивну самооцінку, високу продуктивність праці, якість продукції. Він є точкою, в якій сходяться інтереси особистості та суспільства, поєднання особистих і загальних інтересів.
Завдання профорієнтації полягає в ознайомленні учнів з професіями та правилами їх вибору, вихованні спрямованості на самопізнання як основу професійного самовизначення; формування вміння зіставляти свої здібності з вимогами щодо набуття конкретної професії, складати на цій основі реальний план оволодіння професією, а також забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості.
Компонентами профорієнтаційної роботи є професійна інформація, професійна діагностика, професійна консультація, професійний відбір, професійна адаптація.