2023/2024 навчальний рік (І семестр)

Українська мова

 

Вересень – грудень

Усього – 62 уроки

Урок 1. Вступ. Краса та багатство української мови. Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови.
Урок 2. РМ 1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування. Типи мовлення.

Урок 3. РМ 2. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком).
Урок 4. Виконання проєкту (заздалегідь підготовлені групами виступи-
презентації на тему «Українська мова – мова моєї країни» з використанням слайдів, постерів, музичного супроводу, віршів, ілюстрації тощо).
Урок 5. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис і пунктуація. Орфографія. Словосполучення і речення. Види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням. Головні і другорядні члени речення.
Урок 6. Звертання, вставні слова, однорідні члени речення.
Урок 7. Складне речення. Пряма мова. Діалог.
Урок 8. РМ 3. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери.
Урок 9. РМ 4. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.).
Урок 10. Основні орфограми та пунктограми (практично).
Урок 11. Діагностична робота. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис і пунктуація. Орфографія.
Урок 12. Лексикологія. Фразеологія. Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Словник іншомовних слів. Лексичні помилки (практично).
Урок 13. Букви и, і в словах іншомовного походження.
Урок 14. Подвоєні букви в словах іншомовного походження.
Урок 15. Апостроф у словах іншомовного походження.
Урок 16. М’який знак у словах іншомовного походження.
Урок 17. РМ 5. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту.
Урок 18. РМ 6. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. МД. Говоріння. Контрольний усний переказ.
Урок 19. Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.
Урок 20. Загальновживані слова. Професійні слова й терміни.
Урок 21. Діалектні та просторічні слова. Пароніми. Лексичні помилки
(практично).
Урок 22. Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично). 
Урок 23. Контрольний письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів.
Урок 24. РМ 7. Аналіз письмового твору-роздуму. Урок культури мовлення (вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, розрізнення паронімів).
Урок 25. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Пояснення значення фразеологізмів.
Урок 26. Фразеологізми в ролі членів речення.
Урок 27. Джерела українських фразеологізмів. Фразеологічний словник. Укладання словника фразеологізмів на позначення певних якостей, ознак чи явищ (або фразеологізмів, що містять певні слова).
Урок 28. Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.
Урок 29. Аудіювання тексту, що містить слова іншомовного походження, фразеологізмів; з’ясування ролі цих слів у тексті (практично).
Урок 30. Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (розігрування підготовлених заздалегідь рекламних роликів на тему «Нові слова» або «Перлини фразеології»).
Урок 31. Діагностична робота. Лексикологія. Фразеологія (тестування, завдання відкритої форми).
Урок 32. Словотвір. Орфографія. Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова. Твірне слово.
Урок 33. Основні способи словотворення. Словотвірний ланцюжок.
Урок 34. Словотвірний розбір слова. Тренувальні вправи.
Урок 35. Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-.
Урок 36. Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький.
Урок 37. РМ 8. Будова опису приміщення.
Урок 38. Урок культури мовлення (виразне читання текстів, правильна вимова сполучень звуків, антисуржик тощо).
Урок 39. Контрольний вибірковий письмовий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.
Урок 40. Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних.
Урок 41. Правопис складних слів разом і з дефісом.
Урок 42. Написання слів з пів-, напів-.
Урок 43. Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту укладання словотвірного словника назв осіб чоловічої та жіночої статі за професією.
Урок 44. Діагностична робота. Словотвір. Орфографія (тестування, завдання відкритої форми).
Урок 45. Морфологія. Орфографія. Частини мови (оглядово). Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників. Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово).
Урок 46. Іменник як частина мови. Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення). Збірні іменники.
Урок 47. Розпізнавання, виписування та групування іменників за певними ознаками (конкретних, абстрактних, збірних тощо).
Урок 48. Велика буква та лапки у власних назвах.
Урок 49. Контрольний диктант.
Урок 50. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.
Урок 51. Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників.
Урок 52. РМ 9. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса), «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо). М.Д. Говоріння/ Контрольний діалог.
Урок 53. Число іменників (повторення).
Урок 54. Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.
Урок 55. Відмінки іменників (повторення).
Урок 56. Поділ іменників на відміни та групи.
Урок 57. Складання алгоритмів визначення відміни іменників, роду
незмінюваних іменників.
Урок 58. Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням іменників. Робота зі словником.
Урок 59. Читання вголос текстів, що містять іменники спільного роду та незмінювані іменники.
Урок 60. Діагностична (контрольна) робота. Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (тестування, завдання відкритої форми).
Урок 61. Урок творчості. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки визначення роду іменників чи вживання великої букви у власних назвах.
Урок 62. РМ 10. Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією (з використанням певних морфологічних засобів та обґрунтуванням свого вибору). Підсумковий урок за І семестр.