2023/2024 навчальний рік (ІІ семестр)

Українська мова

 

 

Січень – червень

Усього – 78 уроків

Урок 63. Відмінювання та правопис іменників. Відмінювання іменників І відміни.
Урок 64. Відмінювання іменників ІІ відміни.

Урок 65. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого  роду ІІ відміни.
Урок 66. РМ 11. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. МД. Говоріння Контрольний усний твір.
Урок 67. Відмінювання іменників ІІІ  та ІV відмін.
Урок 68. Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично).
Урок 69. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично).
Урок 70. Урок культури мовлення (уживання звертань, виражених іменниками в кличному відмінку; вибір форми звертання; антисуржик; пароніми тощо).
Урок 71. Відмінювання іменників, що  мають  форму тільки множини.
Урок 72. Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ.
Урок 73. Сприймання письмових текстів. Читання мовчки.
Урок 74. Букви е, и, і  в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-;  -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я).
Урок 75. Написання не з  іменниками.
Урок 76. Есе на тему стосунків між однолітками.
Урок 77. Правопис складних  іменників (повторення й поглиблення).
Урок 78. Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки.
Урок 79. Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (створення мініжурналу «Іменник»).
Урок 80. Діагностична робота. Відмінювання та правопис іменників (тестування, завдання відкритої форми).
Урок 81. Прикметник як частина мови. Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Повні й короткі форми  прикметників.
Урок 82. Групи  прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід  прикметників з однієї  групи  в іншу.
Урок 83. РМ 12. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). Складання речень із прикметниками за картиною.
Урок 84. Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.
Урок 85. Урок культури мовлення (уживання ступенів порівняння якісних прикметників, плеоназм).
Урок 86. Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої  і м’якої  груп.
Урок 87. РМ 13. Написання творів-описів з використанням прикметників-епітетів (з обґрунтуванням свого вибору).
Урок 88. РМ 14. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.
Урок 89. Творення прикметників; перехід  прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників.
Урок 90. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи.
Урок 91. Букви  е, о, и, і  в прикметникових  суфіксах  -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-).
Урок 92. Написання прикметників із  суфіксами: -еньк-, -есеньк-, ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк-.
Урок 93. Написання не з  прикметниками.
Урок 94. Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання, записування правильно слів з вивченими орфограмами.
Урок 95. РМ15 Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів.
Урок 96. РМ 16. Аналіз письмового твору. Редагування тексту твору.
Урок 97. Написання  н і нн у прикметниках.
Урок 98. Написання складних  прикметників разом і з дефісом.
Урок 99. Написання складних  прикметників разом і з дефісом.
Урок 100. Урок творчості. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки написання прикметників.
Урок 101. Написання прізвищ  прикметникової  форми.
Урок 102. Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту створення мультимедійної презентації «Як розпоряджатися власними грошима» з використанням прикметників різних ступенів порівняння, складних і присвійних прикметників.
Урок 103. Діагностична робота. Прикметник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми).
Урок 104. Числівник як частина мови. Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові.
Урок 105. Розряди  кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники.
Урок 106. Числівники прості, складні й складені. Написання числівників: роздільне написання складених числівників; написання разом порядкових числівників із –сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний.
Урок 107. М’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.
Урок 108. Аудіювання медіаційного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень.
Урок 109. Відмінювання числівників на означення цілих чисел.
Урок 110. РМ 17. Виразне читання вголос науково-популярного тексту та розкладу дзвінків (руху транспорту), у яких вжито числівники; обґрунтування ролі числівників у цих текстах.
Урок 111. Відмінювання дробових і збірних числівників.
Урок 112. Відмінювання порядкових числівників.
Урок 113. Урок культури мовлення  (правильне вживання числівників на позначення дат і часу, антисуржик тощо).
Урок 114. РМ 18. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини.
Урок 115. Узгодження кількісних числівників з іменниками.
Урок 116. Тренувальні вправи. Використання числівників у текстах різних стилів мовлення.
Урок 117. РМ 19. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі.
Урок 118. Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (мультимедійна презентація «Шко.ла майбутнього»)
Урок 119. Діагностична робота. Числівник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми).
Урок 120. Займенник як частина мови. Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників.
Урок 121. Особливості визначення розряду займенників його, її, їх(практично). Особові та зворотний займенники. Приставний н у формах особових займенників.
Урок 122. Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи. Вибір форми займенника в реченні.
Урок 123. Питальні й відносні займенники.
Урок 124. РМ 20. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»).
Урок 125. Контрольний диктант.
Урок 126. Заперечні й неозначені займенники. Правопис заперечних займенників. Написання разом і з дефісом неозначених займенників.
Урок 127. РМ 21. Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично) Складання речень із визначеними займенниками та певного змісту.
Урок 128. РМ 22. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів.
Урок 129. РМ 23. Редагування твору. Аналіз письмового твору.
Урок 130. Присвійні займенники. Наголошування займенників мій, твій, свій у непрямих відмінках (практично).
Урок 131. Контрольне есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»).
Урок 132. Вказівні й означальні займенники. Наголошування займенників той, цей, весь у непрямих відмінках (практично).
Урок 133. Відмінювання займенників усіх розрядів (практично).
Урок 134. РМ 24. Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні займенників (з коментуванням).
Урок 135. Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (укладання словничка фразеологізмів, прислів’їв, приказок із займенниками).
Урок 136. Діагностична робота. Займенник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми).
Урок 137. Повторення та узагальнення вивченого в 6 класі. Лексикологія. Фразеологія.
Урок 138. Словотвір та орфографія.
Урок 139. Морфологія та орфографія.
Урок 140. Підсумковий урок.