Вересень – грудень
Всього – 61 урок
|
Урок 1. Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування. |
 |
|
Урок 2. Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України |
 |
|
Урок 3. РМ. Мовлення і спілкування. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування та адресат мовлення |
 |
|
Урок 4. РМ. Основні правила спілкування. Монологічне та діалогічне спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування |
 |
|
Урок 5. РМ. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного, виконання тестових завдань |
 |
|
Урок 6. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово |
 |
|
Урок 7. РМ. Текст. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення, ключові слова. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). |
 |
|
Урок 8. Текст. Поділ тексту на речення. Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. |
 |
|
Урок 9. Слово як частина мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично) |
 |
|
Урок 10. РМ. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум |
 |
|
Урок 11. РМ. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом) |
 |
|
Урок 12. Навчальний диктант |
 |
|
Урок 13. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник |
 |
|
Урок 14. Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення |
 |
|
Урок 15. Тренувальні вправи. РМ. Особливості будови опису тварини |
 |
|
Урок 16. РМ. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
 |
|
Урок 17. Діагностувальний усний переказ тексту в художньому стилі (за планом) |
 |
|
Урок 18. Групи слів за значенням. Синоніми (повторення та поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів |
 |
|
Урок 19. Антоніми (повторення та поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів |
 |
|
Урок 20. РМ. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом) |
 |
|
Урок 21. РМ. Діагностувальний діалог |
 |
|
Урок 22. Омоніми (повторення та поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів |
 |
|
Урок 23. Пароніми. Словник паронімів |
 |
|
Урок 24. Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів |
 |
|
Урок 25. РМ. Діагностувальне аудіювання |
 |
|
Урок 26. Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія» |
 |
|
Урок 27. Діагностична (контрольна) робота №1 за темою «Лексикологія» Тестові завдання |
 |
|
Урок 28. Навчальний диктант |
 |
|
Урок 29. Основа слова й закінчення. Змінні й незмінні слова (повторення та поглиблення) |
 |
|
Урок 30. РМ. Діагностувальний (контрольний) письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю |
 |
|
Урок 31. Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення та поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті |
 |
|
Урок 32. Урок культури мовлення. Невиправдане вживання спільнокореневих слів |
 |
|
Урок 33. Префікс (повторення та поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності |
 |
|
Урок 34. Суфікс (повторення та поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності |
 |
|
Урок 35. РМ. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами й префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення та виразності (у художньому стилі) |
 |
|
Урок 36. РМ. Аналіз письмового твору-опису |
 |
|
Урок 37. Розбір слова за будовою |
 |
|
Урок 38. Правопис значущих частин слова (повторення). Орфограма. Орфографічний словник |
 |
|
Урок 39. Написання префіксів пре-, при-, прі- |
 |
|
Урок 40. Тренувальні вправи |
 |
|
Урок 41. РМ. Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами й префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення та виразності (у художньому стилі) |
 |
|
Урок 42. Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія» |
 |
|
Урок 43. Діагностична (контрольна) робота №2 за темою «Будова слова. Орфографія» Тестові завдання. |
 |
|
Урок 44. Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична транскрипція |
 |
|
Урок 45. Приголосні тверді і м’які; шиплячі, губні (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні |
 |
|
Урок 46. Приголосні дзвінкі і глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г |
 |
|
Урок 47. РМ. Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь. |
 |
|
Урок 48. РМ. Аналіз письмового твору-розповіді |
 |
|
Урок 49. Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення) |
 |
|
Урок 50. Склад. Основні правила переносу |
 |
|
Урок 51. Діагностувальний (контрольний) диктант |
 |
|
Урок 52. Аналіз контрольного диктанту |
 |
|
Урок 53. Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням |
 |
|
Урок 54. Фонетичний розбір слова |
 |
|
Урок 55. Урок творчості. Створення малюнків, колажів, коміксів, аудіозаписів тощо про нормативне наголошування слів |
 |
|
Урок 56. РМ. Діагностувальне читання вголос. |
 |
|
Урок 57. Узагальнення вивченого |
 |
|
Урок 58. Діагностична (контрольна) робота №3 за темою «Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос». Тестові завдання. |
 |
|
Урок 59. Урок культури мовлення. Виразне читання текстів. Вимова звуків, наголошування слів, антисуржик |
 |
|
Урок 60. Семестрова комплексна діагностувальна (контрольна) робота |
 |
|
Урок 61. Підсумковий урок |
 |