Вересень – грудень
Усього – 62 уроки
|
Урок 1. Вступ. Краса та багатство української мови. Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови. |
 |
|
Урок 2. РМ 1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування. Типи мовлення.
|
 |
|
Урок 3. РМ 2. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком). |
 |
|
Урок 4. Виконання проєкту (заздалегідь підготовлені групами виступи-
презентації на тему «Українська мова – мова моєї країни» з використанням слайдів, постерів, музичного супроводу, віршів, ілюстрації тощо). |
 |
|
Урок 5. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис і пунктуація. Орфографія. Словосполучення і речення. Види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням. Головні і другорядні члени речення. |
 |
|
Урок 6. Звертання, вставні слова, однорідні члени речення. |
 |
|
Урок 7. Складне речення. Пряма мова. Діалог. |
 |
|
Урок 8. РМ 3. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери. |
 |
|
Урок 9. РМ 4. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.). |
 |
|
Урок 10. Основні орфограми та пунктограми (практично). |
 |
|
Урок 11. Діагностична робота. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис і пунктуація. Орфографія. |
 |
|
Урок 12. Лексикологія. Фразеологія. Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Словник іншомовних слів. Лексичні помилки (практично). |
 |
|
Урок 13. Букви и, і в словах іншомовного походження. |
 |
|
Урок 14. Подвоєні букви в словах іншомовного походження. |
 |
|
Урок 15. Апостроф у словах іншомовного походження. |
 |
|
Урок 16. М’який знак у словах іншомовного походження. |
 |
|
Урок 17. РМ 5. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту. |
 |
|
Урок 18. РМ 6. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. МД. Говоріння. Контрольний усний переказ. |
 |
|
Урок 19. Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. |
 |
|
Урок 20. Загальновживані слова. Професійні слова й терміни. |
 |
|
Урок 21. Діалектні та просторічні слова. Пароніми. Лексичні помилки
(практично). |
 |
|
Урок 22. Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично). |
 |
|
Урок 23. Контрольний письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів. |
 |
|
Урок 24. РМ 7. Аналіз письмового твору-роздуму. Урок культури мовлення (вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, розрізнення паронімів). |
 |
|
Урок 25. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Пояснення значення фразеологізмів. |
 |
|
Урок 26. Фразеологізми в ролі членів речення. |
 |
|
Урок 27. Джерела українських фразеологізмів. Фразеологічний словник. Укладання словника фразеологізмів на позначення певних якостей, ознак чи явищ (або фразеологізмів, що містять певні слова). |
 |
|
Урок 28. Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
 |
|
Урок 29. Аудіювання тексту, що містить слова іншомовного походження, фразеологізмів; з’ясування ролі цих слів у тексті (практично). |
 |
|
Урок 30. Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (розігрування підготовлених заздалегідь рекламних роликів на тему «Нові слова» або «Перлини фразеології»). |
 |
|
Урок 31. Діагностична робота. Лексикологія. Фразеологія (тестування, завдання відкритої форми). |
 |
|
Урок 32. Словотвір. Орфографія. Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова. Твірне слово. |
 |
|
Урок 33. Основні способи словотворення. Словотвірний ланцюжок. |
 |
|
Урок 34. Словотвірний розбір слова. Тренувальні вправи. |
 |
|
Урок 35. Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-. |
 |
|
Урок 36. Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький. |
 |
|
Урок 37. РМ 8. Будова опису приміщення. |
 |
|
Урок 38. Урок культури мовлення (виразне читання текстів, правильна вимова сполучень звуків, антисуржик тощо). |
 |
|
Урок 39. Контрольний вибірковий письмовий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
 |
|
Урок 40. Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних. |
 |
|
Урок 41. Правопис складних слів разом і з дефісом. |
 |
|
Урок 42. Написання слів з пів-, напів-. |
 |
|
Урок 43. Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту укладання словотвірного словника назв осіб чоловічої та жіночої статі за професією. |
 |
|
Урок 44. Діагностична робота. Словотвір. Орфографія (тестування, завдання відкритої форми). |
 |
|
Урок 45. Морфологія. Орфографія. Частини мови (оглядово). Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників. Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово). |
 |
|
Урок 46. Іменник як частина мови. Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення). Збірні іменники. |
 |
|
Урок 47. Розпізнавання, виписування та групування іменників за певними ознаками (конкретних, абстрактних, збірних тощо). |
 |
|
Урок 48. Велика буква та лапки у власних назвах. |
 |
|
Урок 49. Контрольний диктант. |
 |
|
Урок 50. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. |
 |
|
Урок 51. Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. |
 |
|
Урок 52. РМ 9. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса), «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо). М.Д. Говоріння/ Контрольний діалог. |
 |
|
Урок 53. Число іменників (повторення). |
 |
|
Урок 54. Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
 |
|
Урок 55. Відмінки іменників (повторення). |
 |
|
Урок 56. Поділ іменників на відміни та групи. |
 |
|
Урок 57. Складання алгоритмів визначення відміни іменників, роду
незмінюваних іменників. |
 |
|
Урок 58. Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням іменників. Робота зі словником. |
 |
|
Урок 59. Читання вголос текстів, що містять іменники спільного роду та незмінювані іменники. |
 |
|
Урок 60. Діагностична (контрольна) робота. Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (тестування, завдання відкритої форми). |
 |
|
Урок 61. Урок творчості. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки визначення роду іменників чи вживання великої букви у власних назвах. |
 |
|
Урок 62. РМ 10. Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією (з використанням певних морфологічних засобів та обґрунтуванням свого вибору). Підсумковий урок за І семестр. |
 |