2023/2024 навчальний рік (І семестр)

Українська література

 

 

Вересень – грудень 

Усього – 32 уроки

Урок 1. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Пісня – музично поетичний жанр фольклору. Народна обрядова пісня, її різновиди. Зв’язок із стародавніми обрядами. Варіантність народних пісень.
Урок 2. Пісні зимового, весняного та літнього циклів. Провідні мотиви народних пісень. Засоби художньої виразності в піснях (метафора, епітет, персоніфікація, порівняння).
Урок 3. Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки добору» (русальні). ТЛ: рефрен, анафора.
Урок 4. Пісні літнього циклу: «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські).
Урок 5. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала»,«Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».
Урок 6. Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця».
Урок 7. УВЧ №1. Виразне читання творів усної народної творчості. Створення реклами за прочитаними творами.
Урок 8. ЛРК №1. Календарно-обрядові пісні Одещини.
Урок 9. Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Лексичні особливості колискових пісень (зменшувально-пестливі слова, анафора) ТЛ: колискова. Аудіювання.
Урок 10. РЗМ №1. Вільне есе «Чи знаю я народні колискові пісні» (письмово).
Урок 11. ПЧ №1. Поезія українських поетів про природу.
Урок 12. Пісні літературного походження. Тематика та особливості цих пісень. Пісні, що стали народними. Урочисті пісні. Гімн. «Ще не вмерла
України…» П. Чубинського, М. Вербицького національний гімн нашої держави TJI: гімн.
Урок 13. О. Кониський «Молитва». Легенда про дівчину- Україну, яку Господь обдарував піснею. Д. Луценко. «Як тебе не любити, Києве мій».
Урок 14. «Ой у лузі червона калина похилилася» – пісня С. Чарнецького і  Г. Труха, що стала народною.
Урок 15. Діагностична робота №1. Чарівна мелодія слова (тестові завдання).
Урок 16. Тематичне розмаїття поезії (неповторний світ дитинства в поезіях, важливість родинних цінностей, гармонія людини і природи). ТЛ: ліричний герой.
Урок 17. Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море…»).
Урок 18. Патріотичні мотиви творів Т.Шевченка. «Іван Підкова». Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.
Урок 19. Героїзм та відвага козаків. Характеристика персонажів твору Т.Шевченка «Іван Підкова».
Урок 20. Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. «Мрії». Неповторний світ дитинства в поезіях.
Урок 21. Леся Українка . «Як дитиною, бувало…». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява.
Урок 22. Леся Українка. «Тиша морська», «Співець». Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи. Читання вголос.
Урок 23. ЛРК №2. Творчість Галини Могильницької.
Урок 24. Діагностична робота №2. Чуття гармонії у слові (тестові завдання).
Урок 25. Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…». Настрої і почуття, висвітлені в поезії (любов, доброта, висока духовність). РЗМ №2. Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею поезії С. Чернілевського «Теплота родинного інтиму…».
Урок 26. Станіслав Чернілевський. «Забула внучка в баби черевички…». Образ рідної людини та важливість родинних цінностей.
Урок 27. Ірина Жиленко. «Жар-Птиця». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу. Творчий експеримент «Ліричний настрій».
Урок 28. Ірина Жиленко. «Підкова». Поетичні роздуми про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.
Урок 29. Ірина Жиленко. «Гном у буфеті». Поетичні роздуми ліричного героя про доброту, красу. ТЛ: віршові розміри ямб, хорей.
Урок 30. Діагностична робота №3. Чуття гармонії у слові (письмовий твір).
Урок 31. ПЧ №2. Калинець І. «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою».
Урок 32. Міні-проєкт «Моя бібліотека».