2022/2023 навчальний рік (І семестр)


Зарубіжна література

Вересень – грудень

Усього – 32 уроки

Урок 1. Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва.

Урок 2. Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури. (ТЛ) Художній образ, види художніх образів у літературі. Поглиблення понять: оригінал і переклад.

Урок 3. Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів.

Урок 4. Основні тематичні групи грецьких міфів. (ТЛ) Міф.

Урок 5. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції.

Урок 6. Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея заради людей. Образ Прометея в українській літературі.

Урок 7. Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, покликаних на боротьбу зі злом (за вибором учителя).

Урок 8. Позакласне читання №1. Грецькі міфи. «Деметра і Персефона», «Нарцис», «Пігмаліон».

Урок 9. Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар». Образ Дедала й Ікара в українській літературі. Вічні історії кохання: «Орфей і Еврідіка».

Урок 10. РМ №1. Переказ улюбленого міфу (усно). Системтизація вивченого.

Урок 11. Тематична діагностувальна робота № 1. «Вступ. Художня література і мистецтво. Міфи на всі часи» (тестові завдання).

Урок 12. Жуль Верн – автор пригодницьких і науково- фантастичних творів. Роман «П’ятнадцятилітній капітан» (2-3 розділи за вибором учителя). Тема духовного випробування людини.(ТЛ) Роман.

Урок 13. Жуль Верн «П’ятнадцятилітній капітан». Образ
Діка Сенда, мужність і людяність головного героя. (ТЛ) Поглиблення поняття персонаж.

Урок 14. Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. (ТЛ) Поглиблення поняття порівняння.

Урок 15. Проблема рабства в романі Жуля Верна «П’ятнадцятилітній капітан».

Урок 16. Описи природи в романі Ж. Верна «П’ятнадцятилітній капітан». Читання вголос.

Урок 17. Розвиток мовлення №1 (письмово). Навчальний твір-розповідь «Мій улюблений герой твору».

Урок 18. Чарльз Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. (ТЛ) Поглиблення поняття сюжет.

Урок 19. Подорож Скруджа у часі й просторі як можливість осягнути своє життя. (ТЛ) Поглиблення понять: тема, ідея художнього твору, фантастика.

Урок 20. Динаміка образу Скруджа, причини духовного переродження. (ТЛ) Поглиблення поняття інтер’єр.

Урок 21. Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у повісті Ч. Дікенса «Різдвяна пісня в прозі».

Урок 22. Тематична діагностувальна робота  №2 (твір). Тільки  сміливим підкоряються моря (за твором Жуль Верна «П’ятнадцятилітній капітан») або Що робить людину щасливою? (За повістю Ч. Дікенса «Різдвяна пісня в прозі»).

Урок 23. Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). Основні відомості про письменницю. Роман «Міо, мій Міо». Сюжет і композиція.

Урок 24. Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність.

Урок 25. Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами.

Урок 26. Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі. Аудіювання.

Урок 27. Ульф Старк. «Маленька книжка про любов». Різдвяна історія в контексті історичного минулого.

Урок 28. Зображення світу дитинства крізь призму складних життєвих обставин (війна, туга за батьком, бідність, несправедливість).

Урок 29. Родинні та шкільні стосунки у творі Ульфа Старка «Маленька книжка про любов».

Урок 30. Ідеї підтримки й любові, які допомагають людям вижити й морально встояти в скрутних обставинах у творі Ульфа Старка «Маленька книжка про любов».

Урок 31. Тематична діагностувальна робота № 3. «Пригоди і фантастика» (тестові завдання).

Урок 32. Позакласне читання №2. Дефо Д. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».