2023/2024 навчальний рік (ІІ семестр)

Українська література

 

 

Січень – червень 

Усього – 38 уроків

Урок 33. Тематичне розмаїття класичної та сучасної прози. Повісті на історичну тематику. Жанрові та композиційні особливості повістей. В. Рутківський. «Джури козака Швайки» – твір про волелюбних, сміливих героїв,  які вміють вистояти у складних ситуаціях. ТЛ: повість.
Урок 34. В. Рутківський. «Джури козака Швайки».  Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.
Урок 35. В. Рутківський. «Джури козака Швайки».  Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників.
Урок 36. Микола Вороний. «Євшан-зілля». Поема на історичну тематику (козацька доба). Патріотичні мотиви, героїзм та відвага козаків. ТЛ: ліро-епічний твір, поема.
Урок 37. Тема та основна думка поеми. Сюжетні елементи, розгортання подій. Засоби художньої виразності в поемі. ТЛ: автор твору і ліричний герой.
Урок 38. В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник.  «Тореадори з Васюківки» – захопливий сюжет пригодницької повісті. Мрії і дійсність, смішне й комічне в повісті. ТЛ: повість, пригодницький твір.
Урок 39. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки».  Сюжетні та композиційні особливості повісті. ТЛ: сюжет.
Урок 40. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки».   Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Проблеми у творі.
Урок 41. РЗМ №3.  Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Характеристика улюбленого героя.
Урок 42. ЛРК №3. В.Дзюба «Край мій рушниковий», «Каяття», «Надвечір’я».
Урок 43. Діагностична робота №4. Із видимого пізнавай невидиме (І частина).  Вільне есе.
Урок 44. Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. УВЧ№2. Виразне читання уривків твору.
Урок 45. Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Цікаві й романтичні персонажі. Порушення питань моралі, дружби, толерантного ставлення до інших.
 
Урок 46. Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв.
 
Урок 47. РЗМ №4. Цитатна характеристика головних героїв повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».
Урок 48. Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».  Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності ТЛ: сюжет, його елементи.
Урок 49. Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».  Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги.
Урок 50. Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».  Еволюція Клима від боягуза до супергероя.
Урок 51. Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».  Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.
Урок 52. ПЧ №3. В. Нестайко «Пригоди Робінзона Кукурудзо».
Урок 53. Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся». Таємничі, веселі й незвичайні події у фантастичному творі.
Урок 54. Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся». Питання моралі, дружби, добра, любові, толерантного ставлення до інших, прагнення гармонії зі світом.
Урок 55. Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся». Робота з текстом. Аудіювання.      
Урок 56. Діагностична робота №5. Із видимого пізнавай невидиме (ІІ част.) (тестові завдання).
Урок 57. Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Роль гумору в житті українців. 
Урок 58. Степан Руданський. «Добре торгувалось». Співомовки С. Руданського − унікальне явище у світовому письменстві. ТЛ: гумореска, співомовка.
Урок 59. Степан Руданський. «Запорожці у короля», «Торбин брат»  Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність. ТЛ: гумор, сатира.
Урок 60. Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль». Іронічно-пародійна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.
Урок 61. Павло Глазовий. «Заморські гості», «Похвала».  Викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Читання вголос.
Урок 62. ПЧ №4. Петро Ребро. «Козацькі жарти».
Урок 63. Леонід Глібов. «Щука». Визначний український байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. ТЛ: байка, алегорія, мораль.
Урок 64. Леонід Глібов. «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Алегоричні образи байок.
Урок 65. Виразне читання байок. Інсценізація байок (усно).
Урок 66. ЛРК №4. Літературна Одещина.
Урок 67. Міні-проєкт «У полоні сміху». Узагальнення і систематизація вивченого з теми.
Урок 68. Діагностична робота №6. Від смішного до великого (тестові завдання).
Урок 69. Науково-художня та науково-популярна література як різновид дитячої пізнавальної літератури. Олекса Воропай. «Звичаї нашого народу» (фрагменти).
Урок 70. Навчальна література, тексти із ЗМІ (загальне ознайомлення). Підсумковий урок за рік. Рекомендована література для читання влітку.