2022/2023 навчальний рік (І семестр)

Українська мова

 

 

Вересень – грудень 

Всього – 61  урок

Урок 1. Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування.
Урок 2. Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України
Урок 3. РМ. Мовлення і спілкування. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування та адресат мовлення
Урок 4. РМ. Основні правила спілкування. Монологічне та діалогічне спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування
Урок 5. РМ. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного, виконання тестових завдань
Урок 6. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово
Урок 7. РМ. Текст. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення, ключові слова. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка).
Урок 8. Текст. Поділ тексту на речення. Слово як компонент речення. Лексичне значення слова.
Урок 9. Слово як частина мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично)
Урок 10. РМ. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум
Урок 11. РМ. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом)
Урок 12. Навчальний диктант
Урок 13. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник
Урок 14. Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення
Урок 15. Тренувальні вправи. РМ. Особливості будови опису тварини
Урок 16. РМ. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)
Урок 17. Діагностувальний усний переказ тексту в художньому стилі (за планом)
Урок 18. Групи слів за значенням. Синоніми (повторення та поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів
Урок 19. Антоніми (повторення та поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів
Урок 20. РМ. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом)
Урок 21. РМ. Діагностувальний діалог
Урок 22. Омоніми (повторення та поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів
Урок 23. Пароніми. Словник паронімів
Урок 24. Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів
Урок 25. РМ. Діагностувальне аудіювання
Урок 26. Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія»
Урок 27. Діагностична (контрольна) робота №1 за темою «Лексикологія» Тестові завдання
Урок 28. Навчальний диктант
Урок 29. Основа слова й закінчення. Змінні й незмінні слова (повторення та поглиблення)
Урок 30. РМ. Діагностувальний (контрольний) письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю
Урок 31. Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення та поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті
Урок 32. Урок культури мовлення. Невиправдане вживання спільнокореневих слів
Урок 33. Префікс (повторення та поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності
Урок 34. Суфікс (повторення та поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності
Урок 35. РМ. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами й префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення та виразності (у художньому стилі)
Урок 36. РМ. Аналіз письмового твору-опису
Урок 37. Розбір слова за будовою
Урок 38. Правопис значущих частин слова (повторення). Орфограма. Орфографічний словник
Урок 39. Написання префіксів пре-, при-, прі-
Урок 40. Тренувальні вправи
Урок 41. РМ. Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами й префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення та виразності (у художньому стилі)
Урок 42. Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія»
Урок 43. Діагностична (контрольна) робота №2 за темою «Будова слова. Орфографія» Тестові завдання.
Урок 44. Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична транскрипція
Урок 45. Приголосні тверді і м’які; шиплячі, губні (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні
Урок 46. Приголосні дзвінкі і глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г
Урок 47. РМ. Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь.
Урок 48. РМ. Аналіз письмового твору-розповіді
Урок 49. Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення)
Урок 50. Склад. Основні правила переносу
Урок 51. Діагностувальний (контрольний) диктант
Урок 52. Аналіз контрольного диктанту
Урок 53. Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням
Урок 54. Фонетичний розбір слова
Урок 55. Урок творчості. Створення малюнків, колажів, коміксів, аудіозаписів тощо про нормативне наголошування слів
Урок 56. РМ. Діагностувальне читання вголос.
Урок 57. Узагальнення вивченого
Урок 58. Діагностична (контрольна) робота №3 за темою «Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос». Тестові завдання.
Урок 59. Урок культури мовлення. Виразне читання текстів. Вимова звуків, наголошування слів, антисуржик
Урок 60. Семестрова комплексна діагностувальна (контрольна) робота
Урок 61. Підсумковий урок